Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@04:23:13 GMT

حذف دفترچه‌های بیمه

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۱۹۴۴

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به روند حذف دفترچه های بیمه درمانی گفت: امیدواریم ظرف حداقل پنج ماه آینده بتوانیم با همکاری وزارت بهداشت در ارتباط با حذف دفترچه های درمانی اقداماتی انجام دهیم. ناطقان: مهرداد قریب  درباره زمان حذف کامل دفترچه های بیمه درمانی اظهار کرد: امیدواریم ظرف حداقل پنج ماه آینده بتوانیم با همکاری وزارت بهداشت در ارتباط با حذف دفترچه های درمانی اقداماتی انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه به غیرحضوری شدن استعلام اعتبار دفترچه های بیمه درمانی از ابتدای خرداد ماه اشاره کرد و گفت: با غیرحضوری شدن استعلام، استحقاق درمان و تمدید خودکار اعتبار دفترچه ها شاهد آن بودیم که میزان مراجعات به شعبات و کارگزاری های تامین اجتماعی تا ۳۸ میلیون مورد کاهش یافته و رضایتمندی خوبی به دنبال داشته است.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه شش روش برای استعلام اعتبار دفترچه ها اعلام شد که از جمله آن می توان به شماره گیری کدهای دستوری ussd  و مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: بیمه شده به هر بیمارستان، مرکز خصوصی یا مطب مراجعه کند، استحقاق درمانش به روش های گفته شده قابل انجام است.

مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز درباره زمان اجرای نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه های بیمه گفت: کار بسیار گسترده ای است و مقدماتی را می طلبد؛ باید همه پزشکان و مراکز درمانی با ما همکاری کنند. سامانه نیز باید پاسخگو باشد و طوری نشود که مردم به علت قطعی اینترنت یا موارد دیگر با اخلال در دریافت خدمت مواجه شوند.

وی افزود: یکی از مزیت های نسخه نویسی الکترونیک صرفه جویی در تجویز داروهای غیرضروری است. هرچه داروی غیرضروری که مضاف بر قواعد و راهنمای بالینی است کمتر نوشته شود بهتر است، زیرا تجویز داروهای غیرضروری اسراف است و به سلامت بیمار لطمه می زند.

سالاری اضافه کرد: کارهای فنی در حال انجام است و امیدواریم طی چهار پنج ماه آینده این کار را اجرایی کنیم.
برچسب ها: دفترچه ، بیمه ، ناطقان ، حذف

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دفترچه بیمه ناطقان حذف سازمان تامین اجتماعی دفترچه های بیمه حذف دفترچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور سقف سهم سازمان تأمین اجتماعی در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است در حالی که بیش از ۹۹ درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تأمین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده اند که سهام مازاد بر ۳۳ درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

کد خبر 6098010 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین