Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام مرکز آمار ایران، تورم نقطه به نقطه اجاره بهای واحدهای مسکونی خانوارهای شهری در زمستان سال ۹۸ در کل کشور ۲۲.۹ و کرمانشاه با ۲۲ درصد تورم، در رده ۱۲ جدول و پایین‌تر از نرخ متوسط کشوری قرار داشت؛ اما به فاصله چند ماه، به جایگاه نُهم جدول تورمی در بخش مسکن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار، شاخص قیمت اجاره بها واحدهای مسکونی خانوارهای شهری در بهار امسال در حالی به بیش از ۱۷۵ واحد رسید که نسبت به بهار سال گذشته ۲۳٫۳ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بهار امسال (۱۳۹۹) بیشترین افزایش اجاره بها مربوط به استان لرستان بوده، به طوری که اجاره بها در این استان در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

پس از لرستان بیشترین افزایش اجاره بها در بهار امسال مربوط به استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام، تهران، البرز، همدان، هرمزگان، قم و کرمانشاه بوده است.

بیشترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه اجاره بها دربهار امسال مربوط به استان لرستان با ۳۵٫۸ درصد و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی با ۷٫۵ درصد بوده است. در این بین استان کرمانشاه با ۲۲.۶ درصد در رده نُهمین استان گرانقیمت از لحاظ اجاره مسکن قرار گرفته است.

این آمار در حالی ارائه شده که پیش از این و طبق اعلام مرکز آمار ایران، تورم نقطه به نقطه اجاره بهای واحدهای مسکونی خانوارهای شهری در زمستان سال ۹۸ در کل کشور ۲۲.۹ و کرمانشاه با ۲۲ درصد تورم، در رده ۱۲ جدول و پایین‌تر از نرخ متوسط کشوری قرار داشت؛ اما به فاصله چند ماه، به جایگاه نُهم جدول تورمی در بخش مسکن رسیده است. 

از سوی دیگر متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته‌اند، در فصل زمستان سال گذشته برابر با ۳۱٫۶ درصد بوده که نشان می‌دهد خانوارهایی که قرارداد اجاره آپارتمان خود را تمدید کرده‌اند نسبت به خانوارهایی که محل جدیدی برای سکونت انتخاب کرده‌اند به طور متوسط متحمل هزینه‌های بیشتری برای اجاره بها شده‌اند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: اجاره بها کرمانشاه استان لرستان نرخ تورم خبرگزاری فارس قیمت مسکن قیمت مسکن در کرمانشاه تورم مسکن در کشور میزان تورم مسکن میزان تورم اجاره بها مربوط به استان بهار امسال اجاره بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سقف‌گذاری برای اجاره‌بها» به قانون تبدیل شد

این مصوبه مجلس، از سال گذشته تا کنون، به دلیل اشکالاتی که شورای نگهبان به آن وارد کرده بود، ۳ بار رفت و برگشت و سرانجام نظر اعضای شورای نگهبان را جلب کرد.

اما کدام موجر‌ها مشمول «سقف دستوری اجاره‌بها» می‌شوند؟
 براساس این قانون، در استان‌هایی که تورم عمومی سالانه، بیش از ۳۰ درصد است، وزارت راه و شهرسازی باید «رشد سالانه اجاره‌بها» را تعیین کند.

 نرخ تعیین شده برای «رشد مجاز اجاره‌بها در هر سال» در این استان‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد نرخ تورم خواهد بود.

به عنوان مثال اگر در تهران تورم عمومی ۵۰ درصد است، دولت میزان رشد مجاز اجاره‌بها را می‌تواند ۲۵ تا ۵۰ درصد تعیین کند.

پیش‌تر، برخی کارشناسان اقتصادی نسبت به «تبعات اجاره‌بهای دستوری» هشدار داده بودند و گفته بودند، اگر سمت عرضه در بازار اجاره‌نشینی دچار این ذهنیت شود که «هزینه‌های زندگی‌اش از محل اجاره‌داری با عایدی اجاره» همخوانی ندارد، احتمال دارد از این بازار خارج شود و در نتیجه عدم تعادل بیشتر می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

tags # بازار مسکن تهران سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • «سقف‌گذاری برای اجاره‌بها» به قانون تبدیل شد
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت