Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به صورت فوری و آنی باید حقوق کارگران هفت‌تپه پرداخت شود. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو احمد نادری پیش از ظهر امروز در جمع کارگران نیشکر هفت‌تپه، اظهار کرد: این کارگران چند وقتی است که مقابل فرمانداری شوش تجمع داشته و دارند. این زیبنده ما نیست که با یک اشتباه مسلمی که در خصوصی‌سازی اتفاق افتاده سه ماه حقوق بیش از پنج هزار کارگر را معطل نگه داشته و اعلام کنند که بودجه‌ای ندارند تا به آن‌ها پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با حضور در شهرستان شوش ارزیابی اولیه را داشتیم و جلسه‌ای با فرماندار و مسئولان محلی برگزار و مشکلات نیز بررسی شد. تا آخر همین هفته تمامی مسئولان از سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه را به مجلس فرا می‌خوانیم و البته برخی هم احضار می‌شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجلس به طور مفصل راجع به این موضوع صحبت و یک بررسی ویژه خواهیم داشت. پرونده هفت‌تپه را در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به جریان می‌اندازیم و با دیگر ارکان مجلس بررسی و در نهایت به یک تصمیم قطعی می‌رسیم.

نادری تأکید کرد: ان شاء الله مشکلات کارگران هفت‌تپه حل می‌شود و این قول را به همه کارگران و مردم شوش‌ می‌دهم که مجلس پشتیبان آنهاست. یا این مشکل را حل می‌کنیم یا خودمان هم جلوی در فرمانداری شوش در این تجمعات مشارکت خواهیم کرد.

وی گفت: تا حل مشکل نهایی پیش می‌رویم و یکی از مسائل مطرح شده پرداخت نشدن سه ماه حقوق معوق این کارگران آن هم در این شرایط سخت است، فقط کسانی می‌توانند این کارگران را درک کنند که چنین وضع یا وضعیت مشابهی داشته باشند و معترف هستم که شاید حتی خود من هم نتوانم این قصه را درک کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وقتی زن و بچه کارگران سه ماه حقوق نداشته باشند، معیشت اقتصادی و معیشت خانواده به شدت آسیب می‌بیند. باید چاره‌اندیشی جدی برای موضوع داشته باشیم و بعد از برگشت به تهران حتماً به صورت مفصل با آیت الله رئیسی صحبت‌ می‌کنیم تا قوه قضائیه ورود جدی به این موضوع داشته باشد.

نادری گفت: واگذاری هفت‌تپه به کسی انجام شده که اهلیت لازم را نداشته و این خصوصی‌سازی از اساس غیرقانونی بوده است.

وی افزود: حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی با واگذاری به مالک جدید منتقل شد که باید آن را تسویه می‌کرد، ولی این کار انجام نشده است و روزانه میزان بدهی نیز افزایش پیدا کرد.

نادری ادامه داد: متأسفانه سازمان خصوصی‌سازی، دولت و مسئولان وقت از مالک جدید هیچ تضمینی برای پرداخت بدهی‌ها دریافت نکردند.

وی بیان کرد: مالک شرکت تعمدی یا غیرعمدی وضعیت را به سمتی پیش برد که شرکت در آستانه ورشکستگی قرار دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در هر صورت این وضعیت باید اصلاح شود و به نظرم خصوصی‌سازی باید متوقف شود و در ادامه یا به خود دولت و یا اینکه به بخش‌های نیمه‌خصوصی و نیمه‌دولتی برگردد.

نادری افزود: در زمینه نیشکر، شرکت‌هایی در استان خوزستان هستند که بتوانند به لحاظ مالی، سرمایه‌های خود را در این استان متمرکز کنند و اینکه کدام بخش باشد مهم نیست بلکه تغییر وضعیت شرکت مهم است.

وی بیان کرد: سطح زیر کشت از ۳۰ هزار هکتار به ۸ تا ۹ هزار هکتار کاهش پیدا کرد و با تغییر این خصوصی‌سازی باید به همان سطح زیر کشت اولیه برگردد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تولید فعلی شرکت خیلی افت کرده است و نیشکر دارای یک فصل زراعی و عمر زراعی مشخصی است که با این افت، تقویم زراعی آن به کلی دچار مشکل شده است.

نادری افزود: باید با واگذاری شرکت هفت‌تپه به عاملان اهل یا دولتی یا شبه‌دولتی این وضعیت تولید را اصلاح کنیم و هفت‌تپه باید به سمتی حرکت کند که تولید خود را افزایش دهد و به روز‌های اول خود برگردد و با پرداختن به این موضوع در مجلس خصوصاً در کمیسیون اصل ۹۰ تدابیر لازم را اتخاذ می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تهران مجلس شورای اسلامی احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خصوصی سازی هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه کنگان با انتقاد از واگذاری سهام استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد: ضمن احترام به همه تیم‌های ورزشی کشور و هواداران آنها، از هلدینگ خلیج فارس انتظار داریم همانگونه که آلایندگی پتروشیمی‌های این هلدینگ برای مردم جنوب استان بوشهر است، حمایت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی آن نیز باید برای مردم محروم این خطه باشد.

وی بیان کرد: چرا باید تیم‌های ورزشی ما از حداقل‌ها محروم باشند اما صدها میلیارد به تیم‌های پایتخت نشین تعلق بگیرد.

خطیب جمعه کنگان بیان کرد: در مسائل فرهنگی و اجتماعی و زیرساختی این خطه ده‌ها مشکل وجود دارد که هر وقت از صنعت درخواست داشتیم هزار بهانه برای نشدن دارند اما برای یک تیم اینگونه هزینه می‌کنند.

محمودی گفت: از نمایندگان عالی دولت و مجلس شورای اسلامی درخواست دارم این دغدغه مردم را با جدیت دنبال کنند.

وی افزود: سهم مردم کنگان از هلدینگ خلیج فارس باید گرفته شود.

خطیب جمعه کنگان با تبریک روز معلم و تجلیل از مقام شامخ شهید معلم و فیلسوف بزرگ شهید آیت الله دکتر مطهری اظهار نمود: شهید مطهری فقیه و فیلسوف و معلم بزرگی بود که از هر فرصتی برای روشنگری و هدایتگری استفاده می‌کرد.

محمودی با عنوان اینکه معلم فقط اختصاص به آموزش و پرورش ندارد گفت: هر کسی نقش هدایتگری و تعلیم و تربیت دارد شایسته قدرشناسی است.

وی با عنوان اینکه معلمی شغل انبیاست افزود: هدایت، تعلیم، ارشاد و احیای نفوس میراث انبیایی است که معلم نیز چنین نقشی دارد.

امام جمعه کنگان با گرامیداشت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شوراها مظهر مشارکت مردم در حاکمیت و نقشی کلیدی در مدیریت شهری دارند و احترام به آنان احترام به مردم است زیرا شوراها وکلای مردم اند.

لزوم حمایت از کارگران

محمودی با اشاره به اهتمام نظام دینی به مسئله شوراها در تشکیلات مختلف، با قدردانی از تلاش‌های شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان کنگان افزود: بارها شاهد بودیم وکلای مردم برای پیگیری مشکلات مردم به مرکز کشور سفر کرده و در کشور و استان مطالبات مردمی را پیگیری کردند.

وی با تاکید بر پیگیری امور و مطالبه گری گفت: نقد و مطالبه گری از شوراها خوب است اما تقدیر و قدرشناسی از کارها و خدمات نیز شایسته است.

امام جمعه کنگان با اشاره به سالروز دستور رهبری مبنی بر مبارزه با فساد گفت: دستگاه‌های مسئول در قوای مختلف با رصد و نظارت جدی برای عینیت بخشیدن به فرمان مطاع معظم له بیش از پیش جدیدت داشته باشند.

خطیب جمعه کنگان با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و لزوم اقدام فرهنگی و گفتمان ساز برای جلوگیری از تحریف در این زمینه و با عنوان اینکه ملت بزرگ ایران اجازه نمی‌دهند کسی عزت شأن را خدشه دار کند گفت: هر کشوری بخواهد کوچک‌ترین دست درازی کند، حافظان خلیج همیشه فارس دست او را قطع خواهند کرد.

محمودی با تبریک روز جهانی کار و کارگر و عنوان اینکه کارگران ایرانی محور اصلی تحقق شعار سال و افسران جبهه اقتصادی و سازندگی و حرکت دهنده چرخ تولید کشورند، با استناد به روایات و نیز کلام بزرگان از جمله مقام معظم رهبری، بیان کرد: همه مردم و مسئولان باید نسبت به حقوق کارگران اهتمام جدی و عملی داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت امنیت شغلی کارگران، رعایت عدالت در دریافت حقوق و نیز ضرورت مسلح شدن کارگران به دانش روز و متناسب با نیاز کشور، به صنعتی بودن شهرستان کنگان اشاره و گفت: متولیان صنعت در امر بکارگیری نیروهای بومی در رده‌های مختلف اهتمام جدی ورزند.

کد خبر 6089178

دیگر خبرها

  • واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد