Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

علی‌اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تأکید بر کاهش قیمت کالا گفت: کاهش قیمت کالا در بازار نیازمند اصلاحات اقتصادی است که از جمله آن، به اصلاح در نظام مالیاتی باید اشاره کرد. 

اخبار سیاسی- وی افزود: برای حمایت از تولید و کاهش قیمت‌ کالاها باید به جای مالیات، از بخش تولید، مالیات از سرمایه‌های راکد و عایدی مسکن و سرمایه و نیز سکه و ارز اخذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: از بخش تولید نه تنها نباید مالیات اخذ شود بلکه باید با پرداخت یارانه، حمایت‌های لازم از آن صورت گیرد و در سایه اینگونه اقدامات است که قیمت تمام شده تولیدکالا در کشور پائین می‌آید وم ا شاهد عرضه کالا با قیمت ارزان در بازار خواهیم بود. 

عنابستانی خاطرنشان کرد: مرحله بعد بحث صادرات محصولات است که نیازمند اصلاحات اساسی در نظام گمرکی است که متأسفانه ما شاهد مفاسد زیادی در این حوزه هستیم.

وی افزود: سیستم مالیاتی و سیستم گمرکی در کشورهای مطرح نقش تنظیم‌کننده دارند اما در کشور ما این دو بخش نقش درآمدزایی را ایفا می‌کنند که باید اصلاح شود. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در کوتاه‌مدت نیز باید صدور مجوز کسب و کار با سهولت انجام شود و موانع از سر راه برای این کار برداریم. در بسیاری از کشورها و نه تنها کشورهای پیشرفته بلکه کشورهایی مثل عمان، هند و اندونزی و... اصل بر کسب و کار آزاد است و بحث مجوز موضوع اصلی نیست و فقط در مشاغل خاص بحث صدور مجوز مطرح است. 

عنابستانی خاطرنشان کرد: در کشور ما نیز این موضوع صدور مجوز نیز باید تسهیل شود و به این سمت پیش برویم که مشاغلی مثل مشاغل خانگی بحث صدور مجوز در موردشان حذف شود و تنها مشاغل خاص نیازمند کسب مجوز باشند و البته در مورد آنها تشریفات و موانع از سر راه‌شان برداشته شود. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مالیات سیستم گمرکی اصلاح نظام مالیاتی سیستم گمرکی کاهش قیمت کالا کاهش قیمت صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۹۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در جلسه کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی استان اظهار کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان و با هدف ارزیابی فعالیت، صدور مجوز، تعلیق، لغو فعالیت و رسیدگی به شکایات، تعداد ٩ پرونده مربوط به بخش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

آرمان وطن‌دوست افزود: با نظر اعضای حاضر در این کمیته برای تأسیس سه دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان موافقت شد.

وی با بیان اینکه با صدور این سه مجوز تعداد دفاتر خدمات‌مسافرتی و گردشگری دارای مجوز استان به ٦٤ مورد افزایش یافت، عنوان کرد: همچنین برای سه مورد شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان رای صادر، دو دفتر لغو مجوز و یک مورد تجدیدنظر شد. 

وطن‌دوست یادآور شد: عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان به‌صورت مستمر ارزیابی و مواردی مانند نحوه برگزاری تور‌های مسافرتی و ارائه خدمات به مشتریان، اعتبار پروانه بهره‌برداری، نحوه فعالیت، وضعیت عمومی دفاتر خدمات مسافرتی، حضور مستمر و فعال مدیر عامل و مدیران فنی در دفاتر خدمات مسافرتی و... بررسی و با متخلفان و برگزارکنندگان تور‌های بدون مجوز برخورد جدی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان