Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه می‌گوید مردم ما در مراسم‌های مذهبی به طور حتم ضوابط را از سایر اماکن بهتر و با کیفیت‌تر رعایت می‌کنند؛ چرا که هم حفظ جان و هم اطاعت از رهنمودهای رهبری نظام به عنوان حاکم شرع را از جهت شرعی بر خود واجب می‌دانند. - اخبار فرهنگی -

حجت‌الاسلام ناصر خلج، استاد سطح عالی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری  تسنیم با اشاره به اینکه دین مبین اسلام در تمام زمان‌ها و مکان‌ها پاسخگوی مسائل است، گفت: خداوند هیچ چیزی را در دین اسلام فروگذار نکرده است و این ماییم که باید از گنجینه‌های آن بهره ببریم و تسلیم اوامر آن شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خود خداوند فرمود إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلام‏؛ دین نزد خدا، همان اسلام است؛ به قول شهید مطهری، دین اسلام هم دین کامل و هم دین تمام است. دین کامل است به این لحاظ که برای تمام زمانها پاسخگوست و دینِ تمام است، به این علت که هیچ چیزی را برای بشر فروگذار نکرده است؛ یکی از مسائل مربوط به احکام دین اسلام، حفظ سلامت ابعاد جسمانی و روحانی انسان است.

وی افزود: شایسته است در این شرایط که بیماری کرونا سایه بر فعالیت‌های اجتماعی جهان انداخته است، حافظ سلامتی خود باشیم و همچون گذشته و بر اساس ضوابط ستاد کرونا و مسئولان امر عمل کنیم. هیئت‌های مذهبی هم یکی از مراکز تجمع است و مطمئناً قشر هیئتی و مذهبی ما همانند گذشته تقید به مسائل بهداشتی خواهند داشت؛ چرا که ما هم حافظ جان خود باید باشیم و هم دیگران چه اینکه اگر خدایی نکرده فردی مبتلا شود، این بیماری به بیرون از محل عزاداری تسری می‌یابد.

خلج با اشاره به اینکه کمترین آمار ابتلاء به بیماری کرونا مربوط به اماکن مذهبی است، گفت: بر اساس آمار ستاد کرونا، نیم درصد از مبتلایان به بیماری کرونا مربوط به اماکن مذهبی بوده است لذا نباید انصاف را کنار گذاشت و به این مراکز مذهبی که عامل پیوند هموطنان مسلمان عزیزمان با ارزش‌های دینی و عاشورایی است، هجمه کرد.

عزای بر سیدالشهداء عامل حیات روحانی انسانهاست

وی سلامتی روح در کنار سلامتی جسم را از ملزومات انسان دانست و گفت: ما همچنان که وظیفه داریم جسم خود را از بیماری حفظ کنیم، باید به فکر سلامت روحمان نیز باشیم؛ چه اینکه هر دو از امانت‌های الهی هستند؛ یعنی همچنان که نیاز به سلامت جسم داریم، روحمان هم باید تغذیه معنوی شود. علم پزشکی به اثبات رسانده افرادی که دارای سلامتی روحی و روانی بیشتری بودند، زودتر بهبود یافتند. اکثر ما ایرانی‌ها تجربه‌ی عزای بر اباعبدالله علیه‌السلام و شرکت در مراسم عزای سیدالشهداء را داریم و دیدیم که اشک بر ایشان روح انسان را چگونه پالایش می‌کند و بارها به تجربه دیدیم عزای بر سیدالشهدا یکی از عوامل مهم حیات روحانی انسانهاست. در اربعین مشاهده می‌کنیم که نه تنها مسلمانان بلکه تمام پاک‌طنتان عالم در سرزمین کربلا جمع می‌شوند تا حیاتی طیبه و نشاطی روحانی را در این وانفسای دنیای مدرن تجربه کنند.

قشر مذهبی در نبرد کرونا پس از کادر درمانی خوش درخشیدند

این استاد سطح عالی حوزه علمیه افزود: نتیجه اینکه شایسته است هم مراسم‌های عزاداری برقرار شود و هم در کنارش تقید به ضوابط مسئولان امر داشت و مطمئناً از قبل این‌طور بوده و در ایام عزاداری هم این‌طور خواهد بود. نباید فراموش کنیم همین قشر مؤمن بودند که در عرصه کرونا پس از کادر درمانی خوش درخشیدند؛ از غسل فوتی‌های کرونا و گندزدایی معابر گرفته تا تهیه ماسک و رزمایش مواسات و نیز کمک به کادر درمانی عمدتاً توسط قشر مذهبی و ایمانی ما صورت گرفت؛ چنین قشری در مراسم‌های مذهبی به طور حتم  ضوابط را از سایر اماکن بهتر و با کیفیت‌تر رعایت می‌کنند و از طرفی، حفظ جان را از جهت شرعی بر خود واجب می‌دانند.

وی درباره توصیه رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت تقید به مصوبات ستاد کرونا گفت: باید توجه داشت که رهبر انقلاب  نفرمودند برگزار نشود بلکه ایشان همواره طرفدار برگزاری مراسم‌های مذهبی بوده و هستند، منتها تأکید داشتند اماکن مذهبی بر اساس ضوابط ستاد کرونا عمل کنند.  مؤمنان هم که همواره گوش به فرمان رهبری معظم داشتند، این بار هم خود را ملزم به دستورات حاکم مقدس شرع می‎دانند. امیدواریم به برکت امام حسین علیه‌السلام شرّ این ویروس از جامعه کنده شود.

حدیث غدیر| تبعات رویگردانی از پیام غدیر در بیان امام کاظم (ع)

انتهای‌پیام/

R1392/P/S4,37/CT3 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا امام حسین (ع) بیشتر بخوانید... بانویی که دو دست خود را فدای زیارت امام حسین (ع) کرد / عزاداری اباعبدالله هیچ‌گاه تعطیلی نداشته است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بانویی که دو دست خود را فدای زیارت امام حسین (ع) کرد / عزاداری اباعبدالله هیچ‌گاه تعطیلی نداشته است واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا امام حسین (ع) پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ خسرو سینایی کارگردان پیشکسوت سینما درگذشت ۲ نصر۶؛ پاسخ ارتش به شرارت های آمریکا در خلیج فارس و نابودی رویای «سیف سعد» صدام ۳ بیانیه جمعی از ستایشگران کشور در حمایت از فرمایشات اخیر رهبر انقلاب ۴ ساخت مستند حیات وحش از منطقه‌ای که فقط هفت نفر واردش شده‌اند/ ماجرای دستمزد یک دهمی برای ۲ پروژه یکسان + عکس ۵ واکنش مداحان به سخنان رهبر انقلاب درباره عزاداری محرم/ فرمایش رهبری فصل‌الخطاب است ۶ برنامه جدیدی برای سخنگویان/ وقتی مسئولان پاسخگوی رادیو گفت‌وگو می‌شوند ۷ حدیث غدیر| تبعات رویگردانی از پیام غدیر در بیان امام کاظم (ع) ۸ اخبار کوتاه سینما | از اتمام سریال «سرقت پول» تا ساخت ادامه «جیغ» مهمترین اخبار فرهنگی حدیث غدیر| تبعات رویگردانی از پیام غدیر در بیان امام کاظم (ع) برنامه جدیدی برای سخنگویان/ وقتی مسئولان پاسخگوی رادیو گفت‌وگو می‌شوند گیتی‌خامنه دوباره قصه‌گوی تلویزیون شد/ چطور برای کودکان باید برنامه‌سازی کرد؟ تحلیلی بر وضعیت فعلی و آتی کاغذ/ آیا قیمت کاغذ تحریر ۳۰ درصد حباب منفی دارد؟ مهمترین اخبار تسنیم دستاورد ۴ماهه ستاد راهبری جهش تولید در سازمان برنامه چه بود؟ کارگروه ویژه جای ستاد را می‌گیرد؟ قالیباف: جریان تحریم و تحریف دو لبۀ یک قیچی هستند تا مسیر پیشرفت ملت ایران را مسدود سازند نیویورک تایمز: "ما در حال سقوط، سقوط، سقوط، سقوط هستیم!" بررسی طرح اصلاح قانون مالیات بر خانه های خالی در دستور کار نمایندگان چرا اسرائیل شانسی برای گزینه نظامی در لبنان ندارد؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا امام حسین ع ویروس کرونا امام حسین ع ستاد کرونا امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۰۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین مدل خوابیدن برای حفظ سلامتی بدن

آفتاب‌‌نیوز :

خواب خوب شبانه مهم است؛ زیرا اجازه می‌دهد بدن شما بهترین عملکرد خود را داشته باشد. خواب، منابع انرژی بدنتان را شارژ می‌کند، بنابراین وقتی بیدار می‌شوید احساس خوبی دارید، بهتر می‌توانید تمرکز کنید و احساس انرژی بیشتری می‌کنید. همچنین خواب به مغزتان کمک می‌کند اطلاعات را پردازش کرده و حافظه را تقویت کند. به همین دلیل خواب خوب و باکیفیت شب می‌تواند کمکتان کند چیز‌های مربوط به روزی را که سپری کرده‌اید بهتر به‌خاطر بسپارید. خواب خوب برای سلامت بلندمدت مغز خیلی اهمیت دارد. طی خواب مغز شما سموم و پروتئین‌های آسیب‌دیده را از طریق سیستم لنفاوی به‌خصوصی که به آن سیستم گلیمفاتیک (g-lymphatics) می‌گویند دفع می‌کند. سیستم گلیمفاتیک سیستمی از رگ‌های لنفاوی است که سموم و ضایعات مغز و نخاع را دفع می‌کنند. این سیستم بخشی از سیستم لنفاتیک است که به انتقال مایع لنف و سلول‌های ایمنی در بدن کمک می‌کند. سیستم گلیمفاتیک کمک می‌کند تا پاتوژن‌ها و سموم از مغز و نخاع تخلیه شده و سطح سلول‌های ایمنی در سیستم عصبی مرکزی تنظیم شود.

با وجود اهمیتی که خواب دارد، همیشه هم راحت نیست که خواب خوبی داشته باشیم و ممکن است برای به خواب‌رفتن یا در خواب ماندن یا صبح خیلی زود بیدارشدن به مشکل بربخوریم و طی روز احساس خستگی و سستی کنیم. تقریباً نیمی از افراد بزرگسال گاهی دچار بی‌خوابی می‌شوند و ۱۰ درصد از افراد دچار مشکل مزمن بی‌خوابی هستند.

شاید این سؤال شما هم باشد که در چه وضعیتی بخوابید تا خواب شما بهترین کیفیت را داشته باشد و به سلامتی‌تان کمک کند. در این مطلب به مزایا و معایب هر یک از وضعیت‌های خواب می‌پردازیم: به پشت خوابیدن، روی شکم خوابیدن و به پهلو خوابیدن

به پهلو خوابیدن می‌تواند ریفلاکس را نیز کاهش دهد؛ اما به این شرط که به پهلوی چپ بخوابید. البته به پهلو خوابیدن می‌تواند درد شانه را در سمتی که روی آن می‌خوابید بدتر کند.

به پشت یا روی کمر خوابیدن

به پشت خوابیدن بهترین مدل خوابیدن برای ستون فقرات است. این مدل خوابیدن کمک می‌کند تا ستون فقرات شما تراز مناسبی داشته باشد. اگر دچار آرتریت و درد مفاصل هستید، به پشت خوابیدن کمک می‌کند از فشار وارد بر لگن و زانوهایتان نیز کم شود. به پشت خوابیدن همیشه هم راحت نیست، بنابراین شاید طول بکشد تا به این مدل خوابیدن عادت کنید.

اگر کمردرد یا گرفتگی کمر دارید، چند نکته برای به پشت خوابیدن وجود دارد:. سفتی تشکتان باید مناسب باشد، می‌توانید لایهٔ دیگری از فوم زیر آن بگذارید یا چندلایه از روی تشک کم کنید تا سفت‌تر شود. اگر تشک خوابتان نرم باشد، حمایت کمتری از کمرتان می‌کند و دچار کمردرد خواهید شد.. از بالش یا بالش‌هایی برای زیر سر و گردنتان استفاده کنید تا ستون فقراتتان وضعیتی خنثی داشته باشد. بدین ترتیب تراز ستون فقرات و گردنتان حفظ شده و حمایت خوبی از کمرتان هم می‌شود. شما باید به بالش‌های اضافی زیر سرتان به‌راحتی دسترسی داشته باشید تا طی شب اگر لازم شد بتوانید راحت ارتفاع بالش‌ها را تنظیم کنید.. برای اینکه نواحی که دچار پیچ‌خوردگی عصب‌هاست تحت‌فشار قرار نگیرند، بالش کوچکی بین کتف‌هایتان قرار دهید تا هم فشار از روی نقاط حساس مثل عصب سیاتیک برداشته شود و هم گردش خون مناسبی برقرار باشد.. برای حمایت بهتر از کمر، یک بالش بزرگ زیر زانو‌ها بگذارید.

معایب به پشت خوابیدن:

اگر به پشت بخوابید بیشتر ممکن است خوروپف کنید. برای بعضی از افراد، تغییر عادت خواب از به پشت خوابیدن به روی شکم خوابیدن کافی است تا خوروپف نکنند. همچنین اگر آپنه خواب دارید این مدل خوابیدن برایتان مناسب نیست، چون می‌تواند انسداد راه‌های هوایی را تشدید کند. یک امتیاز دیگر به پشت خوابیدن این است که اگر زیر سرتان را با بالش‌های متعدد بالاتر بیاورید، از علائم ریفلاکستان کاسته خواهد شد.

روی شکم خوابیدن

دوست دارید روی شکم بخوابید؟ خوب است بدانید وقتی روی شکم می‌خوابید بالاتنه‌تان قوس نادرستی به داخل بالش می‌گیرد و در نتیجه کمر و ستون فقراتتان وضعیت درستی نخواهد داشت. به همین دلیل اگر کمردرد یا گردن درد دارید روی شکم خوابیدن مدل درستی نیست. یکی از مزایای روی شکم خوابیدن این است که خوروپف را کمتر می‌کند و اگر آپنه خواب دارید، مدل سالم‌تری برای خواب است. روش شکم خوابیدن برای افرادی که ریفلاکس دارند هم مناسب نیست. اگر نمی‌توانید عادت روی شکم خوابیدن را اصلاح کنید، یک بالش زیر بالاتنه‌تان بگذارید تا ستون فقراتتان وضعیت خنثی‌تری پیدا کند. اگر از بالش استفاده می‌کنید، حتماً بالشی کم‌ارتفاع و پهن باشد. بالش بلند، تراز طبیعی بدنتان را به هم می‌ریزد و باعث قوس نادرست کمر می‌شود. روی شکم خوابیدن باتوجه‌به تحت‌فشار قرارگرفتن صورت روی بالش باعث ایجاد چین‌وچروک روی پوست صورت هم می‌شود.

به پهلو خوابیدن

طبق آمار، شش دهم افراد به پهلو می‌خوابند. یکی از خوبی‌های به پهلو خوابیدن این است که خوروپف را کمتر می‌کند. همان‌طور که گفتیم اگر به پشت بخوابید احتمال خوروپف کردنتان بیشتر است؛ زیرا این مدل خوابیدن اجازه می‌دهد بافت حلق پایین بیفتد و راه هوایی را مسدود کند. اما وقتی به پهلو می‌خوابید، بافت نرم زبان و حلقتان به‌اندازه کافی شُل شده و احتمال انسداد راه‌های هوای خیلی کمتر می‌شود و در نتیجه بهتر می‌توانید تنفس کنید. به پهلو خوابیدن می‌تواند ریفلاکس را نیز کاهش دهد؛ اما به این شرط که به پهلوی چپ بخوابید. البته به پهلو خوابیدن می‌تواند درد شانه را در سمتی که روی آن می‌خوابید بدتر کند. به پهلو خوابیدن مثل روی شکم خوابیدن می‌تواند چین‌وچروک‌ها را در سمتی از صورت که به آن طرف می‌خوابید و صورتتان به بالش سابیده می‌شود افزایش دهد.

در پایان

واقعیت این است که وقتی می‌خوابید بدنتان فقط استراحت نمی‌کند و خیلی کار‌ها انجام می‌دهد. وقتی در خواب هستید، بدنتان سلول‌های آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند، با عفونت‌ها می‌جنگد، بافت‌های جدید را رشد می‌دهد و خیلی کار‌های دیگر! بنابراین خواب خوب از خیلی جهات اهمیت دارد. خواب کافی و باکیفیت شما را خوش‌اخلاق‌تر، هشیارتر و متمرکزتر می‌کند. همچنین خواب خوب باعث نشاط و جوان‌سازی می‌شود. از آن طرف، اگر خوب نخوابید دچار مشکلاتی در سلامتی خود خواهید شد، از جمله چاقی، بیماری‌های قلبی و دیابت. نکتهٔ مهم دیگر در مورد خواب اینکه مدل خوابیدنتان هم مطرح است. اگر کمردرد یا ریفلاکس دارید یا خوروپف می‌کنید، بعضی از مدل‌های خوابیدن برای شما مناسب‌ترند. این نکته را یادتان باشد و مدل مناسبی از خوابیدن را برای خود انتخاب کنید.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • بهترین مدل خوابیدن برای حفظ سلامتی بدن
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیات یک خانه‌!