Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، «افشین حبیب‌زاده» رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران درباه حادثه برخورد یک دستگاه خودروی سواری با سه کارگر خدمات شهری شهرداری تهران که به فوت یک کارگر و مصدومیت شدید دو کارگر دیگر منجر شد، اظهار داشت: این کارگران شاغل در حوزه پسماند و زیر نظر شرکت‌های پیمانکاری همکار با شهرداری تهران مشغول به کار بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه در گذشته نیز اتفاق مشابهی رخ داده و به شهرداری در این زمینه تذکر داده  شده بود، تصریح کرد: اساسا در اتوبان‌ها پیمانکاران اجازه ندارند، از کارگران استفاده کنند و اقدامات مربوط به خدمات شهری حتما باید توسط ماشین‌های مربوطه در این زمینه و به صورت مکانیزه انجام شود. 

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران ادامه داد: قطعا در این زمینه پیمانکار مقصر است، چرا که حق ندارد از کارگران در آزادراه‌ها استفاده کند و حتما این مساله پیگیری خواهد شد. منتظر گزارش کامل هستیم تا اقدامات بعدی را انجام دهیم. 

حبیب زاده با بیان اینکه تقصیر در این زمینه متوجه شهرداری منطقه ۷ نیز هست، گفت: در حادثه پل سید خندان علاوه بر پیمانکار قطعا شهرداری منطقه ۷ نیز متوجه قصور شده است، چرا که شهرداری ناظر دارد و این اتفاق  روی پل افتاده و ناظرین نباید اجازه می‌دادند کارگران روی پل مشغول به کار شوند. 

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران درخصوص تامین هزینه‌های درمانی دو کارگری که آسیب دیده‌اند،

پربیننده ترین اجرای مجدد طرح پرداخت اقساطی جرایم رانندگی آقای رئیس جمهور! شما سوگند خورده‌اید که حافظ قانون اساسی باشید! وام۲میلیون تا ۷میلیون تومانی برای مربیان بیکار سازمان ورزش/ ۵۸مجموعه ورزشی شهرداری تهران باز هستند دخل و خرج مترو با هم تناسبی ندارد پرداخت تسهیلات ۲میلیونی ویژه کرونا به رانندگان تاکسی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: افشین حبیب زاده شهرداری تهران مرگ کارگر پیمانکار منطقه7 افشین حبیب زاده پاکبان حوادث کارگری شهرداری منطقه 7 فوت کارگران شهرداری قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد

عدم توافق نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار، اعمال تغییرات در افزایش حق مسکن و سایر موارد را منتفی کرد.

به گزارش مهر، امسال حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار تعیین شد؛ هر چند به امضا نمایندگان جامعه کارگری نرسید.

در سال جدید و پس از فروکش کردن فضا ملتهب تعیین حداقل دستمزد، قرار شد در نخستین جلسه شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳، با تغییراتی در مصوبه مانند افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و نیز افزایش یک درصد به ۲۲ درصد سایر موارد، مصوبه تعیین حداقل دستمزد به امضا جامعه کارگری نیز برسد.

 

در این راستا دولت اصرار داشت نمایندگان جامعه کارگری کل مصوبه را امضا کنند، اما نمایندگان جامعه کارگری تاکید دارند تنها افزایش حق مسکن به امضا برسد. در نتیجه عدم توافق نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار، اعمال تغییرات را منتفی کرد.

گفتنی است، حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار مبلغ ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد.

دیگر خبرها

  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند