Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

اداره پلیس متروپولیتن واشنگتن (MPD) روز گذشته فیلمی مربوط به سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) ارائه کرده که در آن سه شهروند سیاهپوست این ایالت به دست افسران پلیس به قتل می‌رسند.

اخبار بین الملل- این فیلم در راستای لایحه تصویب شده از سوی شورای شهر واشنگتن مبنی بر ارائه هرگونه فیلم و تصویر از زورگویی و خشونت پلیس در سال‌های گذشته ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم مذکور نشان می‌دهد سه مرد سیاهپوست («جفری پرایس» ۲۲ ساله، «دی کوان یانگ» ۲۴ ساله و «مارکیز الستون» ۲۲ ساله) در فواصل زمانی و به طرقی مختلف به دست پلیس به قتل رسیده‌اند.

پرونده یانگ و الستون که به ضرب شلیک گلوله پلیس به قتل رسیده‌اند بررسی شده است، اما در هر دو مورد گزارش دادگاه به این شرح بوده که در هیچ یک از پرونده‌ها موردی از زورگیری مشاهده نشده است.

ویدئوی مربوط به قتل یانگ نشان می‌دهد افسر پلیسی که لباس شخصی به تن کرده به او نزدیک شده و شلیک می‌کند. این ویدئو از دوربین‌های محلی گرفته شده و به دست شخص افسر پلیس به ثبت نرسیده است.

ویدئوی قتل الستون نیز نشان می‌دهد او سوار بر موتوری بوده که پلیس آن را دزدی تشخیص داده است و با هشدار به سمت او گلوله‌ای شلیک می‌کند. این قتل از سوی افسران پلیس «حادثه» خوانده شده است.

اما درباره ویدئوی سومی که مربوط به قتل پرایس است افسران پلیس در کنفرانس اخیر خود از ارائه توضیح در این باره سرباز زده‌اند، ولی با بیان آنکه «قابل اجتناب بوده» آن را «حادثه‌ای تراژیک دانستند که در آن مردی جوان به قتل می‌رسد.»

۹ ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد ۱۳۹۸) لایحه‌ای با اشاره به قتل دلخراش جورج فلوید، شهروند سیاهپوستی که به دست افسر پلیسی سفیدپوست از مینیاپولیس کشته شد، به تصویب رسید که به موجب آن باید هرگونه فیلم و تصویر از خشونت پلیس در سال‌های گذشته منتشر شود.

قتل جورج فلوید اعتراضات دامنه‌داری را ابتدا در آمریکا و سپس در صحنه جهانی رقم زده است تا نژادپرستی نهادینه در بطن این کشور را به جهانیان نشان دهد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: واشنگتن پلیس آمریکا واشنگتن آمریکا پلیس متروپولیتن قتل به دست پلیس افسران پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز

 سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: همزمان با اجرای طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و به منظور آشنایی شهروندان و مسئولان با دستاوردها، پیشرفت‌ها، خدمات و مأموریت‌های متنوع پلیس فتا در حوزه امنیت فضای سایبری کشور و ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شهروندان، اقدام به ارائه میز خدمت و غرفه آموزشی به شهروندان کرده است.

او ادامه داد: کارشناسان این پلیس به بازدید کنندگان و شهروندان در زمینه آسیب‌ها و تهدیدات فضای سایبری مشاوره‌های تخصصی ارائه و مشکلات آنها را رفع کردند.

سرهنگ حسینی می گوید: دراین میز خدمت، هشدار‌های سایبری و اطلاع رسانی در خصوص تهدیدات فضای سایبری به منظور ارتقاء دانش شهروندان و بازیدکنندگان از طریق توزیع بروشور، بنر‌های آموزشی، کتابچه و سی دی‌های آموزشی در حوزه فضای مجازی اطلاع رسانی گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • خط و نشان تند و تیز ستاره سپاهان علیه پرسپولیس با یک تصویر ترسناک!
  • خط و نشان بازیکن سپاهان علیه پرسپولیس + عکس
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی نشان از ادعای دروغین آزادی بیان
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات