Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:28:30 GMT

هیچ گرهی بدون تحقیق و پژوهش باز نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۸۷۱۸

هیچ گرهی بدون تحقیق و پژوهش باز نمی‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت پژوهش در برنامه‌های توسعه‌ای، گفت: هیچ گرهی بدون تحقیق و پژوهش باز نمی‌شود و این حوزه باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد.

‌محمدرضا پورمحمدی در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال 99، بر استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس برای تقویت حوزه پژوهش تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان نیز تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف پژوهشی به کار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هم در این جلسه عدم توجه به بحث پژوهش را ریشه همه مشکلات جاری دانست و گفت: اگر در گذشته بحث پژوهش جدی گرفته می‌شد امروز شاهد مشکلات متعددی مانند کمبود آب نبودیم.
 
حجت‌الاسلام رضا باقری بنابی با بیان این‌که هرچه در بخش پژوهش هزینه شود سرمایه‌گذاری است، افزود: خروجی پژوهش باید منجر به حل مشکلات شود و اگر امروز در بخش‌های مختلف دچار مشکل هستیم به خاطر این است که پژوهش خوبی در آن بخش انجام نشده است.
 
وی، اختصاص یک درصد اعتبارات جاری دستگاه‌ها به بحث پژوهش را ناکافی دانست و گفت: با این میزان اعتبار نمی‌توان بحث پژوهش را پیش برد و باید کمک کنیم تا با اصلاح قانون، این اعتبارات افزایش یابد.
  
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های آتی کارگروه امور اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ارائه کرد.
 
علی جهانگیری با بیان این‌که 9 گروه کاری در ذیل این کارگروه تشکیل شده است، افزود: تمام اسناد بالادستی در تهیه برنامه اقتصادی استان برای سال 99 لحاظ شده و بخش‌های مهم وظایف دستگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی با تأکید بر اینکه برای هر طرح یا پروژه اقتصادی در استان، فهرست اقدامات لازم تعریف شده است، افزود: اولویت ما در تهیه این برنامه، پیگیری در حین اجرای پروژه است و پیشنهاد می‌کنیم که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان متولی برنامه‌های توسعه، روند تحقق این برنامه را رصد کند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گزارش عملکرد گروه کاری آب و کشاورزی و پروژه‌های پیشنهادی این گروه برای تحقق شعار جهش تولید را ارائه کرد.
 
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال 99 با موضوع بررسی عملکرد کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری، اولویت‌های پژوهشی و مصوبات کارگروه امور زیربنایی به ریاست استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.

در این جلسه پس از ارائه گزارش عملکرد بند ز تبصره 9 قانون بودجه کل کشور درخصوص اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی و فرایند انتخاب اولویت‌های پژوهشی استان، 3 عنوان از طرح‌های پژوهشی سال قبل و 4 محور اولویت‌دار پژوهشی استان به تصویب رسید.

همچنین 12 مورد از مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری و روستایی، آمایش سرزمین و محیط زیست استان از جمله طرح جامع شهر عجب‌شیر به تصویب رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی توسعه پایدار پژوهش تحقيقات آذربايجان شرقي استانداري آذربایجان شرقی برنامه ریزی بحث پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«توسعه خواندی است» در راه نمایشگاه کتاب

به گزارش خرگزاری علم و فناوری آنا، میرحسن خواجوی مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری با اعلام خبر حضور این مرکز پژوهشی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: در آستانه ابلاغ برنامه هفتم توسعه و همچنین با توجه به روح قالب تولیدات پژوهشی و علمی این مجموعه علمی، غرفه مرکز با شعار «توسعه خواندی است» در نمایشگاه کتاب تهران حاضر شده است.

وی ادامه داد: نشر این مرکز امسال با کتاب‌های متنوع و جذابی با موضوعات متنوع و کاربردی، میزبان علاقه‌مندان به حوزه توسعه و پیشرفت ایران اسلامی است.

خواجوی افزود: برگزاری نشست‌های متنوع و جلسات نقد و بررسی کتاب‌های نشر مرکز از دیگر فعالیت‌های جانبی غرفه مرکز در نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود. که از میان می توان به برگزاری برنامه‌های همچون نشست علمی تخصصی با عنوان «کتاب و امید اجتماعی»، رونمایی و نقد و بررسی ترجمه کتاب راهنمای شفافیت مالی، رونمایی و نقد و بررسی تالیف کتاب راه ناهموار توسعه، رونمایی و نقد و بررسی ترجمه کتاب تاریخ توسعه و... اشاره کرد.

وی در خاتمه ضمن اشاره به دستاوردها و پروژه‌های متنوع پژوهشی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در غرفه مرکز در سالن اصلی، بخش ناشران عمومی با داستان و تاریخچه توسعه ایران از نزدیک آشنا شوند و همچنین پژوهشگران و اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور نیز می‌توانند به عنوان پژوهشگران مدعو در طرح‌های پژوهشی مرکز مشارکت نمایند.

سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مصلی تهران دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند در ایام برپایی نمایشگاه کتاب تهران همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۰ از بازدید کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «توسعه خواندنی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • «توسعه خواندی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • چرا کمتر شاهد خبرنگاری تحقیقی و پژوهشی هستیم؟
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • یاوری: دانش آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود