Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با تاکید بر اهمیت ایفای مسئولیت اجتماعی همزمان با شیوع مجدد کرونا و نزدیکی ایام محرم به مردم پیشنهاد کرد تا نذورات خود را صرف تهیه اقلام بهداشتی برای نیازمندان و مراکز درمانی کنند.

سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که اقتضای زندگی اجتماعی است، درک‌ شرایط خاصی است که افراد در زندگیشان تجربه می‌کنند، گفت: برای مثال شرایط بحران اقتضا می‌کند که افراد نسبت به خودشان و بقیه اعضای خانواده مسئولیت پذیر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر شرایط کرونا را تجربه می‌کنیم و بعد از ۵ ـ ۶ ماه براساس آمارهای رسمی نگرانی از افزایش شیوع این بیماری شدت پیدا کرده است. تقریبا ۷۰ میلیون از جمعیت کشور در مناطق قرمز یا هشدار قرار دارند که این نشان می‌دهد به رغم آنکه در دوره‌ای شاهد روند کاهشی بودیم، الان تعداد افراد فوتی به بیش از ۲۰۰ نفر در روز رسیده است. 

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به اینکه این موضوع نشان می‌دهد که ما برای پایداری کاهش ابتلا نتوانسته‌ایم وظایمان‌را به درستی انجام دهیم، تصریح کرد: گاهی این وظایف در قالب استفاده از وسایل بهداشت فردی مثل ماسک، شستن دست‌ها و ... است، گاهی هم به عدم حضور در تجمعات مثل عروسی‌ها و عزاداری‌ها برمی‌گردد.

موسوی چلک با بیان اینکه بسیاری از افرادی که به تازگی به کرونا مبتلا شده اند، افردی هستند که پروتکل‌ها را رعایت ‌نکرده و در مجامع عمومی حضور پیدا کرده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر نیز ایام عزاداری محرم ‌را پیش روداریم که چند نکته می‌تواند در حوزه مسئولیت اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد. در این ایام مردم معمولا نذورات زیادی دارند و اگر این نذورات به سمت تهیه اقلام بهداشتی برای افرادی که امکان تامین آن را ندارند یا مراکز درمانی ارائه کننده خدمات حرکت کند، می‌تواند در راستای انجام مسئولیت اجتماعی باشد.

وی در ادامه توضیح داد: بخش دیگری از ایفای مسئولیت اجتماعی در این شرایط این است که مراسم بزرگ برگزار نشود و تا می‌توانیم‌ از طریق تلویزیون و رسانه‌ها و فضای مجازی برای عزاداری‌ها بهره ببریم. همچنین رعایت فاصله گذاری‌ها و کوتاه بودن زمان حضور در مراسم‌های عزاداری کوچک نیز می‌تواند خطر ابتلا را کاهش دهد. 

موسوی چلک با اشاره به دیگر اشکال ایفای مسئولیت اجتماعی نیز گفت: در حال حاضر در برخی از اماکن مانند مطب پزشکان و ... که افراد حتی در این شرایط ناچارند به آنها مراجعه کنند، انواع و اقسام وسایل ضدعفونی کننده در نظر گرفته شده یا تعداد بیماران حاضر در محل به حداقل رسیده است. این اقدامات در شرایطی صورت می‌گیرد که خوشبختانه در این اماکن اقدامات مذکور در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و بدون دریافت هزینه‌ای از مراجعان انجام ‌می‌شود. 

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران افزود: درواقع تلاش برای رعایت پروتکل‌ها یک گام برای ایفای مسئولیت اجتماعی است. آنچه مسئولان وزارت بهداشت می‌گویند این است که عموما اکثر افراد مبتلا در تجمعات حضور داشتهاند. ما در یک جامعه زندگی می‌کنیم و نمیتوانیم نسبت به آنچه در اطرافمان می‌گذرد بی تفاوت  یا نظاره گر باشیم. انسان اجتماعی هم‌ باید مسئولیت پذیر و هم‌ عامل به ایفای این مسئولیت باشد تا در آینده شاهد کاهش شیوع این بیماری باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مددكاري اجتماعي موسوی چلک محرم ایفای مسئولیت اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۱

آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۴۰۱ و پرونده‌های مربوط به پروانه‌های صادراتی سال ۱۴۰۱ اعلام شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان توسعه تجارت، پیرو ابلاغ بند 2 مصوبات نوزدهمین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات در خصوص رسیدگی به درخواست ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال 1401 در کمیته کارشناسی بازگشت ارز حاصل از صادرات وفق تصمیمات کمیته یاد شده، آخرین مهلت ثبت درخواست در دبیرخانه سازمان توسعه تجارت جهت بررسی درخواستهای ایفای تعهدات ارزی سال 1401 واجدین شرایط "ثبت سفارش تا قبل از پایان دیماه و قبض انبار تا قبل از پایان سال ،1402" تا پایان وقت اداری روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 است و پس از آن هیچ‌گونه درخواستی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

شایان ذکر است که ارائه تصویر ثبت سفارش و اصل قبض انبار یا تاییدیه مرجع صدور قبض انبار جهت بررسی درخواست کلیه متقاضیان الزامی است.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی وعده صادق 2 بود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • عکس‌های خصوصی دختر شیرازی برای انتقام گیری پخش شد!
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • ۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۱
  • مد خوب، مد بد!
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • کاپیتان پرسپولیس آماده ایفای نقش در خط حمله
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • تفال به حافظ شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ المنه لله که در میکده باز است....
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد