Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@18:13:17 GMT

نیویورک تایمز: ما در حال سقوط، سقوط، سقوط، سقوط هستیم!

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۸۲۷۷

نیویورک تایمز: ما در حال سقوط، سقوط، سقوط، سقوط هستیم!

روزنامه نیویورک تایمز اخیراً در گزارشی نوشت: "ما در حال سقوط، سقوط، سقوط، سقوط هستیم؛ تقریباً ۱۰ درصد از کارگران آمریکایی در سه هفته گذشته برای دریافت مزایای بیکاری اقدام کردند، این موج بیکاری در تاریخ مدرن آمریکا بی‌سابقه است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ نیویورک تایمز روزنامه معتبر و مشهور آمریکایی اخیراً در گزارشی نوشته است: ""ما در حال سقوط، سقوط، سقوط، سقوط هستیم؛‌ تقریباً 10 درصد از کارگران آمریکایی در سه هفته گذشته برای دریافت مزایای بیکاری اقدام کردند، این موج بیکاری در تاریخ مدرن آمریکا بی‌سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

بر اساس این مطلب نیویورک تایمز،  میلیون‌ها نفر در تلاشند تا ادعاهای بیکاری خود را به سازمانهای دولتی ارسال کنند و افراد بیشتری نیز با خطر از دست دادن شغل خود در هفته های آینده روبه‌رو هستند.

مقیاس این خسارت اقتصادی به قدری نفس‌گیر است که در یک نظرسنجی، بیش از نیمی از آمریکاییهای زیر 45 سال اظهار کردند که شغل خود را از دست داده یا ساعت کاری آنها کاهش پیدا کرده است؛ ممکن است برخی از مشاغل با کاهش کارگران از بحران جان سالم به در ببرند اما با هزینه‌های طولانی‌مدتی مثل از دست دادن کارگران آموزش دیده و با تجربه و عدم قطعیت در استخدام افراد جدید رو‌به‌رو خواهند بود.

کریمی: افول آمریکا وقتی آغاز شد که تحت تاثیر جدی انگلیس قرار گرفتزرشناس: ترامپ زنگ خطری که افول آمریکا را نوید داداندیشکده آمریکایی بروکینگز: حدود 14میلیون کودک آمریکایی به غذای کافی دسترسی ندارند!انتهای پیام/

 

R1534/P/S2,41/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نیویورک تایمز افول هژمونی آمریکا اندیشکده آمریکایی بیشتر بخوانید... کریمی: افول آمریکا وقتی آغاز شد که تحت تاثیر جدی انگلیس قرار گرفت زرشناس: ترامپ زنگ خطری که افول آمریکا را نوید داد آیت‌الله جنتی: پایین‌کشیدن نمادهای آمریکایی نشانه افول آمریکا است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کریمی: افول آمریکا وقتی آغاز شد که تحت تاثیر جدی انگلیس قرار گرفت زرشناس: ترامپ زنگ خطری که افول آمریکا را نوید داد آیت‌الله جنتی: پایین‌کشیدن نمادهای آمریکایی نشانه افول آمریکا است واژه های کاربردی مرتبط نیویورک تایمز افول هژمونی آمریکا اندیشکده آمریکایی پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ تشریح جزئیات آغاز فعالیت مدارس در سال تحصیلی کرونایی دانش‌آموزان ۲ دلایل "سردمزاجی جنسی" از منظر طب سنتی+ راهکار درمانی ۳ جسد "قاضی منصوری" به خانواده‌اش تحویل داده شد ۴ جزئیات متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی/ افزایش تا ۷ میلیون تومان ۵ یک جابجایی دیگر در سازمان زندان‌ها؛ علی‌اکبری رفتنی شد ۶ "نانو واکسن کرونا" وارد مرحله آزمایش انسانی می‌شود ۷ اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره ضربه به یک گروه تروریستی مستقر در آمریکا: سرکرده «تندر» در اختیار ماست ۸ تهران| عاملان انتشار عکسهای تجمع حامیان طالبان بازداشت شدند مهمترین اخبار اجتماعی برخی "مادران شاغل" بارداری خودشان را در محل کار مخفی می‌کنند تا مشکلی برایشان پیش نیاید! اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره ضربه به یک گروه تروریستی مستقر در آمریکا: سرکرده «تندر» در اختیار ماست آیت‌الله شب‌زنده‌دار: آینده اسلام و نظام به قضیه مهم "جمعیت" گره خورده است آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۲۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مهمترین اخبار تسنیم روحانی: از ایفای نقش برجسته عراق در شرایط حساس منطقه استقبال می‌کنیم گزارش ۳ نماینده مجلس از حضور در جمع کارگران هفت تپه/ «گوش کارگران هنوز شنوای حرف حق است» «علاج تحریم»| ۱۰ پیشنهاد آل‌اسحاق برای پایان تحریم/ اگر قوی نشویم، تحریم تا ابد هست سلیمی‌نمین: جعل و تحریف جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند/ جریان تحریف می‌گوید ما مقصر دشمنی آمریکا هستیم یک عضو ائتلاف فتح : آمریکا مقصر اصلی بحران برق در عراق است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیویورک تایمز افول هژمونی آمریکا اندیشکده آمریکایی نیویورک تایمز افول هژمونی آمریکا نیویورک تایمز افول آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری

رعیتی فرد, معاون وزیرکار چند روز پیش درباره جمع بندی نهایی لایحه پیشنهادی در خصوص امنیت شغلی کارگران گفت: این لایحه را (شنبه 8اردیبهشت ماه1403)به دفتر وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواهیم برد تا اصلاحات لازم روی آن انجام و به تایید دولت برسد و سپس در مجلس تصویب شود.

به گزارش تسنیم، بخش عمده ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: طرح اصلاح قانون کار ما به عنوان لایحه به مجلس جدید خواهد رسید و در مجلس یازدهم مطرح نخواهد شد.

وی در پاسخ سوالی پیرامون جزئیات تغییرات بیمه بیکاری با بیان اینکه «در نرخ بیمه بیکاری و 3درصد سهم کارفرما تغییری ایجاد نشده است» گفت: ما با مطالعه تجربه بیمه بیکاری در چند کشور مطرح جهان، به این نتیجه رسیدیم که در برخی کشورها تنها کارفرما حق بیمه پرداخت نمی‌کند و سهمی نیز کارگر پرداخت می‌کند.

تنها در ایران است که ما سهم 3درصدی کارفرما را داریم که در اصلاح قانون بیمه بیکاری ما پیشنهاد افزایش شمول آن را دادیم. زیرا قبلاً دامنه شمول کارفرمایان ملزم به پرداخت حق بیمه بیکاری کمتر بود و برای مثال کارفرمایانی که در مناطق ویژه و آزاد اقتصادی بودند، مشمول قانون بیمه بیکاری نمی‌شدند و کارگران پروژه‌ای نیز مشمول بیمه بیکاری نبودند.

رعیتی فرد با تاکید بر بحث اصلاح قانون بیمه از کارافتادگی گفت: اگر در انتهای دوره منتهی به بازنشستگی فردی دچار از کارافتادگی نیز نمی‌شد، مشمول قانون بازگشت به کار نبوده و بیمه بیکاری دریافت نمی‌کرد.

ما پیشنهاد دادیم که فقط اگر مشخص شود کارگر از کارافتاده و ناتوان است تا پایان دوره منتهی به بازنشستگی به کار بازنگشته و مقرری بیمه بیکاری نگیرد و در غیر این صورت محروم نشود. البته منابع صندوق بیمه بیکاری ما نیز محدود است و باید بتواند در شرایط بحرانی مانند کرونا ناگهان نرخ بیکاری بالاتری رقم خورد، بتواند افرادی که سال‌ها بیمه‌پردازی کردند را تحت پوشش خود قرار دهد.

رعیتی فرد در ادامه با آوردن آماری اظهار کرد: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری ما در سال1401 حدود 240هزار نفر بود که اکنون این رقم به 160 هزار نفر کاهش یافته است. این کاهش مقرری بگیران حاکی از کاهش نرخ بیکاری است. با آیین نامه جدید که در این حوزه تنظیم شده، امید داریم این رقم از امروز نیز در آینده کمتر شود.

وی تصریح کرد: درباره بحث بازگشت به کار، تفاهمنامه ای سه جانبه را با تامین اجتماعی، وزارت کار و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای امضا کردیم که طبق آن کسانی که مقرری بیمه بیکاری مشمول آن‌ها می‌شود، حتماً باید بعد از شش ماه با فراخوان‌های انجام شده از سوی سازمان تامین اجتماعی و سازمان فنی‌وحرفه‌ای آموزش ببینند.

اگر آن‌ها نتوانند در همان محل قبلی مشغول به کار شوند یا برگشت به کارشان با مهارت قبلی خودشان نسبتی ندارد، آموزش فنی‌وحرفه‌ای برایشان لحاظ شود و به بازار کار در رشته کاری دیگری بازگردند.

معاون وزیر کار افزود: اینکه کارگر بیکار شده مدام در حالت بیکاری و دریافت مقرری باقی بماند، دیگر نباید ممکن شود و باید الزامی بوجود بیاید که نیروی کار بیکار شده به بازار کار خود بازگردد. جدول فعلی مقرری بیمه بیکاری ما فعلا تا 50ماه است که به نسبت همه کشورهای جهان بیشتر انجام می‌پذیرد.  برای متاهل‌ها 50ماه بیمه بیکاری و برای مجردها 36ماه (3سال) مقرری می‌پردازیم. این درحالی است که کسی که با وجود مقرری بیمه بیکاری دیگر به سر کار نمی‌رود، در دوره طولانی فاصله از کار، برگشتنش به محیط تولید سخت می‌شود و ما باید تلاش کنیم که افراد با آموزش به محیط کار برگردند. زیرا اکنون در بازار کار نیازمند افراد ماهری هستیم که بیش از چندین سال در یک حوزه کار کردند.

رعیتی فرد اضافه کرد: دستورالعمل این آیین نامه جدید که محصول توافق ما با سازمان تأمین اجتماعی و فنی و حرفه‌ای است، تصویب و به استان‌ها ابلاغ شده است و افراد بیکار شده باید به چرخه آموزش و سپس بازار کار بازگردند.

  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تیک‌تاک؛ صدای اعتراض
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • واکاوی گرایش‌های ضد اسرائیلی «نسل زِد» در آمریکا
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • تیک‌تاک؛ صدایی برای اعتراض
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • عقب‌نشینی اسرائیل از مطالبه اولیه خود درباره آزادی اسرا
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا