Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا تقی زاده مدیر عامل سامانه حقوقی «دادسان» گفت: در کشور ما، پروانه تخصصی وکالت مثل وکیل مالکیت معنوی یا وکیل شرکت‌های تجاری یا وکیل مالیاتی صادر نمی‌شود و هیچ مرجعی برای بررسی عملکرد و سوابق وکلا وجود ندارد و در بسیاری موارد هم شاهد حق الوکاله‌هایی با مبالغ بسیار بالا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از طرفی هم به جهت حساسیت شغلی و رعایت شئونات وکالت تبلیغ برای وکلا ممنوع است و نمی‌توانند توانایی و ظرفیت‌های خود را ارائه دهند. به همین علت تشخیص وکیل مناسب برای افراد کار بسیار سختی است.

تقی زاده تصریح کرد: از این رو ما در صدد برآمدیم، سامانه‌ای را طراحی کنیم تا کاربران صرفاً با ثبت مشکل حقوقی خود بتوانند به راحتی رزومه و قیمت پیشنهادی چندین وکیل متخصص در حوزه کاریشان را به رایگان دریافت کنند و با یک مقایسه راحت، مناسب‌ترین وکیل را از جهت تخصص، تجربه، هزینه و ... انتخاب کنند.

او با اشاره به علت نیاز کشور به سامانه طراحی شده گفت: پلتفرم‌ها به عنوان یک بستر ایجاد ارتباط بین عرضه کننده و تقاضا کننده موجب تسهیل فرآیند فروش و نیز صرفه جویی در وقت و هزینه مردم می‌شوند و این مدل از کسب و کار در کشور‌های دیگر به شدت رشد کرده است و خوشبختانه در سال‌های اخیر نیز شاهد نمونه‌های موفقی از آن در کشورمان بوده ایم.

مدیر عامل سامانه حقوقی «دادسان» با بیان اینکه این تیم در دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی پلتفرم حقوقی را به عنوان راهکاری در راستای برون رفت از این چالش ملی در دستور کار خود قرار دادند، تاکید کرد: به جهت حساسیت موضوع و حفظ حریم شخصی افراد، در طراحی این سامانه از اجرا و پیاده سازی پیام رسان اختصاصی و بومی دادسان در جهت تسهیل ارتباط بین وکلا و مردم بهره برده شده است.

تقی زاده افزود: این سامانه دغدغه پیدا کردن وکیل متخصص را از بین خواهد برد؛ چرا که در این طرح بیش از ۲۵۰۰ تخصص و مهارت حقوقی دسته بندی شده است و ارزیابی وکلا بر اساس میزان تجربه آن‌ها در این موضوعات صورت گرفته است که برگرفته از تعداد پرونده‌هایی است که وکیل در آن مهارت خاص، طرح دعوی یا دفاع کرده است.  همچنین این سامانه موجب کاهش مبلغ حق الوکاله شده است.

او گفت: با توجه به اینکه الگوریتم‌های هوشمند ارجاع موجب می‌شوند که وکلا وکالت پرونده‌هایی را بعهده بگیرند که در آن تخصص بیشتری دارند؛ بنابراین سرعت عملکردشان افزایش خواهد یافت و نیز با ارجاع پرونده‌ها در چند دادگاه خاص، سرعت پیگیری آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

تقی زاده با اشاره به مزیت استفاده از این پلتفرم بیان کرد: روش‌های بکار رفته در سامانه موجب صرفه جویی در وقت و هزینه وکیل می‌شود که این صرفه جویی رابطه مستقیمی با کاهش مبلغ حق الوکاله‌های پیشنهادی خواهد داشت. همچنین ایجاد یک فضای رقابتی موجب می‌شود بدون دخالت پلتفرم در تعیین هزینه ها، مبالغ پیشنهادی وکلا منطقی و با صرفه‌تر باشد.

مدیر عامل سامانه حقوقی «دادسان» ادامه داد: در حال حاضر در این سامانه بیش از ۱۰۰۰ وکیل پایه یک دادگستری در سرتاسر کشور مشغول به فعالیت هستند و تا کنون ده‌ها هزار نفر از دور افتاده‌ترین روستا‌های کشور تا ایرانیان خارج از کشور از این سامانه استفاده کرده اند.

تقی زاده در خصوص راهکار‌های این سامانه در خصوص افزایش کیفیت خدمات حقوقی اظهار کرد: طراحی این سامانه به گونه‌ای است که همانند دستیار وکیل عمل کرده و با یادآوری اقدامات مهم پرونده مانع از ضایع شدن حقوق موکل می‌شود. همچنین وجود سیستم نظر سنجی و نمایش عمومی آن موجب می‌شود وکلا ضمن افزایش سرعت و دقت از هیچ تلاشی در جهت موفقیت در پرونده فروگذار نباشند.

مدیرعامل شرکت افزود: با توجه به اینکه انعکاس هزینه‌های دریافتی و اقدامات صورت گرفته در پرونده موجب شفافیت عملکرد وکلا خواهد شد از این رو امیدواریم به زودی این پلتفرم مرجعی برای یافتن وکیل مناسب در بستری شفاف شود.

بیشتر بخوانید

تقویت استارت‌آپ‌ها؛ اولویت دانشگاه امیرکبیر/ لزوم استفاده از ظرفیت‌ها در اجرای پروژه‌های مشترک با صنایع

تقی زاده اظهار کرد: هدف ما از طراحی و اجرای این سامانه ضمن رفع دغدغه پیدا کردن وکیل خوب، ایجاد شفافیت در این حوزه و کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت ارایه خدمات حقوقی است.

او با بیان اینکه نمونه این سامانه در کشور‌های دیگر مانند آمریکا و انگستان طراحی شده، گفت: صرف نظر از اینکه آن سامانه‌ها با استاندارد‌ها و قوانین کشور ما تطبیق ندارند از منظر فنی و ساختار‌های ارایه خدمت نیز در سطح بسیار پایین تری از این پلتفرم بومی قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه امیر کبیر وکیل مدافع تقی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر

به گزارش خبرگزاری مهر، «طراحی و ساخت زیست حسگر الکتروشیمیایی جهت تشخیص زودهنگام میکروRNAهای دخیل در سرطان سینه در بستر میکروفلوئیدیک» عنوان رساله دکتری جلیل پرچکانی چوزکی است که با راهنمایی حسین نادری‌منش به انجام رسانده است.

پرچکانی چوزکی با مدرک دکتری بیوفیزیک از دانشگاه تربیت مدرس درباره این طرح توضیح داد: سرطان یکی از موضوعات حساس و مورد توجه است که یافتن راهی برای پیشگیری و تشخیص زود هنگام آن، همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است. تشخیص دیرهنگام این بیماری، می‌تواند باعث گسترده شدن آن و آلوده کردن بافت‌های دیگر از طریق پدیده متاستاز شود که این موضوع از طریق خون یا لنف صورت می‌گیرد. متأسفانه هنگامی که متاستاز رخ دهد، درمان بسیار مشکل شده و در اصطلاح به آن سرطان بدخیم گفته می‌شود.

وی افزود: طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت سرطان سینه به همراه سرطان ریه شایع‌ترین سرطان‌ها بین افراد هستند و سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در زنان ایرانی نیز محسوب می‌شود.

این محقق و پژوهشگر در ادامه بیان کرد: نکته مهم این است که سرطان سینه هم در زنان و هم در مردان دیده می‌شود، اما شیوع آن در زنان بسیار بیشتر از مردان است. به طوری که از هر ۸ زن ۱ نفر در طول عمرش به سرطان سینه مبتلا می‌شود اما مردان تنها ۱ درصد کل موارد سرطان سینه را تشکیل می‌دهد.

وی تأکید کرد: متأسفانه هیچ نشانگر سرمی معتبر برای پیش‌آگاهی اولیه وجود ندارد که حساس و به‌اندازۀ کافی خاص باشد تا به‌طور معمول مورد استفاده قرار گیرد اما در این زمینه، میکروRNA به‌عنوان نشانگر پیش‌آگاهی اولیه در بیماری سرطان در جامعه علمی، مورد توجه قرار گرفته است.

پرچکانی چوزکی خاطرنشان کرد: در این تحقیق به دنبال طراحی و ساخت بیوسنسور الکتروشیمیایی جهت تشخیص زودهنگام میکروRNAهای دخیل در سرطان سینه در بستر میکروفلوئیدیک بودیم چرا که به کمک این سنسور می‌توان سرطان سینه را در مراحل ابتدایی و با سرعت بالا تشخیص داد.

کد خبر 6089491 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • Home Assistant قصد دارد از یک پلتفرم به یک برند مصرف‌کننده تبدیل شود
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی
  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی