Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: وقتی وزارت خانه خالی از وزیر است دود این لجبازی دولت به چشم مردم خواهد رفت که امیدوار هستیم آقای روحانی لجبازی و قانون شکنی نکنند و سر وقت وزیر را به مجلس معرفی کنند.

علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره عدم معرفی وزیر پیشنهادی صمت به مجلس و حواشی پیرامون آن، اظهار داشت: رئیس جمهور موظف است که در موعد مقرر وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت را به مجلس معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تا ۲۲ مرداد ماه نیز فرصتی باقی نمانده است و دولت باید در این هفته وزیر صنعت، معدن و تجارت را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر معرفی دو وزیر، گفت: اکنون قانون می‌گوید که دولت باید یک وزیر را به مجلس معرفی کند و وزارت خانه دومی نیز اصلا در دستور کار نیست.
سلیمی با بیان اینکه بین مجلس و شورای نگهبان اختلافی وجود ندارد، تصریح کرد: لایحه وزارت بازرگانی ۳ بار در مجلس قبل آمد و رد شد یعنی وقتی قانونی ۳ بار رد شود کار آن قانون تمام است و اگر اختلافی بین مجلس وشورای نگهبان باشد موضوع اختلاف به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع داده می‌شود که این طور نیست.
وی افزود: اکنون مسئله وزارت صمت است نه وزارت بازرگانی، متاسفانه افزایش قیمت‌ها به دلیل نبود وزیر و متصدی است که همین امر افزایش‌ قیمت ها نیز مورد گلایه رهبرمعظم انقلاب بود.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: وقتی وزارت خانه خالی از وزیر است دود این لجبازی دولت به چشم مردم خواهد رفت که امیدوار هستیم آقای روحانی لجبازی و قانون شکنی نکنند و سر وقت وزیر را به مجلس معرفی کنند.
سلیمی تصریح کرد: آقای روحانی معتقدند که حقوقدان هستند پس یک حقوقدان باید به قانون عمل کند نه در خلاف جهت و امیدوار هستیم که دولت این هفته تصمیم خود را بگیرد و هرچه زودتر وزیر پیشنهادی خود را معرفی کند.
این نماینده مجلس در پایان یادآور شد: امضای مدرس خیابانی ۲۱ مرداد ماه دیگر اثر ندارد و دستورات آن قابل اجرا نیست و هر کسی اجرا کند متخلف است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس یازدهم دولت وزارت صمت سلیمی وزارت بازرگانی عضو هیئت رئیسه مجلس مجلس معرفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رییس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 6093346

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد