Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشنامه جذب سرباز طلبه برای سال تحصیلی1400-1399 به استان‌ها ابلاغ شد و در این بخشنامه تاکید شده است اولویت خدمت وظیفه این افراد در آموزش و پرورش، به منظور فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و تدریس درس پرورشی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ در اجرای مصوبه فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تسری مقررات خدمت وظیفه روحانیون در امور علمی، فرهنگی و تبلیغی در وزارت آموزش و پرورش و با توجه به مجوز شماره 74/215/1/2213 مورخ 6 اردیبهشت1399 ستاد کل نیروهای مسلح و نامه شماره1941 مورخ 13 خرداد 1399مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در نظر است همانند سنوات گذشته جمعی از روحانیون، دوران خدمت وظیفه خود را در فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و امور فرهنگی به انجام برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط فردی که طلاب ببه شرح زیر است:

1-    دارا بودن کد فعال در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

2-   برخورداری از توانایی جسمی لازم برای انجام ماموریت‌های محوله

3-   تعهد به انجام ماموریت‌های محوله در طول دوران خدمت سربازی

4-    ملبس بودن به لباس روحانیت و تعهد به رعایت سایر شئونات روحانیت

5-    دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی سطح یک حوزه

و از جمله ضوابط این طرح می‌توان به اولویت خدمت وظیفه این افراد در آموزش و پرورش، به منظور فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و تدریس درس پرورشی اشاره کرد.

همچنین اولویت محل خدمت این افراد مدارس با نیازهای خاص فرهنگی – تربیت و مدارس شبانه روزی و مناطق محروم خواهد بود.

مدت خدمت وظیفه در آموزش و پرورش 24 ماه است و برای افرادی که در بین سال تحصیلی منتزع شده و یا مرتکب غیبت غیرموجه ( بیشتر از یک ماه) گردند، گواهی انجام وظیفه صادر نمی‌شود.

انجام خدمت وظیفه براساس این بخشنامه، صرفا محدود به مدت یاد شده می‌باشد و با انقضای آن می‌بایست از ادامه خدمت جلوگیری به عمل آید؛ در ضمن انجام خدمت وظیفه هیچ گونه حق استخدامی برای افراد ایجاد نخواد کرد.

به کارگیری مشمولین در شهرهای قم، مشهد و اصفهان مجاز نبوده و امکان صدور ابلاغ برای آنان در مناطق فوق مقدور نمی‌باشد ضمنا تعیین محل خدمت سربازان طلبه می‌بایست خارج از محل اشتغال به تحصیل آنان باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش سرباز طلبه آموزش و پرورش خدمت وظیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، گفت: برابر ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمالی چون جعل شناسنامه، مهر، امضا، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یکسال تا ۵ سال محکوم می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، گفت: چنانچه تقلب یا جعل و یا اخذ رشوه تأثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبین با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به انفصال از یکسال تا ده سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان های داخلی (سروش،ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

کد خبر 6097121

دیگر خبرها

  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • شهادت «جلال اعتماد» نشانه کینه‌توزی عناصر وابسته به صهیونیستی است
  • شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • پیکر شهید «فرزین بلیان» بر روی دستان کرمانشاهیان تشییع می‌شود
  • شهادت یک سرباز در پی تیراندازی به برجک نگهبانی
  • پیکر مرزبان شهید در بانه تشییع شد