Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، این نمایش ماندگار که لحظات پر تب و تاب مبارزات قهرمانانه ستارخان سردار ملی را پس از مجروح شدن در پارک اتابک به تصویر می‌کشد، چند سال قبل با استقبال گسترده شهروندان و مخاطبان خود در این شهر روبرو شده بود.

این نمایش حاصل دغدغه ۵ ساله آفرینندگان اثر بوده که پس از ۲ سال کار پژوهشی از لحظات آخر عمر ستارخان در باغ اتابک تهران و بازنگری استادان تاریخ و نمایش، نوشته شده تا جنبه‌های مختلف آن برهه از تاریخ مشروطیت را به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایش سعی شده تا زوایای مختلف دلیل عزیمت مجاهدان تبریزی به تهران، نقش استعمار و استبداد، خلع سلاح و در نهایت شهادت آنان به نمایش گذاشته شود.

نمایش اتابک پارکینین تراژدیسی به نویسندگی سیدمرتضی هاشم پور و کارگردانی سیروس مصطفی روی تهیه شده و دراماتورژی این نمایش نیز بر عهده هومن جلالی است.

ابراهیم عباسعلی زاده، محمدرضا قنبری، رامین بوستانی، فرید ادهمی، میثم حبیبی، بابک قره خانلو و عاشیق عیسی قره خانلو در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

۱۴ مرداد سالروز صدور فرمان مشروطیت به نام روز تبریز نام گذاری شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تاریخ مشروطیت ستارخان و باقرخان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۴۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات دیوانه‌وار و عجیب در دنیای فوتبال / فیلم

لحظات دیوانه‌وار و عجیب در دنیای فوتبال / فیلم

دیگر خبرها

  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید
  • لحظات نزاع وحشتناک گروهی قمه کش‌ها
  • تکذیب قطع درختان در بوستان ستارخان تهران
  • خنده‌دارترین لحظات «خدنگ‌ها» در حیات وحش (عکس)
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • لحظات دیوانه‌وار و عجیب در دنیای فوتبال / فیلم