Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس با اشاره به آمادگی این کمیسیون برای حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی و محیط‌زیست، پیشنهاد داد صندوق نوآوری و شکوفایی خط ویژه‌ای برای این دسته از شرکت‌ها برای ایجاد امنیت غذایی باز کند.

به گزارش ایسنا، سید جواد ساداتی‌نژاد امروز در رویداد مجازی "معرفی نیازهای فناورانه کشاورزی و صنایع وابسته" در ارتباطی آنلاین با صندوق نوآوری و شکوفایی، مهمترین موضوع در حوزه کشاورزی را امنیت غذایی و وابستگی غذا و محصولات غذایی به خارج دانست و افزود: بررسی میزان واردات اقلام اساسی در نهاده‌های غذایی، واکسن، مکمل‌ها، سم و کود نشان می‌دهد که وابستگی زیادی به کشورهای دیگر داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید این که در این حوزه وضعیت مناسبی نداریم، اظهار کرد: ولی از سوی دیگر فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاهی و محققان زیادی در کشور فعالیت‌های خوبی در زمینه کشاورزی  و صنایع غذایی انجام داده‌اند و طبق جلساتی که با معاون علمی و فناوری رییس جمهور داشته‌ایم، دیدیم که بسیاری از اقدامات برای تولید محصولات حوزه کشاورزی و امنیت غذایی توسط محققان و فارغ‌التحصیلان کشور انجام ‌شده است.

ساداتی‌نژاد یادآور شد: این امر نشان می‌دهد که ما ظرفیت فوق‌العاده‌ای در شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید محصولات کشاورزی داریم اما تاکنون به آنها اجازه ورود نداده‌ایم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در کمیسیون کشاورزی و محیط‌زیست مجلس، حمایت از این شرکت‌ها را فراهم کرده‌ایم، افزود: به نظر می‌رسد که صندوق نوآوری و شکوفایی باید خط ویژه‌ای برای حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه کشاورزی و محیط‌زیست قرار دهد تا در وضعیت تحریمی بتوانیم از دستاوردهای محققان بهره ببریم.

ساداتی‌نژاد از آمادگی کمیسیون کشاورزی مجلس برای حمایت از محققان این حوزه خبر داد و تاکید کرد: کمیسیون کشاورزی و محیط‌زیست مجلس تلاش دارد که حمایت‌های لازم را در زمینه استفاده از ظرفیت‌های محققان در حوزه کشاورزی به کار بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امنیت غذایی کمیسیون کشاورزی مجلس صندوق نوآوری و شکوفایی کشاورزی و محیط زیست کمیسیون کشاورزی محیط زیست مجلس صندوق نوآوری حوزه کشاورزی امنیت غذایی برای حمایت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۲۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان زنجان گفت: بحث تامین مالی پروژه‌های نوآورانه و مجموعه‌های دانش‌بنیان وظیفه و رسالت توسعه صندوق‌های پژوهش کشور و در رأس آن‌ها صندوق نوآوری است.

بهزاد قاسمی شامگاه روز گذشته (چهارسنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جمع فعالان بخش آی‌تی استان زنجان که در محل جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع صندوق نوآوری استان زنجان در سال گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های فناوری و مراکز رشد ۲۷۰ میلیارد تومان خدمات مالی ارائه داده است که حدود ۱۰۰ میلیارد تسهیلات مستقیم بوده است. 

وی تصریح کرد: از این ۱۰۰ میلیارد ۳۳ درصد سهم شرکت‌های فعال در حوزه آی‌تی بود که امسال امیدواریم با همکاری ما بین صندوق و نظام صفی یارانه‌ای این عدد را قابل توجه کنیم.

او با اشاره به برنامه‌ها این حوزه، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال۲۷۰ میلیارد را به ۵۰۰ میلیارد برسانیم. سه منبع داریم که بتوانیم به شرکت‌های دانش‌بنیان یا عضو پارک، خدمات مالی ارائه کنیم که صندوق نوآوری و شکوفایی در راس آن‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان