Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویژه برنامه‌های بزرگداشت یکمین سالگرد رحلت آمیراحمد تقوی تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نخستین شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال جاری امروز با موضوع تکریم مفاخر(بزرگداشت آیت‌الله میراحمد تقوی) در دفتر امام جمعه دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این نشست مرحوم تقوی را از علمای فاخر خواند و اظهار داشت: آن عالم فقید خدمات بسیاری در کهگیلویه انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه تصریح کرد: عابدان کسانی هستند که از فضایل علما بهره جسته و فضایل آنها را چراغ راه خود قرار می‌دهند.

وحدانی‌فر تاسیس حوزه علمیه را از خدمات مهم و اثربخش مرحوم تقوی برشمرد و گفت: مهمترین خصیصه آن عالم مبارزه با خرافات بود.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: موسس حوزه علمیه در زمانی که سختی‌های فراوان وجود داشت و شرایط حاکم طلاب زیادی را تربیت و به جامعه دینی معرفی کرد.

وی با بیان اینکه در سطح استان در شان مفاخر و بزرگان کاری انجام نشده است،افزود: آثار مکتوب و مهم از مفاخر تولید نشده است.

وحدانی‌فر گفت: شورای فرهنگ عمومی از شورای دورهمی تغییر رویه داده شود و نقش اساسی خود را به خوبی ایفا کند.

وی با اشاره به غیبت برخی از اعضا در نشست تصریح کرد: همین بی‌توجهی شورای فرهنگ عمومی یکی از دلایل فراموشی بزرگان و دیگر آسیب‌هاست.

وحدانی‌فر تصریح کرد: یکی از کتابخانه‌های دهدشت به نام آمیراحمد تقوی نامگذاری شود.

وی نصب تمثال آن عالم در دو ورودی شهر، نامگذاری یکی از خیابان‌ها، جمع‌آوری حملات قصار و حکیمانه را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال مرحوم تقوی اعلام کرد.

وحدانی‌فر اضافه کرد: شب رحلت با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و فرزندانش برنامه تبیین شخصیت آن ربانی برگزار و ائمه جمعه و اعضای شورای فرهنگ عمومی بر مزار حضور یافته و با آرمان‌های آن عالم تجدید بیعت خواهند کرد.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: مفاخر آمیراحمد تقوی دهدشت فارس شورای فرهنگ عمومی شورای فرهنگ عمومی آن عالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۱۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی  در نشست شورای فرهنگ عمومی سمنان همچنین گفت: این شورا باید زنده، فعال، حساس، پرتحرک و پرتلاش باشد و دایم مسائل اساسی فرهنگی را دنبال کند.

امام جمعه سمنان گفت: بازبینی ویژه‌ای برای برنامه شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته در آسیب شناسی، رفع نواقص و تقویت نقاط قوت باید انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به تعداد اتباع در سمنان تاکید کرد که براین اساس باید برنامه ریزی در مباحث فرهنگی مرتبط با این موضوع انجام گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی سمنان از لحاظ خروجی مباحث و مصوبات نسبت به گذشته رشد خوبی داشته اما برای رسیدن به جایگاه واقعی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این نشست با تشکر از حضور مردم در استقبال از آیت‌الله رئیسی، گفت: دور دوم سفر رییس جمهور به این استان به واسطه پیگیری‌ها، تخصیص و هزینه‌کرد مطلوب مصوبات و اعتبارات در دور نخست سفر، با رشد مطلوب همراه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه
  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است
  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه