Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی قوه قضائیه گفت: سند امنیت قضایی در این معاونت تدوین شده است و به زودی به تصویب رئیس قوه قضائیه می‌رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید تدوین لوایح و امور مجلس قوه قضائیه ضمن تبریک عید قربان و بزرگ غدیر خم با بیان اینکه عمل به قرآن سعادت دنیا و آخرت را برای همگان به دنبال دارد، اظهار کرد:  پیشه ساختن سیره اهل بیت (علیهم السلام) در زندگی اجتماعی و فردی به طور قطع، موجب حل بسیاری از مسائل و مشکلاتی خواهد شد که امروزه جامعه با آن مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون حقوقی قوه قضائیه با اشاره به اینکه در دوره جدید که با عنوان «دوره تحول قضایی» شناخته می‌شود انجام کار جهادی و حزب‌اللهی سرلوحه امور است، افزود: این معاونت به جد، طی دوره تحول قضایی کار جهادی را سرلوحه انجام امور و تکالیف قرار داده است.   وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز عید سعید قربان و تبیین کار جهادی توسط ایشان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در دوره جدید تحول قضایی کارکردن به صورت جهادی، کارکردن به معنای واقعی حزب‌اللهی است؛ یعنی اینکه در تمام ناملایمات و سختی‌ها باید ایثارگرانه عمل کرد و به اصطلاح در خط مقدم حضور داشت که مصداق بارز آن را طی این ایام در بیمارستان‌ها و ایثارگری کادر درمان مشاهده می‌کنیم.   معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در ادامه با تکریم از مدیر کل سابق تدوین لوایح و امور مجلس قوه قضائیه سید جعفر کاظم پور، افزود: او طی حدود ۱۴ سال حضور در این اداره کل خدمات صادقانه و ارزنده‌ای داشته‌اند و در واقع مدیریت مجموعه‌ای که به حق طی یک سال اخیر «جهادگونه» به انجام تکالیف پرداخته به عهده ایشان بوده است.   حجت الاسلام و المسلمین مصدق با برجسته توصیف کردن دستاورد‌های این معاونت طی یک سال اخیر اظهار کرد: این دستاورد‌ها به ویژه در اداره کل تدوین لوایح چشمگیر است. حدود ۷۰ مقرره اعم از لایحه، آیین‌نامه، دستورالعمل و بخشنامه تدوین شده است و این دستاورد قابل تقدیر، حاصل کار جهادی و همت همکاران قضایی و اداری تحت مدیریت دکتر کاظم پور بوده است.   وی با اعلام اینکه سند امنیت قضایی در این معاونت تدوین شده است و به زودی به تصویب ریاست قوه قضائیه می‌رسد، تأکید کرد: اعتقاد ما بر این است که تحول واقعی زمانی محقق می‌شود که مردم در نتیجه تصویب یک قانون قضایی احساس آرامش کنند و با اجرای آن طعم گوارای عدالت را بچشند.   معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه با اشاره به اینکه به همت مجموعه تدوین لوایح معاونت، لایحه مهم «اصلاح پاره‌ای از قوانین دادگستری» در حال تدوین است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این لایحه تا پایان امسال به انجام رسیده و وارد فرایند‌های قانونگذاری شود. به طور قطع می‌توان گفت این قانون اکثر مشکلات موجود در قوانین قضایی را رصد کرده و پوشش داده است.   معاون دستگاه قضا ضمن تقدیر از زحمات دکتر کاظم پور، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مهدی هادی مدیر کل جدید لوایح و امور مجلس قوه قضاییه را فردی فاضل، دقیق و مسلط به امور فقهی و حقوقی دانست و برای ایشان در سمت جدید آرزوی موفقیت کرد.   حجت‌الاسلام والمسلمین هادی نیز با تبریک ایام و اعیاد مبارک ماه ذی‌الحجه به خصوص عید غدیر، عید ولایت، ابراز امیدواری کرد با تأسی از کلام وحی در مدیریت مجموعه با موفقیت عمل کند و مسئولیت جدید را با همکاری و مساعی همکاران قضایی و اداری مجموعه به صورت مطلوب و مقبول به انجام رساند.

منبع: دانا

کلیدواژه: امور مجلس قوه قضائیه حجت الاسلام معاون حقوقی تدوین لوایح کار جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت درباره آخرین جزئیات از لایحه عفاف و حجاب اظهار کرد:  درخصوص کلیّت لایحه عفاف و حجاب قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرایی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضایی روشن است.

وی افزود: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و هم‌چنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضایی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

بهادری جهرمی در پایان گفت: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضایی و اجرایی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند