Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای توسعه گردشگری شهری و با حضور دبیرکل دفتر یونسکو؛ شهرداران غرب کشور پیمان همکاری امضاء می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از  اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه؛ کرمانشاه در راستای تحکیم ارتباطات و ارتقای همکاری در زمینه گردشگری شهری میزبان شهرداران غرب کشور و دبیرکل دفتر ملی یونسکو خواهد بود و تفاهم‌نامه چهارجانبه در این خصوص امضاء  خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که با حضور شهرداران کرمانشاه، همدان و سنندج برگزار می شود تفاهم‌نامه مشترک سه شهر مذکور و دفتر ملی یونسکو امضا  خواهد شد.

کرمانشاه شهر خلاق خوراک، سنندج شهر خلاق موسیقی و همدان شهر خلاق صنایع‌دستی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: ایجاد کریدور گردشگری غرب کشور، اتفاق مبارک است که تاثیر بسزایی در ارتقای صنعت گردشگری شهری برای همدان به عنوان دروازه داخلی غرب کشور و سنندج و کرمانشاه به عنوان دروازه‌های برون مرزی اقلیم کردستان و عتبات عالیات خواهد داشت و می‌تواند به اتفاقات خوبی در راستای احیای صنعت گردشگری در شرایط کنونی و رفاه همشهریان عزیز منجر شود.

مهدی عبدالمالکی افزود: در این تفاهم‌نامه‌های مواردی همچون تبادل فضاهای تبلیغاتی، برگزاری دیدارهای مشترک و احیای منطقه گردشگری غرب کشور توسط کرمانشاه، همدان و سنندج پیش‌بینی شده و امید است زمینه هم‌افزایی در مسیر توسعه گردشگری شهری غرب کشور را فراهم سازد.

وی خاطرنشان کرد: این کریدور می‌تواند معرف بخش عظیمی از فرهنگ اصیل ایران زمین باشد و آداب و رسوم یکی از قسمت‌های مهم ایران را که غرب کشور است به دنیا معرفی نماید.

عبدالمالکی با بیان اینکه فراهم کردن مقدمات پیوستن این شهرها به شبکه شهرهای خلاق می‌تواند به عنوان گام مهمی در این راستا باشد، بر لزوم پیگیری و اهتمام لازم در این زمینه تاکید کرد و گفت: در این نشست میزبان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران خواهیم بود و هدف ایجاد رویکردی مشترک برای سه شهر کلیدی غرب کشور دز زمینه توسعه گردشگری شهری است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی یونسکو در منطقه غرب کشور، لزوم برندسازی، تمرکز بر برنامه‌های مرتبط با نوروز و جاده ابریشم، ایجاد جاذبه‌های ویژه و استفاده از ظرفیت‌های مشترک سه شهر غرب کشور، تعریف زنجیره تجاری‌سازی و شناسایی بازارهای هدف فعالان گردشگری را از مفاد تفاهم‌نامه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: تمدن، اصالت تاریخی و پیشینه فرهنگی و هنری این استان‌ها پتانسیلی را فراهم آورده که علاوه بر تاثیرات اجتماعی و فرهنگی در اقتصاد این منطقه نیز اثرگذار باشد.

عبدالمالکی با اشاره بر لزوم برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در این راستا، افزود: برگزاری برنامه‌های مشترک می‌تواند در معرفی ظرفیت‌ها موثر باشد که مقدمات این کار در تفاهم‌نامه در حال انعقاد بین این سه استان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به برگزاری موفق رویداد «کرمانشاه پایتخت آیین‌های نوروزی ایران» در نوروز ۹۸ از آمادگی این شهر برای برگزاری این رویداد به عنوان سرمایه ناملموس در حوزه گردشگری یاد کرد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، اصلی‌ترین المان توسعه کرمانشاه را صنعت گردشگری دانست و گفت: اگر سازمان یونسکو کرمانشاه را شهر خلاق خوراک معرفی کند، گردشگری این استان و در نتیجه اقتصاد مردم متحول می‌شود.

وی با اشاره به طرح کریدور گردشگری غرب کشور که شامل استان‌های کرمانشاه، کردستان و همدان است، افزود: سنندج شهر خلاق موسیقی است و همدان هم به دنبال ورود به بحث شهر خلاق صنایع دستی است و اگر کرمانشاه هم شهر خلاق خوراک شود نوآوری و بدعتی جدید در حوزه گردشگری ایجاد می‌شود.

عبدالمالکی بحث خوراک را یکی از الزامات طرح کریدور گردشگری غرب کشور دانست و گفت: برهمین اساس تفاهم‌نامه همکاری بین این سه استان منعقد می‌شود تا بتوانیم همه ظرفیت‌ها و جذابیت‌های تاریخی، اقامتی، خوراکی و غیره را در یک مسیر درست و منطقی به مردم ایران و جهان معرفی کنیم.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه رونق در گردشگری موجب رونق ۱۱ محور اصلی مانند حمل و نقل، اقامت، سوغات، خوراک و غیره می‌شود، افزود : مهم‌تر از توسعه سخت‌افزاری و زیرساختی نوع نگاه و شکل برخورد ما با این قضیه از همه موارد اهمیت بیشتری دارد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری کرمانشاه یونسکو غرب ایران اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گردشگری غرب کشور سازمان فرهنگی گردشگری شهری تفاهم نامه شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ارائه ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در رویداد ایران اکسپو ٢٠٢۴ گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری از ابتدای دولت سیزدهم ۱۸ برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان میراث فرهنگی، علی اصغر شالبافیان امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ با حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد، از سالن فرش دست‌باف، صنایع‌دستی و گردشگری بازدید کرد و با اشاره به استقبال بیش از ۸۰ کشور و ٢ هزار تاجر و بازرگان خارجی از اکسپو ۲۰۲۴ ایران اظهار کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با دو مأموریت در این نمایشگاه حضور دارد.

وی معرفی ظرفیت‌ها و محصولات گردشگری کشور را به‌عنوان مأموریت اصلی مطرح کرد و ادامه داد: متناسب با این مأموریت محتواهای مکتوب و ویدئویی متعدد و متنوعی تهیه شده است که علاوه بر پاویون وزارتخانه در نقاط مختلف نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: در ورودی سالن‌های نمایشگاه استندهایی همراه با کیو آر کد به ٨ زبان جانمایی شده است که برای بازدیدکنندگان امکان دسترسی کامل و متنوعی را به جاذبه‌ها و واقعیت‌های جامعه ایران فراهم می‌کند.

شالبافیان با بیان اینکه در تولید محتوای امسال تنها معرفی جاذبه‌های گردشگری مدنظر نبوده است، نشان دادن ویژگی‌های جامعه ایران و برقراری امنیت در پهنه کشور را در محتواهای عرضه شده حائز اهمیت عنوان کرد.

وی حضور فعالان گردشگری و صنایع‌دستی را به‌منظور تعامل با تجار سایر کشورها دومین مأموریت وزارتخانه عنوان کرد و افزود: دو سالن برای عرضه و ارائه محصولات صنایع‌دستی در اختیار فعالان این حوزه قرار گرفته است و در حوزه گردشگری نیز برخی دفاتر خدمات مسافرتی برای تسهیل سفر تجار و ارائه بسته‌های سفر آتی در نمایشگاه حضور دارند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی برگزاری این نمایشگاه را با توجه به وقایع اخیر کشور حائز اهمیت دانست و از آن به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی اکسپو امسال نام برد و ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه نشانگر امنیت موجود در کشور است که این واقعیت تصویری می‌تواند توسط تجار و بازرگانان به دنیا مخابره شود و اندک تردیدهای به وجود آمده به دلیل شرایط اخیر را خنثی کند.

شالبافیان در توضیح ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه گفت: یکی از محورهای فعالیت بازرگانان و تجار می‌تواند سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های گردشگری باشد که به این منظور ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری که فعالیت‌های اداری و مجوزهای آنها اخذ شده آماده شده است.

معاون گردشگری ادامه داد: همچنین از ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری آماده شده ۱۶۰ پروژه دارای حجم سرمایه‌گذاری بالای چهار میلیون دلار هستند.

وی با بیان اینکه رویدادهای مانند اکسپو می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری خارجی کمک کند، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم حجم سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری رشد ۱۸ برابری داشته و تا پایان سال ۱۴۰۲ به رقم ۲۵۶ میلیون دلار رسیده است.

کد خبر 748573

دیگر خبرها

  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه