Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناهید اسدی کارشناس کودکان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، در پاسخ به این سوال که آیا مادران می‌توانند با توجه به شیوع ویروس کرونا به نوزادان خود شیر بدهند، گفت:در جوامعی که بیماری کرونا شایع است مادران می‌توانند بدون هیچگونه نگرانی به کودک خود شیر بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تاکنون انتقال ویروس از شیر مادر به شیرخوار اثبات نشده است بنابراین با توجه به تاثیر این ماده غذایی در ارتقای ایمنی نوزاد، مادران مبتلا به کرونا نباید نوزادشان را از شیر محروم کنند.

اسدی توصیه کرد: مادر شیرده مشکوک یا مبتلای قطعی به کرونا باید مستمر دست‌های خود را با آب و صابون بشویدیا از شوینده‌های پایه الکلی استفاده کند.

کارشناس کودکان دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: این مادران هنگام تغذیه کودک باید از ماسک استفاده کنند و در صورت عطسه یا سرفه بر روی دستمال، بی درنگ آن را دور انداخته و مجدد دست‌ها را با آب و صابون بشویندیا از شوینده‌های پایه الکلی استفاده کنند.

اسدی با تاکید بر ضرورت ضدعفونی و تمیز کردن مرتب سطوح قبل از لمس آن توسط کودک بیان کرد: اگر مادر مبتلا به تازگی روی قفسه سینه ی خود سرفه کرده باشد باید قبل از تغذیه کودک، سینه‌های خود را به آرامی با آب گرم و صابون دست کم به مدت ۲۰ ثانیه بشوید، اما شست و شوی مستمر بدن مادر قبل از هر بار تغذیه کودک ضرورتی ندارد.

او در پاسخ به این سوال که آیاپس از زایمان می‌توان تماس پوست با پوست نوزاد را بامادران مبتلا به کرونا برقرارکرد و تغذیه با شیرمادر را شروع کرد، گفت: برقراری تماس پوست با پوست مادر و نوزاد و قرار گرفتن نوزاد در کنار مادر، شروع زودرس تغذیه با شیر مادر را امکان پذیر می‌سازدو باعث کاهش مرگ و میر نوزادان نیز می‌شود.

کارشناس کودکان دانشگاه علوم پزشکی افزود: اگر مادر مبتلا به کرونا قادر به تغذیه شیرخوارنباشد بهترین روش تغذیه شیرخوار استفاده از شیردوش مکانیکی است و دوشیدن شیر مادر در درجه اول با کمک دست و در صورت لزوم با استفاده از پمپ صورت می‌گیرد.

اسدی ادامه داد: مادر و هر کسی که به او برای این کار کمک می‌کند باید قبل از دوشیدن شیر مادر یا لمس هر قسمت از پمپ یا ظرف نگهداری شیر، دست خود را بشوید و از تمیز شدن مناسب پمپ بعد از هر بار استفاده اطمینان حاصل کند.

او افزود: شیر دوشیده مادر را باید فردی که علامت یا علائمی از بیماری کرونا ندارد و شیرخوار با او احساس راحتی می‌کند با استفاده از یک فنجان تمیز و یا قاشق به شیرخوار بدهد و مادر یا مراقب باید قبل از تغذیه شیرخوار دست خود را بشوید.

اسدی درباره فواید و مزایای تغذیه با شیر مادر در نوزادان  گفت: شیر مادر سلامت شیرخوار را در سنین شیرخواری تامین می کند به این معنا که باعث پیشگیری از ابتلای شیرخوار به انواع عفونت ها  می شود.

کارشناس کودکان دانشگاه علوم پزشکی در پایان با اشاره به مادرانی که قصد شیردهی دارند و نگران انتقال کرونا هستند،گفت:با رعایت نکات بهداشتی جای نگرانی از انتقال ویروس از طریق شیردهی به کودک نیست.

گفتنی است؛ امسال هفته جهانی شیرمادرکه از دهم تا شانزدهم مرداد است، به شعار «سیاره‌ای سالم با حمایت از تغذیه با شیر مادر» مزین شده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا مادران شیرده مبتلا به کرونا تغذیه با شیر شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد

هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

در این‌جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت ارایه کرد.

همچنین محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه نیز گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارایه کرد.

در بخش دیگری از این جلسه انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز نکاتی را درباره این موضوع مطرح کرد.

در ادامه جلسه آیت‌الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • پنه لوپه کروز بازیگر مشهور ۵۰ ساله راز جوانی‌اش را فاش کرد
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند