Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@00:42:46 GMT

چرا اسرائیل شانسی برای گزینه نظامی در لبنان ندارد؟

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۸۰۵۳

چرا اسرائیل شانسی برای گزینه نظامی در لبنان ندارد؟

رژیم صهیونیستی درحالی به بحران اقتصادی و مالی لبنان برای تضعیف حزب‌الله دل بست که هیچ شانسی برای گزینه نظامی در این کشور ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،رسانه‌های خبری منتسب به رژیم صهیونیستی در دوشنبه هفته گذشته اعلام کردند که حزب‌الله به اراضی اشغالی نفوذ کرده و درگیری نظامی میان آنها شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تفسیرهای ارتش رژیم صهیونیستی و حزب الله در این زمینه متفاوت است؛ چرا که رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی حملات حزب‌الله را در مرزهای لبنان خنثی کردند درحالی‌که حزب‌الله ادعای رسانه‌های دشمن مبنی بر ناکام گذاشتن عملیات نفوذ از خاک لبنان به فلسطین اشغالی و ادعای آنها درباره شهادت و زخمی شدن برخی نیروهای مقاومت در حملات توپخانه‌ای به مزارع شبعا را تکذیب کرد.

این جریان وضعیت اضطراب و تنش را در رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که نظامیان این رژیم مدام در حالت آماده باش هستند و همین امر منجر شد تا آنها سناریوی خوددرگیری را با کمک رسانه‌ها مطرح کنند.

اگرچه تحلیل‌گران نظامی حتی در داخل رژیم صهیونیستی به صحت و درستی این روایت شک دارند؛اما اگر چنین ادعاهایی نیز درست باشد،نشانگر یک شکست نظامی و امنیتی برای اسرائیل است. فرض بر این است که رژیم صهیونیستی طبق ادعاهای خود قوی‌ترین ارتش منطقه باشد،در هرصورت نباید اجازه دهد که نیروهای نفوذی به داخل منطقه‌ای که اشغال کرده، رخنه کنند.

لبنان| میشل عون: به دفاع از کشور و حاکمیتمان پایبندیم/ تا زمان نجات لبنان تسلیم نمی‌شوملبنان|افشاگری حزب‌الله از اسرار سیاسی جنگ 33روزه/ حاج قاسم نقش اساسی در پیروزی مقاومت داشتلبنان| تأکید حزب‌الله و جریان آزاد ملی بر حمایت از کشور مقابل توطئه‌های رژیم صهیونیستیحسان دیاب: با قدرت اراده لبنانی‌ها از این مرحله دشوار عبور می‌کنیم

شرح تلاش رژیم صهیونیستی در راستای آزمایش قدرت لبنانی‌ها در صورت ایجاد درگیری نظامی به شکل زیر است:

درحالی که حزب‌الله به دنبال پاسخ قطعی به رژیم متجاوز صهیونیستی در پی ترور «علی کامل محسن»رزمنده حزب‌الله در سوریه می‌باشد، تل‌آویو به همراه کشورهای غربی در صدد آزمایش میزان تعامل لبنان با هرگونه درگیری نظامی در آینده و همچنین مقیاس حمایت کشور لبنان از حزب‌الله است.

اما لبنان مقتدرانه با وجود بحران‌های داخلی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کند. بنابراین بیروت از نظر سیاسی یا دولتی هرگز تجزیه نخواهد شد ؛ به همین دلیل مقاومت درچارچوب‌های سیاسی و اجتماعی در هر جنگی با متجاوزان صهیونیستی مقابله می‌کند.

رژیم صهیونیستی با وجود بحران‌های اقتصادی و معیشتی در لبنان درصدد آزمودن توانایی لبنان وحزب‌الله در راستای تحمل بحران درگیری نظامی است.

درحالی‌که امور به سمت تشدید تنش‌ها میان لبنان و رژیم صهیونیستی پیش می‌رود، بسیاری از صهیونیست‌ها و غربی‌ها معتقدند که وضعیت بحران معیشتی،ملت لبنان را تحت تاثیر قرار داده تا حزب‌الله را مسئول این فشارها و بحران‌های موجود بدانند و در برابر آن بایستند.

اما دشمنان صهیونیستی و غربی‌ها بدانند که تاریخ روابط بین‌الملل مملوء از شواهد و مدارکی است که نشان‌ می‌دهد که درگیری‌های نظامی همواره انگیزه‌ای برای کشورهای تحریم‌شده بوده و لبنان تاکید دارد که نگران درگیری‌ نظامی نیست و به دنبال تشدید درگیری‌ها نیز نمی‌باشد وسیاست آن در چارچوب دفاع از ملت و سرزمین خود باقی خواهد ماند.

در نتیجه تلاش رژیم صهیونیستی در راستای آزمودن توانایی لبنان با توجه به بحران‌های داخلی این کشور،نشان می‌دهد که لبنان در هر جنگی در مقابله با رژیم صهیونیستی تجزیه نخواهد شد و فشارهای اقتصادی نیز بر قدرت و توانایی این کشور در مقابله با تجاوزات دشمن تاثیری نخواهد گذاشت؛بلکه بحران‌های معیشتی و اقتصادی موجود در لبنان، ملت و جامعه لبنان را به سمت نقاط قوتی که دارند یعنی معادله توازن بازدارندگی با رژیم صهیونیستی سوق می‌دهد؛چرا که آنان بسیاری از نقاط قوت داخلی خود را در بحران اقتصادی و معیشتی از دست داده اند و به نوعی در این زمینه چیزی برای از دست دادن ندارند.

منبع: المیادین

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 بیشتر بخوانید... مصاحبه| کارشناس لبنانی: اسرائیل توان تضمین نتیجه جنگ به نفع خود را ندارد بررسی ابعاد تهدید موجودیتی رژیم اسرائیل/ چرا صهیونیست‌ها احساس امنیت ندارند؟ گفت‌وگو| محمدی: درگیری با حزب الله موازنه قدرت در اسرائیل را به هم می‌ریزد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مصاحبه| کارشناس لبنانی: اسرائیل توان تضمین نتیجه جنگ به نفع خود را ندارد بررسی ابعاد تهدید موجودیتی رژیم اسرائیل/ چرا صهیونیست‌ها احساس امنیت ندارند؟ گفت‌وگو| محمدی: درگیری با حزب الله موازنه قدرت در اسرائیل را به هم می‌ریزد پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تحلیل رادیو چین از رزمایش اخیر سپاه؛ پایگاه‌های آمریکا در تیررس موشک‌های ایران هستند ۲ مصاحبه| تحلیلگر آمریکایی: حمله موفق حزب‌الله منجر به سقوط دولت اسرائیل می‌شود ۳ علاقه‌مندی ۲۰ کشور جهان به واکسن روسیه علیه کرونا ۴ ریانووستی: توزیع واکسن کرونا در روسیه از دو هفته آینده آغاز می‌شود ۵ وخامت حال «ترکی آل الشیخ» شاهزاده سعودی و انتقال وی به بیمارستانی در آمریکا ۶ موسوی: رژیم آمریکا باید پاسخگوی حمایت از گروهک تروریستی تندر باشد ۷ واکسیناسیون در روسیه ابتدا از گروه پر خطر آغاز می‌شود ۸ لبنان|افشاگری حزب‌الله از اسرار سیاسی جنگ ۳۳روزه/ حاج قاسم نقش اساسی در پیروزی مقاومت داشت مهمترین اخبار بین الملل گزارش| آیا نخست وزیر و رئیس جمهور عراق حق انحلال پارلمان را دارند؟ مصاحبه اختصاصی| شورای مصالحه درباره مذاکرات صلح تصمیم بگیرد/ آیا غنی و عبدالله اختلاف دارند؟ گزارش| نظامیان ترکیه در دهه‌های گذشته به چه کشورهایی اعزام شده‌اند؟ مصاحبه| تحلیلگر آمریکایی: حمله موفق حزب‌الله منجر به سقوط دولت اسرائیل می‌شود مهمترین اخبار تسنیم روحانی: از ایفای نقش برجسته عراق در شرایط حساس منطقه استقبال می‌کنیم گزارش ۳ نماینده مجلس از حضور در جمع کارگران هفت تپه/ «گوش کارگران هنوز شنوای حرف حق است» «علاج تحریم»| ۱۰ پیشنهاد آل‌اسحاق برای پایان تحریم/ اگر قوی نشویم، تحریم تا ابد هست سلیمی‌نمین: جعل و تحریف جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند/ جریان تحریف می‌گوید ما مقصر دشمنی آمریکا هستیم یک عضو ائتلاف فتح : آمریکا مقصر اصلی بحران برق در عراق است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی درگیری نظامی بین الملل حزب الله رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی

حزب الله لبنان امروز نیز عملیات هایی علیه مواضع نظامیان صهیونیست داشت و ضربات مهلکی به آنها وارد کرد.

به گزارش مشرق، منابع لبنانی از حمله های توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک راشیا الفخار در جنوب لبنان خبر دادند.

این درحالی است که حزب الله لبنان مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در الرادار در مزارع اشغالی شبعا هدف قرار داد.

همچنین مقاومت اسلامی لبنان مرکز نظامی صهیونیستها در الراهب را با موشک هدایت شونده هدف قرار داد.

خبرنگار الجزیره نیز از شلیک ۴ موشک به سمت مرکز نظامی الرادار در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان یک پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داد
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید