Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به فعالیت‌هایی که در دانشگاه آزاد انجام شده است، اکنون این دانشگاه دارای سازوکاری مناسب در جذب دانشجوی خارجی است.

 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه علاءالدین بروجردی معاون جدید بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز برگزار شد، گفت: سؤال مهمی که در حوزه امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی مطرح است، این است که چرا این دانشگاه اصرار دارد از دیپلمات‌های ورزیده کشور در حوزه دیپلماسی الهام بخش و دیپلماسی مقاومت بهره ببرد؟

طهرانچی با تأکید بر اینکه دیپلماسی علم، بخشی از دیپلماسی عمومی کشور است؛ گفت: در ۴۰ سال گذشته هر کجا که به اهل فن رجوع نشده و تنها از دانشگاهیان که از دور دستی بر آتش داشته‌اند، استفاده شده، موفقیتی به دست نیامده که این موضوع اهمیت استفاده از متخصصان و خبرگان را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در تمام کشور‌های پیشرفته، دیپلماسی علمی بخشی از دیپلماسی عمومی و دیپلماسی رفتار با کشور‌های دیگر است؛ لذا با توجه به اهمیت این موضوع، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نهادی که ۴۰ درصد از آموزش عالی و آموزش عمومی کشور را برعهده دارد، در صدد است تا از تجربه حضور دیپلمات‌هایی که به دیپلماسی علم و مقاومت واقفند و به آن اعتقاد دارد، بهره گیرد.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی همواره در چند سال گذشته از دیپلمات‌های ورزیده در حوزه بین‌الملل خود بهره برده است؛ اظهار کرد: اگر این اتفاق در دانشگاه رخ نمی‌داد، در شرایط پیچیده خارج از کشور نمی‌توانستیم به توفیقی دست یابیم. لزوم وجود دیپلماسی الهام بخش در دانشگاه طهرانچی با تأکید بر اهمیت وجود دیپلماسی الهام بخش، گفت: الهام بخشی به عنوان راهبرد نظام علمی در بخش بین‌الملل از سوی مقام معظم رهبری در بند ۶ سند ابلاغیه حوزه علم و فناوری بسیار مورد تأکید قرار گرفته و همین امر اهمیت آن را دو چندان می‌کند. در واقع نگاه علمی شمال به جنوب که در گذشته تاریخی نظام سلطه وجود داشته، تنها با دیپلماسی فعال علمی الهام بخش می‌تواند جایگزین شود که این موضوع باید در دانشگاه انجام شود و نیازمند حضور خبرگان این راه است. ولایتی به عنوان سرآمد دیپلماسی در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ولایتی به عنوان سرآمد دیپلماسی در دانشگاه آزاد اسلامی حضور فعال دارند، گفت: ولایتی همواره در دیپلماسی مقاومت به عنوان یک فرد شاخص شناخته شده هستند و اولین فردی که ازسوی ایشان به حوزه بین الملل دانشگاه معرفی شد، شیخ عطار بود.

رئیس دانشگا آزاد با بیان اینکه شیخ عطار در زمان مسئولیت خود در دانشگاه، نگاه دیپلماسی ایده آل گرا و عمل گرا داشت، گفت: وی اقدامات بسیار خوبی از تدوین سند راهبردی حوزه بین‌الملل تا افزایش دو برابری تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه را در کارنامه خود دارد. شیخ عطار با نگاه مثبت و دیپلماسی فعال و الهام بخش وظایف محوله خود در دانشگاه را انجام داد. دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک سازوکار جذب دانشجوی خارجی است وی با تأکید بر اینکه نظام توسعه دانشجو به یکباره در دانشگاه به وجود نیامد، گفت: شیخ‌عطار در این زمینه فعالیت‌های مثبتی از جمله تأسیس دفاتر جذب و هدایت دانشجوی خارجی و پیگیری مسائل دانشجویان خارجی را انجام داده و امروز دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک سازوکار جذب دانشجوی خارجی است و این امر اتفاقی در دانشگاه صورت نگرفته است. شیخ عطار توانست مسیر اشتباه واحد‌های خارجی در گذشته را اصلاح کرده و با رسیدگی به امور شفاف سازی را در دستور کار واحد‌های بین‌الملل قرار دهد. وی با تمام وجود ایستادگی کرد تا شعب خارجی دانشگاه آزاد اسلامی، شعب حیات خلوت نباشند و این امر از افتخارات وی است.

رئیس دانشگاه آزاد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شیخ‌الاسلام، گفت: مرحوم شیخ‌الاسلام اسوه دانش، عمل و اخلاق بود. وی ضمن تسلط به دانش دیپلماسی، از مهارت بالا و بینش فوق‌العاده‌ای برخوردار بود. تمام کسانی که ایشان را از نزدیک می‌شناختند اعتراف دارند که یک دیپلمات انقلابی بود و برای ما سعادتی بود که در بازه پایانی عمر ایشان از حضورشان بهره‌مند بودیم.

وی با ابراز امیدواری افزود: حوزه بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با حضورعلاءالدین بروجردی و با ترکیبی از علم و عمل بتواند در خدمت نظام اسلامی بوده و در پیشرفت علمی کشور تأثیرگذار باشد.

طهرانچی با اشاره به یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ایشان اخیراً فرموده‌اند که سیاست آمریکا در میان مدت، محدودیت ایران اسلامی در پیشرفت علمی است و این یعنی علم به حوزه سیاست وارد شده و باید در دانشگاه‌ها در این زمینه تمام توان خود را به کار بریم تا مانع از توقف پیشرفت علمی شویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد مهدی طهرانچی دانشگاه آزاد جذب دانشجو جذب دانشجوی خارجی دانشگاه آزاد اسلامی حوزه بین الملل الهام بخش شیخ عطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۵۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد

حجت‌السلام حیدر عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به حمایت‌های مردمی سراسر دنیا از مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و امام خمینی(ره) روز جهانی قدس را نامگذاری کرد و همچنین مردم در 22 بهمن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند که در 46 سال گذشته نیز این شعارها تکرار شد، در یک مقطع زمانی برخی مردم داخل کشور و حتی مردمی که دنبال مطامع خاصی نبودند گمان می‌کردند که گفتن این شعارها بی‌اثر است و اتفاقی برای آمریکا و اسرائیل رخ نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: زمانی که امام خمینی(ره) روز جهانی قدس را برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین نامگذاری کرد، بتدریج حمایت‌ها به یک الگو تبدیل شد تا مردم اعتراض‌های خود را در دنیا اعلام کنند و با ندای اعتراض نیز دو اتفاق می‌افتد یکی اینکه انسان‌های آزاده، حتی در خود کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس به یکدیگر اعلام می‌کنند که ما به دنبال آزادی و ارزش واقعی انسان‌ها هستیم.

امام جمعه شهر قوشچی بیان کرد: علاوه بر آن در طول این مدت، دست اسرائیل بر همگان رو شد و همگان متوجه شدند که اسرائیل چه جرثومه فسادی است و بنابراین این حمایت‌ها از فلسطین تنها از ناحیه جمهوری اسلامی و امام خمینی(ره) آغاز شد.

وی افزود: حتی در برهه‌ای از زمان در داخل کشور برخی عنوان کردند که با توجه به اینکه به این اندازه برای شعار مرگ بر اسرائیل هزینه می‌دهیم باید آن را تعطیل کرد و این تفکر به این اینجا رسید که هزینه تعطیلی مرگ بر اسرائیل گفتن، هزاران برابر مرگ بر اسرائیل گفتن است و امروز رژیم صهیونیستی تمامی قوانین بین‌المللی، بشری و اخلاقی را زیرپا گذاشته و کسی جرئت ندارد به او چیزی بگوید.

حجت الاسلام عباسی گفت: امروز فلسفه‌هایی که برخواسته از انگلیس، فرانسه، آمریکا و دانشگاهای پیشرفته جهان بوده که از لحاظ روانشناسی، فلسفی و مکاتیب انسانی برای انسان نسخه می‌نوشتند که چگونه باید درس خوانده و در مهدهای کودک انسان پرورش داد تا به انسانیت نزدیک شد و حتی به حقوق حیوانات تاکید می‌کردند، در مقابل کشتار ناجوانمردانه کودکان فلسطینی نه تنها محکوم نمی‌کنند بلکه حمایت مالی و سیاسی نیز می‌کنند.

وی اظهار داشت: این نشان می‌دهد که اگر به آن نقطه حساس و جوش برسد تمامی آنها گفته‌های خود را زیرپا گذاشته و انسانیت را به خاطر منافع خود در کشورهای فلسطین، عراق و افغانستان و سایر کشورهای دنیا ذبح می‌کنند.

امام جمعه شهر قوشچی تصریح کرد: هم اکنون غرب معتقد است که انسانیت و حکومت جهانی باید در دست آنها باشد تا انسان‌ها براساس خواسته آنها زندگی کنند و این را به معنی حقوق بشر و انسانیت می‌دانند، در حالی که ندای مرگ بر اسرائیل که در این 40 ساله توسط مردم ایران و برخی مردم مسلمان و یا آزاداندیش جهان در روز قدس و سایر ایام اتفاق افتاد، ذره ذره بر پیکره اسرائیل ضربه زد و امروز اسرائیل نفس‌های آخر را می‌کشد.

وی تأکید کرد: بی‌تردید این حرکت با خواست خدا ادامه می‌یابد و هیچ زمانی حرکت طوفان‌الاقصی جوانان غیور حماس خاموش نمی‌شود بلکه امروز اتفاقی افتاده که جامعه بین‌الملل به این نقطه رسیده‌اند که باید فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل و دارای حقوق بین‌المللی به رسمیت بشناسند.

حجت الاسلام عباسی گفت: تمامی این حرکات مدیون تفکرات حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای است که در این 46 ساله از این حرکت به شدت دفاع کردند و از سوی دیگر در آخرالزمان آزاداندیشان و آزادمردان در هر دین و مذهبی که باشند یکدیگر را یافته و با هم احساس همبستگی خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طهرانچی: معماران دانشگاه آزاداسلامی پروژه مسکن دانشگاه را طراحی می‌کنند
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • دانشجوی واحد نی‌ریز مقام قهرمانی مسابقات استانی پرس سینه را کسب کرد
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد