Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسکانیوز – ایلیا تاری وردی/ حجم اخبار ورزش‌های ایران و جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه‌مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در گروه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار سایر ورزش‌ها، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

چرا پرویز هادی قید ریاست هیات کشتی را زد؟

پرویز هادی که همچنان یکی از مدعیان اصلی پوشیدن دوبنده تیم ملی کشتی آزاد در المپیک توکیو به شمار می رود، چندی پیش در انتخابات هیات کشتی آذربایجان شرقی ثبت نام کرد تا هنوز از دنیای قهرمانی خداحافظی نکرده، وارد عرصه مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال چند روز بعد شاهد انصراف این کشتی گیر باتجربه از انتخابات بودیم که دلیلش را توصیه مدیر تیم های ملی و فدراسیون کشتی می داند.
پرویز هادی در این باره گفت: من به درخواست اهالی کشتی استان در انتخابات ثبت نام کردند. خودم هم راضی نبودم، اما چون وقت کم بود، گفتند ثبت نام کن و بعدا خودت تصمیم بگیر که می خواهی شرکت کنی یا خیر. بعد از اینکه ثبت نام کردند، آقای کاوه با من تماس گرفت و گفت صلاخ نمی دانم در این برهه وارد عرصه مدیریت شوی. او گفت تو دو المپیک را از دست دادی و الان باید تمرکزت روی کسب مدال المپیک توکیو باشد.
وی افزود: من هم انصراف دادم، اما آقای بهتاج، مدیرکل ورزش استان گلایه دارم. خودم کمک کردم که او به این پست برسد و به قهرمانان کمک کند، اما از زمانی که آمده، به من یک بار زنگ نزده تا حالم را بپرسد. حالا هم که در حال چینش نفرات خود برای هیات کشتی است. این کار درستی نیست که چند بار اعضای مجمع را تغییر دهند.

دوپینگ ها تاثیری در قهرمانی های تاریخی ووشو ندارد

فدراسیون ووشوی جمهوری اسلامی ایران جهت شفاف ‎سازی و تنویر افکار عمومی در راستای موضوع دوپینگ دو تن از ورزشکاران این رشته در جام ‎جهانی ساندا 2018 چین، توضیحاتی را به این شرح اعلام می‌دارد:

«1- فدراسیون ووشو احکام محرومیت‎ دو ورزشکار را به محض ابلاغِ فدراسیون جهانی دریافت و اعمال کرده است.

2- حذف دو مدال یاد شده باعث کاهش رتبه ایران در جام جهانی 2018 نشده است و جمهوری اسلامی ایران کماکان به صورت مشترک با کشور چین به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کرده است.

3- احکام محرومیت اعلام شده از حدود یک سال پیش در سایت رسمی فدراسیون جهانی ووشو در دسترس عموم بوده است.

4- عنوان «قهرمانی تاریخی» مربوط به مسابقات قهرمانی جهان سال 2017 و پس از آن در مسابقات قهرمانی جهان 2019 بوده است. سال 2017 مصادف با نخستین قهرمانی جهان کشورمان شد و در این رویداد، نمونه دوپینگ هیچ کدامیک از ورزشکار ایران نیز مثبت اعلام نشده است.

5- یک نمونه از تست ورزشکاران ایران در مسابقات قهرمانی جهان 2019 مثبت اعلام و در مرحله بررسی نهایی جهت صدور رای است. با وجود اینکه هنوز این مورد به تایید نهایی کمیته مبارزه با دوپینگ فدراسیون جهانی نرسیده است؛ حتی در صورت تایید، باز هم قهرمانی ایران به خطر نخواهد افتاد و کشورمان با 7 مدال طلا بالاتر از چین قهرمان جهان خواهد بود.

6- گفتنی است؛ هیچکدام از این محرومیت‌‌ها و بازپس ‎گیری‎ مدال‎‌ها باعت نمی‌‎شود که مقام‌‎های کسب شده کشورمان در سال ‎های 2018 و 2019 تغییر کند.

7- بنابر قوانین بین ‎المللی و WADA و همچنین رویه موجود در فدراسیون جهانی ووشو، اعلام و مدیریت نتایج تست‌‎های دوپینگ بر عهده فدراسیون ملی نمی ‌باشد.»

در پایان از عموم فعالان رسانه‌‌ای انتظار می‌‌رود با توجه به رسالت و اخلاق حرفه‌‌ای خود، پیش از انتشار یا بازنشر ادعاهای مطرح شده علیه یکی از موفق‎ ترین فدراسیون ‌های ورزشی ایران، صحت آنها را نیز سنجیده و از دامن زدن به حواشی و اطلاعات نادرست، پرهیز کنند.

کرونا تورنمنت تنیس آزاد مادرید را هم لغو کرد

مسابقات تنیس آزاد مادرید به دلیل شیوع ویروس کرونا و با توجه به توصیه‌های مقامات بهداشتی قرار نیست ماه آینده برگزار شود. مسابقات آزاد مادرید قرار بود روزهای 12 تا 20 سپتامبر در بخش مردان و زنان برگزار شود. این تورنمنت یکی از رویدادهای مهم برای آماده‌سازی ورزشکاران جهت حضور در مسابقات آزاد فرانسه است که از 27 سپتامبر آغاز می‌شود.

کمیته برگزاری مسابقات در بیانیه‌ای اعلام کرد برگزارکنندگان با سازمان‌های بهداشتی و شورای ورزش ملی در مادرید ارتباط نزدیکی داشته‌اند. در آخرین جلسه که 29 جولای برگزار شد، به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 در مادرید در روزهای اخیر، به خاطر مسائل بهداشتی که ممکن است ورزشکاران و شرکت‌کنندگان را درگیر کند، تورنمنت تنیس مادرید برگزار نمی‌شود.

با توجه به این وضعیت کمیته برگزاری این تورنمنت از معاون وزیر بهداشت درخواست کمک کرد که پیشنهاد شد تورنمنت با این شرایط کرونا نباید برگزار شود.

قهرمان المپیک کرونا گرفت

وین فان نیکرک، قهرمان المپیک و جهان در دو ۴۰۰ متر تست کرونایش در ایتالیا مثبت اعلام شد و به همین خاطر نمی‌تواند در رقابت‌های تریسته شرکت کند. دونده آفریقایی تقریبا سه سال در رقابت‌های اروپایی شرکت نکرده بود و نامش را برای تریسته در ۱۰۰ و ۴۰۰ متر نوشته بود. او نوزدهم جولای به ایتالیا سفر کرد تا خود را برای این بازی‌ها آماده کند.

قهرمان المپیک ریو دو ژانیرو در اکتبر سال ۲۰۱۷ به شدت از زانو آسب دید. او در یک بازی خیریه راگبی شرکت کرده بود که با چنین حادثه‌ای روبرو شد و از آگوست آن سال که قهرمان دو ۴۰۰ متر و نایب قهرمان دو ۲۰۰ متر در رقابت‌های جهانی لندن شد نتوانست در هیچ یک از مسابقات اروپایی شرکت کند. این آسیب دیدگی دوران ورزشی‌اش را تحت تاثیر قرار داد چون پس از آن تا مدت‌ها نتوانست بدود.

موج دوم کرونا در شهر میزبان المپیک

تنها چند روز پس از اعلام یوریکو کویکه، فرماندار کلانشهر توکیو، مبنی بر اقدام همه جانبه برای مهار کرونا، شمار مبتلایان در ژاپن به بیش از هزار نفر رسید که ۴۶۳ مورد از آن در توکیو به ثبت رسیده است.
کارشناسان بهداشت و سلامت ژاپنی افزایش شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا را که در مرز ۱۲ هزار نفر قرار دارد، زنگ خطری برای ژاپن به عنوان میزبان برگزاری بازی‌های توکیو۲۰۲۰ اعلام کرده‌اند. بر اساس اعلام فرمانداری توکیو، احتمال بازگشت و اعمال مجدد محدودیت‌ها در پایتخت و سایر شهرهای ژاپن تا پایان ماه آگوست وجود دارد.
چندی پیش فرماندار توکیو افزایش تعداد مبتلایان و موارد مثبت کووید۱۹ را به دلیل افزایش نمونه‌ گیری‌های انجام شده عنوان کرده بود.
با این حال به نظر می‌رسد روند افزایشی کرونا در ژاپن، بیش از پیش شایعه لغو کلی این مسابقات حتی در تابستان 2021 را هم قوت ببخشد.

پاسور مونته نگرویی خاتم به ایران رسید

تیم والیبال خاتم اردکان برای فصل پیش‌رو با هدایت فرهاد نفرزاده در رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور حضور پیدا خواهد کرد. این تیم برای تقویت خود به دنبال جذب یک پاسور خارجی بود. اردکانی‌ها ابتدا با یک پاسور هلندی به توافق رسیدند که شرایط برای حضور وی در ایران فراهم نشد. حالا توافقات نهایی با رایکو اشتروگر، پاسور 25 ساله تیم‌ ملی مونته‌نگرو انجام شده است.

رایکو اشتروگر، شب گذشته از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد ایران شد. این پاسور 25 ساله تیم ملی مونته‌نگرو که سابقه بازی در لیگ‌های فرانسه و یونان را دارد، امروز به اردکان رسید و از روز دوشنبه، 13 مرداد ماه در تمرینات تیم خاتم شرکت خواهد کرد.

کنگره فدراسیون جهانی اسکی به تعویق افتاد

کنگره فدراسیون جهانی اسکی (FIS) که قرار بود در آن با برگزاری انتخابات جانشین جیان فرانکو کاسپر مشخص شود تا ژوئن 2021 به تعویق افتاد.

زوریخ سوئیس قرار بود روز 4 اکتبر (13 مهر) میزبان این کنگره باشد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. قرار است این کنگره 5 ژوئن سال آینده در پورتورو اسلوونی برگزار شود.

فدراسیون جهانی اسکی اعلام کرد کمیته پزشکی این فدراسیون گفته به دلیل محدودیت‌های مسافرتی، تامین امنیت و قرنطینه اجباری بهتر است زمان کنگره تغییر کند.

نشست کمیته فنی هم که قرار بود در همان زمان در زوریخ برگزار شود روزهای 29 سپتامبر تا 2 اکتبر (8 تا 11 مهر) به صورت آنلاین پیگیری خواهد شد.

فدراسیون جهانی همچنین در تاریخ 3 اکتبر (12 مهر) نشست آنلاینی خواهد داشت تا میزبان مسابقات جهانی در سال 2025 را انتخاب کند.

104 / 351 بسته خبری منهای فوتبال بسته خبری منهای فوتبال پرویز هادی کشتی دوپینگ ووشو تنیس آزاد مادرید ویروس کرونا المپیک وین فان نیکرک توکیو خاتم اردکان والیبال اسکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بسته خبری منهای فوتبال پرویز هادی کشتی دوپینگ ووشو ویروس کرونا المپیک توکیو خاتم اردکان والیبال اسکی فدراسیون جهانی قهرمانی جهان آزاد مادرید پرویز هادی برگزار شود هیات کشتی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۶۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک

مسعود کلهری کارشناس تیراندازی در گفت وگو با خبرنگار مهر، درخصوص آخرین وضعیت ملی پوشان این رشته جهت حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار داشت: در رشته تیراندازی مسابقات جهانی برزیل آخرین مسابقه توزیع سهمیه المپیک پاریس بود که ملی پوشان ما موفق نشدند که سهمیه‌ای را به چهار سهمیه قبلی اضافه کنند. در حال حاضر هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر، شرمینه چهل امیرانی و فاطمه امینی در تفنگ بادی و محمد بیرانوند در اهداف پروازی تراپ موفق شدند جواز حضور در المپیک پاریس را کسب کنند.

وی افزود: هر چند امتیاز مسابقات جهانی برزیل در رنکینگ تیراندازان تاثیری نداشت اما هنوز توزیع سهمیه المپیک پاریس از طریق رنکینگ باقی مانده است. امتیاز مسابقات جام جهانی در رنکینگ المپیکی تیراندازان تاثیرگذار است بنابراین تیراندازان می‌توانند در مسابقات جام جهانی باکو و جام جهانی مونیخ که خردادماه برگزار خواهد شد جایگاه خود را در رنکینگ جهانی بهبود دهند.

این کارشناس تیراندازی ادامه داد: فاطمه امینی، شرمینه چهل‌امیرانی، نجمه خدمتی، پوریا نوروزیان و امیرمحمد نکونام در بخش تفنگ و هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌اللهی و سجاد پورحسینی در بخش تپانچه نمایندگان ایران در این مسابقات خواهند بود. هدایت تیم ملی تفنگ بر عهده مریم طالبی و تیم ملی تپانچه را محسن نصر اصفهانی برعهده دارند که امیدوارم بتوانند با هدایت خوب شان این رشته را مجددا صاحبه سهمیه کنند.

کلهری با بیان اینکه در رنکینگ جهانی ۱۰ نفر نخست می‌توانند مجوز حضور در بازی‌های المپیک را کسب کنند؛ گفت: سهمیه گرفتن در جام جهانی باکو و مونیخ هم آسان نخواهد بود. البته تعدادی از تیراندازان اعزامی ما قبلا موفق به کسب سهمیه شدند و این رقابتها را صرفا برای رسیدن به آمادگی بیشتر اعزام می‌شوند ولی در تپانچه بسیار امیدوار هستیم که سجاد پورحسینی و در تفنگ بادی پوریا نوروزیان و نجمه خدمتی بتوانند به سهمیه دست پیدا کنند.

این کارشناس تیراندازی در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید در پاریس تیراندازان ایران بتوانند روی سکو بروند؛ توضیح داد: مدال گرفتن در المپیک علاوه بر شرایط روحی ورزشکاران و میزان آمادگی آنها به توان مربیان هم بستگی دارد. هر دو مربی ما باید ارزیابی خوبی از رقبای بچه‌ها داشته باشند. تیم تفنگ ایران چه در بخش بادی و چه در بخش خفیف در توکیو حتی به فینال هم نزدیک نشد اما در تپانچه بسیار موفق بودیم و دست به تاریخ سازی زدیم. امیدوارم در المپیک توکیو هم اخبار خوبی را از تیراندازان ایران بشنویم.

کد خبر 6094300

دیگر خبرها

  • عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی
  • عکس‌| رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری