Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر از کشف لاشه یک قلاده توله خرس توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست طی امروز در روستای وله زیر مشگین شهر خبر داد و گفت: متأسفانه یک قلاده توله خرس به وسیله مواد غذایی آلوده به سم توسط عوامل انسانی در طبیعت اطراف روستای وله زیر کشته شد که طبق تحقیقات میدانی اداره محیط زیست مشگین شهر این کار توسط زنبورداران مستقر در محل صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به‌دلیل فراوانی حضور زنبورداران در روستاهای وله زیر و موییل که زیستگاه طبیعی خرس قهوه‌ای در منطقه است برخی از زنبورداران و کشاورزان با دست زدن به اعمال غیرانسانی چون سم دادن یا کشتن حیوان به‌وسیله اسلحه تلفات سنگینی به این گونه نادر طبیعی مشگین شهر وارد می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان مشگین شهر با بیان اینکه حفظ گونه‌های ارزشمند طبیعی نیاز به فرهنگ سازی دارد، اظهار کرد: اداره محیط زیست برای توجیه زنبورداران و کشاورزان نیاز به همکاری اداره جهاد کشاورزی دارد ولی متأسفانه با وجود چندین بار مکاتبه با این اداره برای نشست هم اندیشی و توجیهی با کشاورزان و زنبورداران در مواجهه با خرس متأسفانه تاکنون جوابی از این اداره دریافت نکرده‌ایم.

محمدی تصریح کرد: زنبورداران و دامداران حاضر در ییلاقات سبلان به این نکته مهم باید توجه کنند که آنها با استقرار در این مناطق وارد حریم زندگی خرس و سایر حیوانات شده‌اند و در این میان کشتن این حیوانات دور از جوانمردی است.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست و گونه‌های نادر جانوری در منطقه، گفت: خرس قهوه‌ای گونه شاخص طبیعت مشگین شهر است و حفظ این‌گونه ارزشمند بدون همکاری مردم امکان‌پذیر نیست و در این میان رسانه‌ها می‌توانند در ایجاد حساسیت مردم برای احترام به طبیعت یاری‌گر اداره محیط زیست شهرستان مشگین شهر باشند.

محمدی در مورد خرس کشته شده در روستای هفت چشمه و چگونگی برخورد قانونی با این فرد نیز گفت: فردی که در روستای هفت چشمه منطقه ارشق که خرس بالغی را با تراکتور زیر گرفته و کشته بود، به دادگاه معرفی کردیم ولی از نحوه مجازات وی فعلاً اطلاعی نداریم و در اسرع وقت با شکایت از فرد مذکور و معرفی به دادگاه همه اقدامات در این مورد را انجام دادیم ولی متأسفانه ادامه قتل عام بی‌رحمانه حیوانات نشان می‌دهد مجازات‌ها در این مورد بازدارنده نیست.

کد خبر 4988414

منبع: مهر

کلیدواژه: مشگین شهر حفاظت از محیط زیست خرس قهوه ای خرس شکار و صید مسمومیت ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین عید سعید قربان گرگان شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا اقامه نماز جمعه بیرجند ازدواج ماه محرم کرمانشاه اداره محیط زیست مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

علیرضا حسین زاده بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر