Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@12:26:49 GMT

بازرسی از 1040 رأس دام در روز عید قربان در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۱۳۷۱

بازرسی از 1040 رأس دام در روز عید قربان در استان مرکزی

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در عید سعید قربان کشتار هزار و 40 رأس دام سبک و سنگین در استان مورد نظارت و بازرسی قرار گرفت.

سیروس سلمان نژاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در راستای بازرسی بهداشتی بر دامهای قربانی در روز عید سعید قربان و به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت دام های قربانی و تامین بهداشت عمومی این اداره کل با ساماندهی تعداد 44 اکیپ ثابت و سیار در قالب تعداد 71 نفر بازرسین بهداشتی و ناظرین شرعی از ساعت 7 الی 13 در مکان های از قبل تعیین شده از قبیل شبکه های دامپزشکی، کشتارگاه های دام و میادین دام و نیز اکیپ های سیار همشهریان عزیز را در انتخاب دام سالم و نظارت بر کشتار و بازرسی بهداشتی گوشت یاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا تعداد هزار و 40 راس دام زنده( گاو، گوسفند و بز) و تعداد 570 راس لاشه بازرسی شده و تعداد 5 راس لاشه  گاو، گوسفند و بز ضبط و تعداد 38 راس اصلاحی که مقدار 322 کیلوگرم لاشه ضبط و تعداد 230 عدد کبد، ریه و کلیه ضبط و اصلاح و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رییس ادراه نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی کل دامپزشکی استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درخصوص فرآورده های خام دامی مراتب را با شماره‌ تلفن‌ 1512 سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی اطلاع داده تا برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان مرکزی عید قربان بازرسی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۱۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در طرح نظارت بر واحدهای صنفی نانوایی، ۴۲۸ مورد بازرسی از ابتدای امسال از نانوایی های مشهد انجام شده که منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

 محسن صیادی افزود : تخلفات این واحدهای صنفی کم فروشی، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه آرد بوده است که در این زمینه ۲ واحد صنفی نانوایی به دلیل تکرار در کم فروشی و گرانفروشی پلمب شدند.

حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی دارای پروانه کسب در مشهد فعالیت دارند.

 
 

دیگر خبرها

  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد