Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادی، ازبرگزاری جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت در بستر فضای مجازی خبر داد.

امین مرادی رییس حوزه هنری کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج، اظهار داشت: در راستای توجه به اعتلای موسیقی عرفانی دف و با توجه به وضعیت و شرایط حاکم بر کشور بدلیل شیوع ویروس کرونا، جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت امسال در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری ۹ دوره جشنواره بین المللی دف نوای رحمت به میزبانی حوزه هنری کردستان تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا در دنیا، تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری را دستخوش تغییر قرار داد بر همین اساس در سال جاری امکان برای برگزاری دوره دهم این جشنواره وجود ندارد.

رییس حوزه هنری کردستان افزود: در این راستا و با همکاری موسسه سپهر سوره هنر، امسال این جشنواره در قالب پویش مجازی برگزار خواهد شد و تمام علاقمندان به این ساز عرفانی در کشور و کشورهای منطقه می‌توانند در این پویش مجازی شرکت کنند.

وی بیان کرد: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را در شبکه‌های اجتماعی بویژه اینستاگرام با هشتگ‌های معرفی شده از سوی حوزه هنری کردستان در سه بخش تک نوازی، گروه نوازی و مولودی خوانی منتشر کنند.

این مقام مسئول اظهارداشت: شرایط سنی برای حضور در این پویش ملی وجود ندارد و تمام علاقه‌مندان می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی افزود:ویدیو دف نوازی باید به صورت افقی باشد ضمن اینکه در بخش تک نوازی حداکثر زمان اجرا سه دقیقه و برای ۲ بخش گروه نوازی و مولودی‌خوانی حداکثر زمان اجرا هفت دقیقه است.

مرادی تصریح کرد:علاقه‌مندان برای حضور در این پویش صفحه اینستاگرام حوزه هنری و موسسه سپهر سوره هنر را دنبال کنند.

وی افزود: استفاده از اشعار فاخر در راستای حماسه ملی و وحدت ملی در اولویت داوری قرار خواهد گرفت و شرکت کننده باید اثر خود را در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کند و صفحه شرکت‌کننده نیز نباید خصوصی باشد.

وی یادآور شد: قرار دادن نام حوزه هنری کردستان و سپهر سوره در زیر پست منتشر شده ضروری است و برای دسترسی بهتر به آثار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی بویژه اینستاگرام، شرکت کنندگان باید در زیر پست منتشر شده از هشتک های #دف-نوای-رحمت، #حوزه-هنری-کردستان،  #حوزه-هنری،  #مرکز-موسیقی-حوزه-هنری و#سپهر-سوره-هنر استفاده کنند.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان از ۱۰ تا ۳۱ مرداد فرصت دارند آثار خود را در این پویش ملی  شرکت دهند.

گفتنی است،علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۳۳۲۴۳۶۲۴ و ۳۳۲۴۳۴۷۹ با پیش شماره ۰۸۷ تماس حاصل نمایند و یا به آدرس www.Artsanandaj.ir مراجعه کنند.

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: دف نوای رحمت جشنواره بین المللی فضای مجازی جشنواره بین المللی دف نوای رحمت حوزه هنری کردستان علاقه مندان شرکت کنند سپهر سوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ظهر پنج شنبه با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ اردیبهشت به نام هفته سنندج به خبرنگاران اعلام کرد: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف «حامد شریعتی» شامل ۶۰ عکس قدیمی شهر سنندج در اندازه ۷۰*۵۰ از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) است و در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

اسعد فرهادی با اشاره به رسالت‌های حوزه هنری در توجه به فرهنگ و هنر استان ادامه داد: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت‌ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخدادها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت آقای حامد شریعتی گردآوری و در معرض نمایش علاقمندان و پژوهشگران قرارگرفته است.

وی افزود: این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه قبلی این هنرمند بوده که در سال ۱۴۰۱ به مناسبت روز سنه به همت حوزه هنری به نمایش گذاشته شد و برای نخستین بار در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به مشارکت حوزه هنری با شهرداری و شورای شهر سنندج در برنامه‌های هفته سنه ادامه داد: همکاری در برگزاری مراسم افتتاحیه، و جشنواره عکس سنه که توسط خانه عکاسان در حال انجام است بخشی از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها به این مناسبت است.

فرهادی به موقعیت جغرافیایی و پتانسیل‌های غنی استان هم گریزی زد و گفت: براساس سند زیست بوم حوزه هنری استان کردستان در سال جاری تلاش خواهد شد تا با بهره‌مندی از تمام هنرها علی‌الخصوص هنر عکاسی نسبت به معرفی بیش از پیش استان کردستان و شهر سنندج و کمک به توسعه آن گام‌های مؤثری را برداریم.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه مندان است.

فرهادی تصریح کرد: آئین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور مسؤولان، هنرمندان و علاقه مندان در محل گالری سوره برگزار می‌شود.

۶ اردیبهشت با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان روز سنه (سنندج) نامگذاری شده است به همین مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر سنندج برگزار می‌شود.

کد خبر 6088498

دیگر خبرها

  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود