Web Analytics Made Easy - Statcounter

نعمت الله دستیاری گفت: بیش از ۹۰ درصد مردم رومشکان در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

به گزارش  خبرگزاری برنااز لرستان ؛ دستیاری در شورای کشاورزی شهرستان رومشکان که با حضور مدیرکل جهادکشاورزی استان برگزارشده بود،اظهارکرد : رومشکان حدود ۴۲ هزار نفر جمعیت دارد و منبع درآمد آنها از طریق کشاورزی تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اوافزود:  این شهرستان دارای ۳۵ هزار هکتار زمین حاصلخیز با عالی‌ترین خاک و آب و هوای مستعد برای کشت در چهار فصل است اما به علت عدم تخصیص آب ، حق استفاده از آب ندارد و اصلی‌ترین مطالبه و اولویت اول و آخر مردم این شهر تأمین آب کشاورزی از سیمره است که در صورت تحقق این امر ۴۲ هزار نفر به صورت چهار فصل مشغول کار خواهند شد.

فرماندار رومشکان در پایان خواستار راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ خاصی آباد ، تخصیص اعتبار جهت اجرای سیستم های نوین آبیاری ، توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار حاشیه سیمره ، پیشگیری از تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ، احداث کارخانه خوراک دام و مرکز جمع‌آوری شیر گردید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشاورزی سیمره رومشکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تأمین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تأمین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تأمین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

کد خبر 6089969

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است