«زنها فرشتهاند ۲» پرفروشترین فیلم تابستان ۹۹ شد
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۰۴۸۳
خبرگزاری میزان- فیلم سینمایی «زنها فرشتهاند ۲» توانست در کمتر از یک ماه اکران به فروشی نزدیک به ۳ میلیارد تومان دست پیدا کند، اثری کمدی که توانست جور آثاری همچون «شنای پروانه» و «خوب بد جلف:ارتش سری» را کشیده و به نوعی پرفروشترین فیلم در چرخه اکران تابستان شود. تاریخ انتشار: 10:05 - 12 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۲۸۳۷
خبرگزاری میزان - فیلم سینمایی «زنها فرشتهاند ۲» توانست در کمتر از یک ماه اکران به فروشی نزدیک به ۳ میلیارد تومان دست پیدا کند، اثری کمدی که توانست جور آثاری همچون «شنای پروانه» و «خوب بد جلف:ارتش سری» را کشیده و به نوعی پرفروشترین فیلم در چرخه اکران تابستان شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این فیلم در شرایطی نزدیک به سه میلیارد تومان فروش داشته که سایر آثار چرخه اکران هنوز مرز یک میلیارد تومان فروش را بعد از نزدیک دو ماه اکران پشت سر نگذاشته اند، «زنها فرشته اند ۲» با وجود نقدهای فراوان نسبت به کیفیت و محتوا در حال حاضر گیشه سینما را در دست دارد. در شرایطی که سینما بیش از هر چیز نیازمند اکران آثار با کیفیت و خوش ساخت است.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنیدبسیاری از سینماگران و منتقدان معتقد بودند که در صورت بازگشایی سینماها تنها با اکران آثار با کیفیت و ارزشمند میتوان مخاطبان را به سالنهای خالی از جمعیت کشاند، آثاری که بتوانند علاوه بر تامین گیشه دغدغهمند بوده و مخاطبان را به تفکر وادار کنند.
سینماها بازگشایی شد و همانطور که انتظار میرفت استقبال بسیار کمرنگی از آنها صورت گرفت، اکثریت فیلمها خالی اکران شدند و تنها دو فیلم «شنای پروانه» و «خوب بد جلف: ارتش سری» توانستند با وجود بیماری کرونا فروش نسبتا قابل قبولی داشته باشند.
از چهارشنبه هفته گذشته و با شروع موج دوم بیماری کرونا، سه فیلم دیگر به چرخه اکران اضافه شدند، هر چند فیلم سینمایی «پیشی میشی» بسیار سریع از اکران انصراف داد، اما دو فیلم دیگر برای اکران وارد این چرخه شدند، حال مسئله اصلی آنجاست که این فیلمها تا چه میتوانند در وضعیت فعل به جذب مخاطب کمک کنند.
«زنها فرشتهاند ۲» یکی از آثاری است که از چهارشنبه هفته جاری اکران خود در سینماها را آغاز خواهد کرد، این فیلم به کارگردانی آرش معیریان ادامهای بر قسمت اول این اثر خواهد بود، اما به واقع اکران این فیلم در شرایط فعلی چه دردی از سینمای راکد کشور دوا میکند.
فیلم به سبک آثار سوپر مارکتی ساخته شده و انتشار نخستین تیزر آن نشان از وجود رقص و آواز، زن پوش شدن بازیگران مرد و شوخیهای مضحک میدهد، فیلمی که در همان تیزر اولیه آنچنان رنگ ابتذال به خود گرفته که واکنش منفی اکثریت اهالی سینما را به دنبال داشته است.
این فیلم با خوانش آوازهای خوانندگان لس آنجلسی تیزری را منتشر کرده که نشان میدهد آرش معیریان همچنان اصرار به ساخت آثار اتوبوسی دارد، اتوبوسی به آن معنا که اکثریت فیلمهای سوپرمارکتی همچون زنها فرشتهاند که اکثرا در اتوبوسهای مسافرتی پخش میشوند و بیش از این مکانی برای اکران پیدا نمیکنند.
حال مسئله اصلی اینجاست، در حالی که تکلیف آرش معیریان به عنوان یک کارگردان طی سالهای گذشته مشخص بوده و کارنامه کاری وی انتظار هرگونه اثر با کیفیت را از مخاطب گرفته، مسئولین فرهنگی در فیلم سینمایی «زنها فرشته اند ۲» چه المانی را دیده اند که باید آن را در زمانی که مخاطبان سینما به سختی وارد سالن میشوند اکران کنند.
فیلمی که سراسر عقب گرد فرهنگی بوده و اتفاقا میتواند تاثیر مخربی بر سینما در زمانهای که به مخاطب نیاز دارد بگذارد. حال باید دید شورای صنفی نمایش و نهادهای سینمایی برای ادامه راه سینمای پساکرونا چه برنامههایی خواهند داشت و آیا در کل میتوان امیدی به سینمای کشور در سال جاری پیدا کرد یا خیر.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران زن ها فرشته اند ۲ میلیارد تومان فیلم سینمایی چرخه اکران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۰۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
آمار فروش فیلمهای درحال اکران سینماهای سراسر کشور نشان میدهد با آغاز اکران فیلم مست عشق از روز چهارشنبه ظاهرا دوران پیشتازی کمدیهای درحال اکران روبه پایان است و شاهد رشد ۷۰ درصدی مخاطبان سینما نسبت چهارشنبه و پنج شنبه گذشته بودهایم. - اخبار فرهنگی -
بهگزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ درحالی چهارشنبه و پنجشنبه گذشته حدود 270 هزار نفر از هموطنان برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در میان فهرست اکران سینما بلیت تهیه کردند که بررسیها نشان میدهد در این دو روز نسبت به مدت مشابه هفته قبل شاهد افزایش 70 درصدی استقبال از فیلمها در سراسر کشور بودهایم.
بررسی دقیق آمار مخاطبان سینماها در سراسر ایران طی روزهای پنجم و ششم دومین ماه سال 1403 بیانگر این نکته است 269 هزار و 322 نفر از هموطنان در 5662 سانس اکران برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در سینما بلیت تهیه کرده و مجموعاً رقمی معادل 179 میلیارد و 843 میلیون و 570 ریال به گیشهها واریز کردهاند که این میزان استقبال از سینماها نسبت به یک هفته قبل در همین روزها یعنی 29 و 30 فروردین ماه حکایت از رشد 69.09 درصدی تعداد مخاطبان دارد، به این ترتیب که دو روز یاد شده 159 هزار و 274 نفر در 5069 سانس اکران بلیت سینما تهیه کرده بودند و درآمد گیشهها رقمی معادل 105 میلیارد و 809 میلیون و 375 هزار ریال بود.
نگاهی به فیلم «آسمان غرب»| شوق پرواز با تمرد مقدسدر این میان برخی از منتقدان سینما معتقدند که روند روبه رشد مخاطبان سینما در مدت مورد نظر احتمالاً به دلیل ورود محصول مشترک ایران ترکیه یا همان فیلم مست عشق است که طبق روال معمول روزهای نخست اکران عده بیشتری از علاقمندان هنر هفتم کشورمان را به سالنهای سینما کشانده و در عین حال گروه دیگر براین باورند که پس از یک دوره حکمرانی کمدیها بر گیشهها باورود این درام تاریخی عاشقانه شاهد تثبیت رونق سینماها در آینده هستیم و ثبت رکورد افزایش مخاطبان در دو روز ابتدایی اکران مست عشق مهر تاییدی بر این مدعاست.
این گروه با اشاره به افزایش 38 درصدی تقاضا برای دیدن محصول مشترک ایران ترکیه نسبت به روز نخست اکرانش همچنین تاکید میکنند اگرچه تا همین یک هفته قبل برخی منتقدان نگران از تغییر ذائقه هنری مخاطبان سینما بودند اما ورود یک درام تاریخی عاشقانه نشان میدهد در صورت توجه به تنوع ژانر و همچنین چین صحیح جدول اکران در سینماها همچنان شاهد حضور طیف مختلف سینما دوستان در سالنها هستیم.
نکته مورد اشاره گروه یاد شده در میزان جذب مخاطب در نخستین روز اکران فیلمهای مطرح از اسفندماه گذشته تا دیروز کاملاً مشهود است به صورتی که فیلم فسیل که اکران آن از روزهای پایانی اسفند سال 1401 آغاز شد در نخستین روز اکران توانست نظر 9187 مخاطب را به خود جلب کند و ویلای ساحلی هم 9200 مخاطب در نخستین روز اکران به خود دید.
این درحالی است که هتل و هاوایی هم به ترتیب در نخستین روز اکرانشان توانستند نظر 7350 و 9150 مخاطب را به خود جلب کنند و تمساح خونی و بیبدن هم به ترتیب در نخستین اکران 18175 و 2254 مخاطب در کارنامه خود ثبت کردند.
به این ترتیب تفاوت معنادار و قابل توجه جلب نظر مخاطبان نخستین روز اکران محصول مشترک ایران ترکیه و نخستین تجربه کارگردانی جواد عزتی که 2.7 برابر است، میتواند نشان دهنده توجه مخاطبان هنر هفتم کشور به سایر ژانرهای سینمایی درصورت خوساخت بودن، باشد و باید منتظر ماند تا در آینده میزان استقبال مخاطبان سینما سراسر کشور تصویری دقیقتر از شرایط گیشهها و ذائقه مخاطب برایمان بهنمایش بگذارد .
نگاهی به اتفاقات اخیر در سیمافیلم/ از تنوع ژانر در سریالها تا تغییر دستفرمانِ پخش!نگاهی به فیلم «پرویزخان» | قهرمان غریبچه خبر از عملکرد انفرادی فیلمهای درحال اکران
حال اگر از موضوع رقابت تازه وارد فهرست اکران با کمدیهای یکهتاز گیشهها تا کنون بگذریم و بخواهیم عملکرد انفرادی فیلمهای 1403 که هم اکنون روی پرده سینماها هستند را مدنظر داشته باشیم رتبه نخست پرمخاطبهای دو روز چهارشنبه و پنجشنبه یعنی روزهای پنجم و ششم اردیبهشت 1403 با سهم 44.83 درصدی از کل مخاطبان یعنی 120 هزار و 762 بلیت فروخته شده برای 1433 سانس اکران و درآمد 86 میلیارد و 293 میلیون و 720 هزار ریالی در اختیار ساخته حسن فتحی و بازی پارسا پیروزفر و شهاب حسینی، محصول مشترک ایران و ترکیه یا فیلم مست عشق قرار دارد.
از سوی دیگر تمساح خونی نخستین تجربه کارگردانی جواد عزتی نیز با سهم 20.26 درصد از کل مخاطبان دوره مورد نظر یعنی 54571 بلیت فروخته شده برای 1325 سانس اکران و درآمد 36 میلیارد و 894 میلیون و 375 هزار ریالی پس از یک دوره صدرنشینی در رتبه دوم قرار گرفته تا سال گربه با هنرنمایی بهرام افشاری با سهم 17.06 درصدی از کل مخاطبان یعنی 45936 بلیت فروخته شده برای 1170 سانس اکران و درآمد 30 میلیارد و 185 میلیون و 205 هزار ریال به جایگاه سوم رضایت دهد.
این درحالی است که فیلم جنجالی جشنواره فجر سال گذشته یعنی بیبدن با هنرنمایی پژمان جمشید، الناز شاکردوست، سروش صحت و نوید پورفرج با 19951 بلیت فروخته شده معادل 7.40 درصد از کل مخاطبان دوره در 808 سانس اکران شده و درآمد 13 میلیارد و 856 میلیون و 425 هزارریالی در جایگاه چهارم فهرست پرمخاطبهای دوره مورد نظر قرار گرفته و به دنبال آن آسمان غرب با سهم 4.41 درصدی از کل مخاطبان معادل 11895 بلیت فروخته شده در 270 سانس اکران و درآمد 5 میلیارد و 785 میلیون و 475 هزار ریالی به جایگاه پنجم بسنده کرد.
نگاهی به فیلم «آپاراتچی»| ماجرای دلباختگان سینماالبته تنها ژانر کودک و نوجوان فهرست اکران مورد نظر فیلم الیا درجستجوی قهرمان نیز با سهم 3.83 درصدی از کل مخاطبان معادل 10337 بلیت فروخته شده برای 326 سانس اکران شده و درآمد 3 میلیارد و 767 میلیون و 230 هزار ریالی در تبه قرار گرفت و پس از آن آپاراتچی با سهم 1.33 درصدی معادل 3585 مخاطب برای 170 سانس اکران و درآمد یک میلیارد و 883 میلیون و 740 هزار ریالی به جایگاه هفتم رضایت داد.
فیلم نوروز با هنرنمایی علی نصیریان هم با سهم کمتر از یک درصد یعنی 0.72 درصد از کل مخاطبان دوره مورد نظر که 1948 بلیت فروخته شده در 122 سانس کران و درآمد984 میلیون و 550 هزار ریالی در جایگاه هشتم قرار گرفت تا نهایتاً پرویزخان تنها با 310 مخاطب در 38 سانس اکران و درآمد 192 میلیون و 850 هزار ریالی به جایگاه نهم بسنده کند .
انتهای پیام/