Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان کرمان با تأکید بر سخنان رهبر فرزانه انقلاب در روز عید سعید قربان گفتند: علاج حقیقی شکست تحریم ها این است که به توانمندی ها و ظرفیت های داخل کشور توجه کنیم و در این زمینه رهبر حکیم انقلاب بر موضوع برون زایی و درون گرایی تأکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ مقام معظم رهبری در سخنرانی روز عید سعید قربان مسئله‌ تحریم ها را بیان کردند” خب، تحریمی که آمریکایی‌ها علیه ملّت ایران به کار گرفته‌اند، قطعاً یک جنایت است؛ یعنی در این تردیدی نیست، یک جنایت بزرگی است که اینها علیه یک ملّت به کار میگیرند؛ حالا ظاهرش این است که علیه نظام جمهوری اسلامی است امّا در واقع علیه همه‌ی ملّت ایران این جنایت را دارند اینها انجام میدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این باره من چند نکته را میخواهم عرض بکنم؛ یک نکته این است که هدف اینها از این کار چیست؛ یک هدف کوتاه‌مدّت دارند، یک هدف میان‌مدّت دارند، یک هدف بلندمدّت دارند، و یک هدف جانبی”.

معظم له در ادامه سخنان خود به ناکامی دشمن در اهداف تحریم اشاره کردند و بیان داشتند “البتّه تحریم مشکلاتی ایجاد کرده؛ در این شکّی نیست. همه‌ی مشکلات هم مربوط به تحریم نیست؛ مقداری مربوط به ضعفهای ما در مدیریّت کشور است، مقداری هم در این اواخر مربوط به کرونا است، مقداری هم مربوط به تحریم است؛ مشکلات هست؛ مثل وضع معیشت مردم که حالا من بعد برمیگردم به این قضیّه. مشکلاتی وجود دارد امّا آنچه آنها میخواستند نشده و نخواهد شد؛ آن چیزی که آنها در ذهنشان بوده نشده، این خواب آشفته‌ی این دشمن خبیث تعبیر نشده. اتّفاقاً همین تعبیر نشدن این خواب و تحقّق نیافتن مقاصد اینها را هم خودشان اعتراف میکنند؛ الان در خبرهای فراوانی که از جاهای متعدّدی -از غرب، از آمریکا، از اروپا- میرسد، و افرادی که در همین اندیشکده‌ها مشغول کارند، دارند اعتراف میکنند و میگویند فشار شدید تحریم و شدّت عملی که آمریکا به خرج داد، به مقصود نرسید و نتوانستند آن کاری که در مورد ایران میخواستند انجام بدهند انجام بدهند. این نکته‌ی اوّل؛ بنابراین تحریم یک جنایتی بود با این هدفها و دشمن به این هدفها بحمدالله نرسیده و نخواهد رسید”.

رهبر حکیم انقلاب در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کردند” به موازات تحریم -این را درست توجّه کنید- یک جریان تحریف هم هست؛ در کنارش یک جریان تحریف هست؛ تحریف حقایق، واژگون نشان دادن واقعیّات؛ چه واقعیّات کشور ما، چه واقعیّات مرتبط با کشور ما؛ این هم یکی از کارهایی است که آنها انجام میدهند. هدف از این تحریف دو چیز است، دو کار را میخواهند انجام بدهند: یکی، ضربه به روحیه‌ی مردم است که حالا من عرض میکنم که چه جوری میخواهند به روحیه‌ی مردم ضربه بزنند؛ یکی هم آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است. این تحریف در این زمینه‌ها است و با این دو هدف دارد انجام میگیرد. پول زیادی هم دارند خرج میکنند برای اینکه این حقایق را تحریف کنند. الان هم ملاحظه میکنید که همین رؤسایشان، وزیرشان، رئیسشان، دیگران، خودشان را دارند خفه میکنند از بس به اینجا و آنجا سفر کنند، علیه ایران حرف بزنند، مصاحبه کنند، در هر قضیّه‌ای اسم ایران را یک جوری بیاورند؛ واقعاً دارند خودشان را خفه میکنند، و این جریان تحریف است که وجود دارد”.

علاج تحریم ها در سایه توجه به ظرفیت داخلی کشور

حجت الاسلام و المسلمین قاسم دانشی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در عید سعید قربان در ابعاد مختلف بیان شد و معظم له در بخشی از سخنان خود به جریان و اهداف تحریم اشاره داشتند، گفت: تحریم های آمریکا یکی از علل مشکلات اقتصادی کشور است که البته همه دلایل مشکلات این مسئله نیست.

امام جمعه شهرستان بم ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب علت بخشی از مشکلات و از جمله گرانی ها را مسئله مدیریت دانستند و ایشان علاج تحریم ها را کوتاه نیامدن و عقب نشینی نکردن در برابر دشمن عنوان کردند؛ چرا که کوتاه آمدن در برابر آمریکایی ها سبب پیش روی آنها می شود و همان گونه که آنها به دنبال خواسته های خود هستند.

وی با تأکید بر اینکه علاج تحریم ها عقب نشینی و مذاکره با دشمن نیست، عنوان کرد: علاج حقیقی این است که ما به توانمندی ها و ظرفیت های داخل کشور توجه کنیم و در این زمینه رهبر حکیم انقلاب بر موضوع برون زایی و درون گرایی تأکید کردند.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی با بیان اینکه ما نباید به وعده های توخالی دشمنان دلخوش باشیم، ابراز کرد: پس از خروج آمریکا از برجام، جمهوری اسلامی ایران ماه های طولانی معطل این مسئله ماند که وعده های اروپایی ها چه خواهد شد و این در حالی بود که کشورهای اروپایی نیز اقدامی را برای ما انجام ندادند.

امام جمعه شهرستان بم با تأکید بر اینکه علاج تحریم ها توجه به ظرفیت داخلی کشور است و در عمل باید این مهم را نشان داد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بیان کردند که به موازات جریان تحریم، تحریف حقایق را دشمن دنبال می کند که هدف دشمن از این اقدام واژگون نشان دادن  واقعیت است تا مردم دلسرد شوند.

وی ادامه داد: مسئولان باید آنچه که رهبر فرزانه انقلاب تأکید داشته اند را دنبال کنند تا ملت عزیزمان را به شایستگی هایی که دارند، برسانیم و دشمنان را در راه رسیدن به اهداف شومشان ناکام بگذاریم.

تحریف؛منشأ تحریم ها است

حجت الاسلام و المسلمین رضا سعادت فر در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اینکه مسئله تحریم از جمله نکاتی بود که رهبر فرزانه انقلاب در سخنان روز عید سعید قربان آن را بیان کردند، گفت: توجه به منشأ و مبدأ تحریم ها، مسئله ای بود که معظم له برای اولین بار به آن پرداختند.

امام جمعه شهرستان جیرفت با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان واژه تحریف را وارد ادبیات سیاسی کردند که این مسئله بسیار مهم است، عنوان کرد: تحریف منشأ تحریم ها است؛ دشمنان با جا انداختن این فرهنگ که برای حل مشکلات اقتصادی باید تحریم ها برداشته شود و تحریم ها زمانی برداشته خواهد شد که با دنیا که برای آنها منحصرا آمریکا و اروپا است، ارتباط و تعامل برقرار شود.

وی تأکید کرد: این در حالی است که برقراری ارتباط و تعامل با آمریکا و اروپا تحریفی غلط است که ما باید از این تحریف ها نجات پیدا کنیم؛ درست است که راه شکست تحریم ها ارتباط با دنیا است، اما دنیا در انحصار آمریکا و اروپا نیست.

حجت الاسلام و المسلمین سعادت فر افزود: حل مشکلات کشور تنها ارتباط با دنیا نیست و بخشی از آن توجه به اقتصاد مقاومتی، اقتصادی درون گرا و برون زاست و این مسئله ای بود که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند که جامعه دچار برداشت غلط  نشود و اگر با مشکلی مواجه هستیم؛ باید راه درمان آن را تشخیص دهیم.

امام جمعه شهرستان جیرفت تصریح کرد: مقام معظم رهبری بیان کردند که همگان تحریم ها را شناخته اند؛ اما باید بدانیم که منشأ تحریم ها چه است؛ چرا که دشمنان به دنبال این هستند که مردم منشأ تحریم ها را ناکارآمدی نظامی بدانند تا دست از حمایت نظام بردارند و مردم احساس کنند که کلید حل مشکلات در اتکا به نظام نیست و در این شرایط است که بین مردم و نظام فاصله می افتد و دشمنان به اهداف خود می رسند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر تحریم ها باشد و بدانیم راه مقابله اتکا به اقتصاد مقاومتی، جوانان و … است؛ در این شرایط تحریم ها هیچ گاه نمی توانند نظام را از پای در بیاورند؛ بنابراین در کنار تحریم ها باید نسخه درمان آن را نیز به صورت واقعی بشناسیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام و المسلمین رهبر فرزانه انقلاب امام جمعه شهرستان مقام معظم رهبری عید سعید قربان منشأ تحریم ها علاج تحریم ها تحریم ها ه تحریم یک هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در دیدار با سیدمجید هدایت مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت، گفت: خروجی حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور و این هیات از وزارت کشور در استان، منتج به تحولی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان خواهد بود.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی و گردشگری سلامت دارد و با توجه به این‌که نزدیک‌ترین مرز با کشور عراق است باید در این حوزه‌ها کار شود و استان نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار ایلام بیان داشت: در حوزه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب نفت و گاز مورد توجه بوده است و هیجده کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد و بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است که باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تامین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با حضور تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد و شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

وی اضافه کرد: در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان نیز لازم توجه شود و اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است و سد میمه از پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی برخوردار است. در دولت سیزدهم در مهار آب‌های سطحی اقدامات بسیار ارزشمندی شده است و آبی که مهار می‌شود در صنعت، شرب و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد

وی با اشاره به پارک پلی‌پروپیلن، گفت: به زودی تیمی وارد استان می‌شود و واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان است و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

بهرام‌نیا بیان داشت: فاز اول سامانه گرمسیری تکمیل شده و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود. پتروشیمی دره‌شهر در مرحله نهایی برای آغاز کار اجرایی و پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با افتتاح این طرح‌ها تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید در استان ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان احیا و فعال شده است. تمام انرژی ما در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان است.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: استان ایلام، استانی غنی است که با این همه ظرفیت و پتانسیلی که در استان وجود دارد در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

کد خبر 6088575

دیگر خبرها

  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان
  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • قابل توجه فعالان اقتصادی
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند