Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه الاهرام مصر، وزارت خارجه مصر افزوده است، ورود این کشتی ترکیه به منطقه انحصاری اقتصادی در دریای مدیترانه نقض حاکمیت مصر به شمار می‌آید.

در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: کشتی اکتشافی ترکیه که از تاریخ ۲۱ جولای (۳۱ تیر ماه) تا یک آگوست (۱۱ مرداد) در حال انجام بازتاب لرزه‌ای در دریای مدیترانه بوده، وارد یکی از محدوده‌های منطقه انحصاری اقتصادی مصر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است، این اقدام مغایر با حقوق دریانوردی و قوانین بین‌المللی است.

وزارت خارجه مصر افزوده است: قاهره اطلاعیه‌ای به سازمان ملل متحد در مورد استفاده مصر از حقوق خود در آب‌های انحصاری اقتصادی طبق ماده ۳۱۰ کنوانسیون ملل متحد در مورد حقوق دریاها ارسال کرده است.

عوامل تنش در سال‌های اخیر در دریای مدیترانه چند برابر شده است؛ چندین قدرت مانند ترکیه، رژیم صهیونیستی، مصر و یونان بر سر منابع انرژی در رقابت با یکدیگر هستند.

روابط مصر و لیبی بر سر رژیم دریایی مدیترانه و نیز جنگ در لیبی وارد تنش شده است و ۲ طرف یکدیگر را متهم به انجام اقدامات غیر قانونی می‌کنند.

در جنگ لیبی نیز مصر در کنار روسیه، فرانسه، امارات متحده عربی و عربستان سعودی از ژنرال خلیفه حفتر و ترکیه نیز در کنار قطر و ایتالیا از دولت وفاق ملی لیبی حمایت می‌کند.

پس از سرنگونی معمر قذافی در لیبی در سال ۲۰۱۱ (۱۳۸۹)، این کشور عملاً به ۲ بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی به مرکزیت طرابلس، دولت موسوم به "دولت وفاق ملی" به ریاست "فایز السراج" بر سرکار آمد که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی این کشور، "خلیفه حفتر" یک ژنرال بازنشسته، کنترل این منطقه را در دست دارد.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد مصر لیبی ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد مصر لیبی ترکیه سازمان ملل متحد مصر لیبی ترکیه انحصاری اقتصادی ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه

ایسنا/ایلام معاون زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان ایلام در خصوص خبر حمله خرس به مرد دره‌شهری گفت: این حمله در منطقه «خرس‌آو» کبیرکوه که زیستگاه خرس قهوه‌ای است رخ داده است.

علیرضا محمدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این زیستگاه خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کبیرکوه در بخش شرقی کبیرکوه واقع است و منطقه‌ای صعب‌العبور است، فرد مصدوم شده از دامداران بومی منطقه است که دام‌های خود را وارد قلمرو زیستی خرس کرده است.

وی افزود: وقتی خرس برای فرزندانش احساس خطر کند، ممکن است به واردشدگان به زیستگاهش حمله کند.

محمدی با بیان اینکه جمعیت خرس در این منطقه معدود است، خاطرنشان کرد: ممکن است خرس برای تأمین غذا دست به حمله زده باشد، آنچه مسلم است ورود دامدار به قلمرو خرس است که با این ورود ۶ رأس دام دامدار نیز تلف و خود دامدار نیز مصدوم شده است.

معاون اداره‌کل محیط زیست استان ایلام تأکید کرد: خرس به هیچ وجه وارد قلمرو و زندگی مردم منطقه نشده است و در جای مرتفعی در کوه است که زیستگاه خود اوست.

اورژانس پیش‌بیمارستانی اعلام کرده خرس به یک مرد ۵۱ ساله دره‌شهری حمله کرده است و وی زخمی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • تعلیق یارانه دانشگاه «سیانس پو» پاریس پس از حمایت دانشجویان از فلسطین
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه
  • حمله خرس به دامدار ایلامی پس از ورود به قلمرو حیوان
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود