Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:58:49 GMT

همت خیرین مدرسه ساز و ساخت ۳۲۰ مدرسه استثنایی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۹۳۱۷

همت خیرین مدرسه ساز و ساخت ۳۲۰ مدرسه استثنایی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، تعلیم و تربیت از گذشته‌های بسیار دور در فرهنگ مردم ایران جایگاه برجسته‌ای داشته است، از این رو خیرین نیز با این فرهنگ ساخت مدرسه را مورد توجه قرار داده اند.

خیرین مدرسه ساز در گذشته افرادی بودند که از نظر مالی توانایی ساخت یک مدرسه را داشتند اما در سال‌های اخیر آحاد مردم با پیوستن به خیریه‌ها و بنیادهای مدرسه سازی به ساخت فضاهای آموزشی و یا یاری رساندن به دانش آموزان محروم را به سرانجام برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر بنیادهای خیریه مردم نهاد بسیاری فعالیت های خود را به مدرسه‌سازی و رفع نیازهای آموزشی دانش آموزان متمرکز کرده‌اند، اما در این میان انجمن خیرین مدرسه ساز  بیش از هر نهاد دیگری در جمع‌آوری کمک‌های خیرین در امر نیکو مدرسه سازی برجسته شده است.

انجمن خیرین مدرسه ساز که از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرده است، در حال حاضر ۴۵۰ مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور دارد و به گفته مهراله رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی مدارس ۳۰ درصد مدارس کشور توسط این نهاد ساخته شده است.

کمک‌های خیرین برای نظام تعلیم و تربیت اهمیت بسیاری دارد، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش پیشتر گفته بود که آموزش و پرورش با توجه به اهمیت فرهنگ خیر و مدرسه‌سازی طرح آجر به آجر را اجرایی می‌کند. هدف از اجرای این طرح این است که هر کس حتی با یک آجر در هفته بتواند در مدرسه‌سازی شریک شود، چراکه ترویج فرهنگ مدرسه سازی بیش از ساخت مدرسه در جامعه اهمیت دارد.

اما مدرسه‌سازی در ایران تنها به ساخت مدارس عادی ختم نمی‌شود، ساخت مدارس ویژه برای دانش‌آموزان استثنایی، سالن‌های ورزشی و تفریحی برای دانش آموزان و تجهیز و بازسازی بخش‌های مختلف مدرسه نیز از دیگر اقداماتی است که در حیطه حوزه خیرین مدرسه ساز قرار می‌گیرد.

خیرین مدرسه ساز در سال‌های گذشته از ساخت مدارس استثنایی نیز غفلت نکرده‌اند، مدارس استثنایی به دلیل دربرگرفتن دانش‌آموزان با طیف‌های خاص، نیاز به تجهیزات ویژه و متفاوت تری دارد که مورد توجه خیرین نیک‌اندیش مدرسه ساز قرار گرفته‌ است.

کمک ۱۴۰ میلیاردی خیرین به حوزه استثنایی

سیدجواد حسینی رییس آموزش و پرورش استثنایی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره کمک‌های خیرین به حوزه آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: خیرین تاکنون بیش از ۳۲۰ تا از مدارس دانش‌آموزان استثنایی را ساخته‌اند و در همین دوره بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان به این حوزه کمک کرده‌اند.

وی افزود: مدرسه سازی خیرین  در حوزه آموزش و پرورش استثنایی از حوزه آموزش و پرورش عادی جلوتر است بگونه ای که در برخی استان ها ۸۰ درصد مدارس استثنایی توسط خیرین ساخته شده است و تاکنون ۳۲۰ مدرسه استثنایی توسط خیرین ساخته شده است.

بهره‌مندی از ظرفیت خیرین در تامین تجهیزات دانش‌آموزان استثنایی

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد:  تازه‌ترین اقدامی که قرار است به کمک خیرین انجام شود، بحث توان‌افزایی است تا ۸۳ هزار قلم اجناسی که دانش‌آموزان استثنایی نیاز دارند، مرتفع شود.

حسینی با بیان این که برای تهیه ۸۳ هزار قلم جنس دانش‌آموزان استثنایی ۴۰۰ میلیون تومان نیاز است، گفت: قرار است با بهره‌مندی از مسوولیت اجتماعی، تشکل‌های غیردولتی و سهم خورد کارکنان از ظرفیت خیرین برای این امر بهره‌مند شد و بخشی دیگر از هزینه را از اعتبار دولتی تامین کرد.

وی ادامه داد: کمک‌های خیرین برای تهیه تجهیزات مورد نیاز دانش‌آموزان استثنایی اتفاق بزرگی است، چراکه شرایط آموزش و یادگیری دانش آموزان استثنایی بواسطه این تجهیزات پیشرفت قابل توجهی پیدا می‌کند.

وی همچینین پیشتر گفته بود: یکی از خیرین مدرسه ساز ساخت ۵ مدرسه استثنایی را برعهده گرفتند و با تعهد این خیر ساخت ۲۱۰ مدرسه مورد نیاز استثنایی از ۷۲ مدرسه عبور کرد.

برچسب‌ها سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی خیرین مدرسه ساز مدرسه سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی خیرین مدرسه ساز مدرسه سازی سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی خیرین مدرسه ساز مدرسه سازی آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان استثنایی خیرین مدرسه ساز کمک های خیرین مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شکری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند خبر داد و اظهار کرد: این طرح به منظور ترویج فرهنگ درخت‌کاری‌اجرا شده است.

وی گفت: با هدف تحقق تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص پویش ایران سرسبز - ایران قوی و طرح کاشت یک میلیارد درخت به مدت چهار سال، «طرح هر مدرسه یک نهالستان» برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی سطح شهرستان دماوند در حال اجراست.

شکری افزود: در همین راستا کارگاه آموزشی یک روزه مدرسه ابتدایی خواهران بابایی دماوند در نهالستان و ایستگاه تولید بذر و نهال مرتعی شمس منابع طبیعی شهرستان دماوند برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند عوان کرد: در این برنامه کارشناسان واحد جنگل اداره منابع طبیعی شهرستان دماوند در مورد اهمیت درختکاری، حفظ طبیعت، نحوه کاشت بذر و نگهداری و مراقبت از آن را به دانش‌آموزان آموزش دادند.

شکری تصریح کرد: همچنین در این برنامه جهت دریافت کارت همیار طبیعت از دانش‌آموزان دعوت به عمل آمد تا با تحویل مدارک شناسایی به واحد آموزش و ترویج اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند مراجعه و ثبت‌نام کنند.

کد خبر 6097471

دیگر خبرها

  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست