Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-03@23:32:09 GMT

امضای مدرسی خیابانی از 22 مرداد غیرقانونی است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۰۸۸۴

امضای مدرسی خیابانی از 22 مرداد غیرقانونی است

به گزارش «نماینده»،علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس صبح امروز (یکشنبه 12 مرداد) طی تذکری در صحن علنی مجلس اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور فرمودند بین مجلس و شورای نگهبان درباره تفکیک وزارتخانه وزارت بازرگانی اختلاف است. بنده عرض می‌کنم بین مجلس و شورای نگهبان اختلاف نیست. مجلس قبلی سه بار در ورد تفکیک وزارت بازرگانی رأی منفی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: فعلا در حذف قانون آقای رئیس‌جمهور باید یک وزیر به مجلس معرفی کند نه دو وزیر؛ اگر در آینده وزارت بازرگانی تفکیک شد بحث جدا است و بالاخره ایشان وزیر جدید رامعرفی می‌کنند. 

عضو هیأت رئیسه مجلس با این پرسش که چرا آقای رئیس‌جمهوردنبال حاشیه‌سازی است گفت:‌بدون شک قانون تصریح دارد که اکنون باید یک وزیر معرفی شود بنابراین از 22 مرداد امضای آقای مدرس خیابانی غیرقانونی است و تصرفات ایشان نیز غیرقانونی محسوب می‌شود و هر کسی هم دستورات ایشان را اجرا کند خلاف قانون مرتکب شده است. 

وی اضافه کرد: آقای رئیس جمهور گفتند من حقوقدان هستیم بنابراین جنابعالی که قانون بلد هستید حتما باید به قانون تمکین کنید چرا که برحسب قانون تا 22 مرداد بیشتر مهلت نیست و یک هفته مجلس وقت دارد شرایط وزیر پیشنهاد کند. این هفته هفته آخری است که رئیس‌جمهور می توانند وزیر صمت را به مجلس معرفی کند. 

سلیمی با اشاره به بدهی‌های دولت گفت:‌دولت اکنون بیش از 500 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و شرکت‌هایدولتی هم 540 هزار میلیارد تومان دارای بدهی هستند و این عدد بزرگ و سنگینی است و متأسفانه آقای رئیس‌جمهوری بدهی سنگینی را برای دولت بعد برجای می‌گذارد. 

وی گفت: به جای اینکه کشور را وارد حاشیه کنند از رئیس مجلس تقاضا دارم که به دولت تذکر دهد که باید به قانون تمکین کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه بازار آشفته است، تصریح کرد: آیا آقای روحانی مسائل را نمی‌دانند؟ ای کاش مشاوران آقای رئیس جمهور به ایشان خبر می‌دادندکه قیمت‌ها در بازار هر روز بالا و پائین می‌شود و ایشان از پشت شیشه دودی نظرسنجی نکنند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: دولت نماینده وزیر صمت آقای رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند

جلسه معارفه با حضور استاندار بوشهر و رئیس دیوان عدالت اداری کشور برگزار و محمد چمکوری، الله‌کرم خواجه و بتول گرگین به‌عنوان اعضای شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در این استان منصوب و معرفی شدند.

این شبکه برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده و در حکم انتصاب اعضای شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در استان بوشهر که از سوی معاون قانون اساسی معاون حقوقى رئیس جمهور و دبیر هیئت پیگیری اجرای قانون اساسی صادر شده، آمده است: در راستای مردمی‌سازی پیگیری اجرای قانون اساسی موضوع ماده یکم دستورالعمل نحو اعمال مسئولیت رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی ابلاغی سوم مرداد ۱۴۰۱ رئیس جمهور و به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی در حوزه اجرای میثاق ملی (قانون اساسی) موضوع ماده هشتم دستورالعمل فوق‌الذکر و با لحاظ ماده دوم شیوه تشکیل و فعالیت‌های شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در کشور به موجب این حکم محمد چمکوری، الله‌کرم خواجه و بتول گرگین به‌عنوان عضو شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در استان بوشهر منصوب می‌شوید.

استاندار بوشهر در این آیین اظهار داشت: ۳ نفر از حقوقدانان سلیم‌النفس و با کیفیت به عنوان عضو شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در استان معرفی شده اند و امیدوارم در این مسیر به توفیقات مورد نظر برسند.

احمد محمدی زاده افزود: قانون اساسی مظهر اهداف انقلاب اسلامی است و اجرای دقیق آن موجبات اعتلای نظام می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای صحیح قانون اساسی، درمان برخی مشکلات جامعه است و باید اساسا کار‌ها بر معیار قانون اساسی انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر صرفا با امضای رئیس جمهور؟ توصیه می‌کنم دوباره قانون را بخوانید
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد