Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود ملکی شامگاه شنبه در بیست و یکمین جلسه ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا با حضور مسوولان بانک‌ها و موسسات مالی شهرستان بروجن تاکید کرد: بانک‌ها به‌ عنوان کانون‌های احتمال انتقال ویروس کرونا، سعی کنند افزایش خدمات الکترونیکی را به ‌منظور کاهش حضور فیزیکی مردم در دستورکار خود قرار دهند و کاهش استفاده از پول نقد را مورد توجه جدی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این روزها استفاده از ظرفیت بانک‌ها برای آموزش همگانی پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.
ملکی تصریح کرد: فعال شدن میز خدمت در ورودی بانک‌ها و سیستم نوبت‌دهی به‌ منظور کاهش تجمع مراجعان در داخل تمامی بانک‌ها راه‌اندازی شود.
ملکی با اشاره به فعالیت گشت‌های مشترک بازرسی در شهرستان بروجن یادآور شد: نظارت مستمر بر فعالیت بانک‌ها و موسسات مالی انجام و در صورت رعایت نکردن پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و تجمع در بانک‌ها براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با عاملان ایجاد کانون جمعیتی و تهدید علیه بهداشت عمومی برخورد قانونی می‌شود.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که باعث بیماری" کووید ۱۹" شده، در بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.
بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا بروجن چهارمحال وبختیاری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بروجن چهارمحال وبختیاری ویروس کرونا بروجن چهارمحال وبختیاری ویروس کرونا بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟

آفتاب‌‌نیوز :

 براساس گزارش لایوساینس، اکثر مردم حداقل یک بار در سال سرما می‌خورند، اما انسان خردمند چه زمانی برای اولین بار سرماخورد؟ 

پاسخ به این سوال دشوار است، تا حدی به این دلیل که بسیاری از ویروس‌ها باعث سرماخوردگی می‌شوند و تعداد کمی از آن‌ها در بقایای انسان باقی می‌مانند. اما این امکان وجود دارد که برخی از انسان‌های خردمند حداقل ۳۰۰ هزار سال پیش سرما خورده باشند.

سرماخوردگی معمولی یک اصطلاح کلی برای گروهی از عفونت‌های تنفسی است. راینوویروس‌ها، کروناویروس‌ها و ویروس سنسیشیال تنفسی اغلب باعث این بیماری می‌شوند. اما قبل از اینکه این پاتوژن‌ها بین مردم پخش شوند، احتمالاً انسان آن‌ها را از مهره داران دیگر گرفته‌است.

جوئل ورتهایم، ویروس شناس تکاملی در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، گفت زندگی در نزدیکی حیوانات باعث ابتلا به ویروس جدید و تبدیل شدن آن به بیماری بومی بین انسان‌ها می‌شود.

معمولاً وقتی یک ویروس حیوانی به درون بدن انسان می‌رود، نمی‌تواند عفونت ایجاد کند، زیرا با میزبان جدید خود سازگار نیست. با این حال، یک ویروس گه گاه دارای مجموعه‌ای از ژن‌های مناسب برای جهش موفقیت آمیز و حتی انتشار در بین انسان‌ها می‌شود. به عنوان مثال، ویروس‌های کووید-۱۹ و آنفولانزای خوکی اینگونه پدید آمدند.

دانشمندان فرضیه‌های متفاوتی درباره زمان اولین ابتلای انسان به ویروس‌های سرماخوردگی دارند. برخی از محققان بر این باورند که ویروس‌ها می‌توانستند از حیوانات به انسان‌ها در طلوع تمدن بشری (تقریباً ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ سال پیش) شروع به انتشار کنند. آن زمان انسان‌ها شروع به زندگی در محل‌هایی کردند که پاتوژن‌ها می‌توانستند به راحتی پخش شوند و سپس شروع به پرورش حیوانات پر از ویروس کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه