Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: روزانه در کشور حدود ۵۸ هزار تن پسماند تولید می شود؛ این بدان معنی است که ایرانی‌ها هر سه روز یک بار به انداره وزن برج میلاد پسماند تولید می‌کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نرگس رجایی با اشاره به دلایل اجرای طرح واگذاری مخازن جدید و حذف تدریجی مخازن 1100 لیتری از سطح شهر اظهار کرد: روزانه در کشور حدود 58 هزار تن پسماند تولید می شود؛ این بدان معنی است که ایرانی‌ها هر سه روز یک بار به انداره وزن برج میلاد پسماند تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تهران هم به طور متوسط روزانه حدود شش هزار و 500 تن پسماند تولید می‌شود و این یعنی تهرانی‌ها در 24 روز به اندازه وزن این سازه عظیم الجثه پسماند تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه در برآوردی دیگر می‌توان گفت تهرانی‌ها روزانه به اندازه وزن 38 هواپیمای بوئینگ 747 (بدون بار و مسافر) پسماند تولید می‌کنند، ادامه داد: واقعیت این است که مجتمع پردازش و دفع آرادکوه برای مدت نیم قرن محل دفن پسماندهای شهر تهران و حتی برخی از شهرها و روستاهای اطراف بوده است. با توجه به شرایط فعلی و محدودیت زمین باقی مانده تنها در صورت احداث مرکز دفن جدید می‌توان به دفن پسماندها طی 10 الی 15 سال آینده امیدوار بود. در غیر این صورت و با ادامه روند فعلی تنها برای چند سال آتی امکان دریافت پسماندها در این مجتمع وجود دارد.

رجایی با تاکید بر ضرورت تدبیر برای ساماندهی مشکل زباله در تهران، به روش های مدیریت پسماند در دهه های گذشته پرداخت و عنوان کرد: طرح مکانیزاسیون خدمات شهری در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 به صورت پایلوت در چند منطقه از تهران به مرحله اجرا درآمد و در نهایت در اواسط این دهه در کل شهر تهران فراگیر شد. در قالب این طرح مخازن 1100 لیتری مشکی رنگ در معابر مختلف شهر نصب شدند و به تدریج به عنوان محلی برای ذخیره سازی موقت کیسه‌های حاوی پسماند خانوارها در میان شهروندان معرفی شدند.

وی با بیان اینکه نصب 53 هزار مخزن در اماکن مختلف شهر درگذر زمان با مشکلات زیادی همراه شد، اضافه کرد: از جمله مهم ترین این مشکلات می‌توان به حذف درب مخازن و گسترش حضور و فعالیت عوامل غیرمجاز جمع آوری پسماند خشک در شهر تهران اشاره کرد. حذف درب مخازن با انتشار بو و تکثیر حشرات موذی و فعالیت جانوران موذی مثل گربه و موش همراه بود و از طرفی سهولت دسترسی عوامل غیرمجاز به پسماندهای خشک تفکیک نشده موجود در مخازن را فراهم کرد.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند؛ تشدید فعالیت عوامل غیرمجاز و افزایش قیمت پسماندهای خشک، هزینه های تحمیلی به خدمات شهری و زحمات پاکبانان برای نظافت زمین های اطراف مخازن را افزایش داد و همین امر محرکی برای مطالعه و اجرای طرح کاپ برای حل مشکلات موجود شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر طرح کاپ با هدف حذف و کاهش پدیده زباله گردی، کاهش تولید پسماند و تفکیک در مبدا به طور پایلوت در مناطق 6، 16، 21 و 22 اجرا می شود، گفت: در طرح جدید، به طور کلی انتقال مخازن تفکیک پسماند تر و خشک به دویست هزار پلاک ثبتی در شهر تهران پیش بینی شده است. روند کار نیز بدین شکل است که براساس تعداد واحدها و خانوارها، دو مخزن مشکی (برای پسماندهای تر) و آبی رنگ (برای پسماندهای خشک) با ظرفیت های متفاوت به هریک از ساختمان های تحت پوشش ارایه شود و با هماهنگی پیمانکاران پسماند تر و خشک مناطق، مخازن مشکی رنگ سه بار در هفته و مخازن آبی رنگ دوبار در هفته تخلیه شوند.
رجایی اظهار امیدواری کرد تا با اجرای طرح کاپ در تمامی مناطق تهران و ایجاد زیرساخت های لازم همچون اپلیکیشن های جمع آوری پسماند خشک، به تدریج شاهد کاهش هزینه های حمل و انتقال پسماند و در نتیجه کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا، کاهش میزان پسماند ورودی به مجتمع آرادکوه، توسعه صنایع بازیافت، کاهش دفن و حفظ محیط زیست و افزایش خلوص پسماندهای تر و در نهایت تولید کمپوستی مرغوب تر در مجتمع آرادکوه باشیم.

اخذ "مبلغ آبونمان یکسان" از مطب‌های کوچک و بیمارستان‌ها باعث رهاسازی زباله‌های عفونی در سطح شهر!رهاسازی زباله‌های عفونی بیمارستانی در سطح شهر!/ اخذ هزینه بر حسب "حجم پسماند تولیدی"رونمایی از 40 دستگاه جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی در تهران + تصاویر

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط معاونت خدمات شهری شهرداری تهران بیشتر بخوانید... اخذ "مبلغ آبونمان یکسان" از مطب‌های کوچک و بیمارستان‌ها باعث رهاسازی زباله‌های عفونی در سطح شهر! رهاسازی زباله‌های عفونی بیمارستانی در سطح شهر!/ اخذ هزینه بر حسب "حجم پسماند تولیدی" رونمایی از ۴۰ دستگاه جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی در تهران + تصاویر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اخذ "مبلغ آبونمان یکسان" از مطب‌های کوچک و بیمارستان‌ها باعث رهاسازی زباله‌های عفونی در سطح شهر! رهاسازی زباله‌های عفونی بیمارستانی در سطح شهر!/ اخذ هزینه بر حسب "حجم پسماند تولیدی" رونمایی از ۴۰ دستگاه جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی در تهران + تصاویر واژه های کاربردی مرتبط معاونت خدمات شهری شهرداری تهران پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ نیویورک تایمز: "ما در حال سقوط، سقوط، سقوط، سقوط هستیم!" ۲ دلایل "سردمزاجی جنسی" از منظر طب سنتی+ راهکار درمانی ۳ تشریح جزئیات آغاز فعالیت مدارس در سال تحصیلی کرونایی دانش‌آموزان ۴ جسد "قاضی منصوری" به خانواده‌اش تحویل داده شد ۵ جزئیات متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی/ افزایش تا ۷ میلیون تومان ۶ آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی نیروهای قراردادی وزارت بهداشت از فردا ۷ اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره ضربه به یک گروه تروریستی مستقر در آمریکا: سرکرده «تندر» در اختیار ماست ۸ یک جابجایی دیگر در سازمان زندان‌ها؛ علی‌اکبری رفتنی شد مهمترین اخبار اجتماعی مصرف داروی "رمدیسیور" می‌تواند باعث "آسیب کبدی" شود نیویورک تایمز: "ما در حال سقوط، سقوط، سقوط، سقوط هستیم!" یک تصور غلط درباره افرادی که به دلیل "سکته مغزی" دچار اختلال تکلم شده‌اند! زورگیری سارقان جوان از پسر ۱۴ ساله/ کشف قمه آغشته به خون از متهمان مهمترین اخبار تسنیم وزیر کشور:‌ عزاداری ماه محرم را به نحو احسن برگزار می‌کنیم دستاورد ۴ماهه ستاد راهبری جهش تولید در سازمان برنامه چه بود؟ کارگروه ویژه جای ستاد را می‌گیرد؟ عراق| منع ورود زائران به کربلای معلی تا ۱۳ محرم شاخص بورس تهران بر بام ۲ میلیون واحد نشست رونمایی از گزینه جدید برای وزارتخانه بی‌وزیر/۱۰ روز مهلت برای "وزیر دار" شدن وزارت صمت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران معاونت خدمات شهری شهرداری تهران رهاسازی زباله های عفونی پسماند تولید می کنند خدمات شهری سطح شهر شهر تهران جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند که این یکی از آسیب‌های جدی حوزه محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اقبال حمیدی، امروز چهارم اردیبهشت_ در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: از سوم تا نهم اردیبهشت به نام هفته زمین پاک نامگذاری شده است که در این هفته برنامه‌هایی اجرایی می‌شود، از جمله آن با همکاری انجمن‌های زیست محیطی به صورت نمادین نسبت به پاکسازی مناطق گردشگری از زباله اقدام خواهد شد.

وی افزود: معضلات زیست محیطی با افزایش جمعیت روز به روز بیشتر می‌شود و ما نیازمند فرهنگ‌سازی در این مورد هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به ابلاغ آئین نامه کاهش مصرف پلاستیک در کشور، خاطرنشان کرد: سازمان صمت مکلف شده است که در طول مدت پنج سال، هر سال ۲۰ درصد از واحدهایی که نسبت به تولید پلاستیک همچون کیسه پلاستیکی اقدام می‌کنند را با مواد دوستدار محیط زیست جایگزین کند.

حمیدی ادامه داد: سرانه مصرف روزانه پلاستیک هر نفر سه کیسه است که سالانه بالغ بر ۱۰ میلیون تُن پلاستیک در کشور مصرف می‌شود.

وی فعالیت‌های معادن، آتش‌سوزی جنگل‌ها و حریق بقایای محصولات کشاورزی توسط کشاورزان را از دیگر معضلات زیست محیطی استان برشمرد و اضافه کرد: کمتر از دو درصد روستاهای استان مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب هستند و این فاضلاب وارد آبراه‌های پایین دست روستا می‌شود که یکی از عوامل اصلی آلوده شدن خاک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: کانون داخلی گرد و غبار در استان کردستان وجود ندارد و در یکی دو سال اخیر مشکلی بابت گرد و غبار کشورهای همسایه نداشته‌ایم.

خودروهای فرسوده، عامل اصلی آلودگی هوای شهر سنندج

حمیدی تصریح کرد: بالغ بر ۸۰ تا ۹۰ درصد آلودگی هوای شهر سنندج ناشی از خودروها و سیستم حمل و نقل فرسوده است چون بیش از ۸۰ درصد حمل و نقل عمومی این شهر فرسوده است.

وی افزود: در مورد حل این مشکل با شهرداری سنندج رایزنی‌های لازم را انجام داده‌ایم اما تاکنون جوابی نگرفته‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان، واژگونی تانکرهای حامل سوخت را از دیگر عوامل آلودگی خاک استان دانست و گفت: از سال ۱۳۸۷ تاکنون حدود ۳۰۰ مورد واژگونی تانکر سوخت را در استان داشته‌ایم که نیاز هست پلیس راهور نظارت‌های خود را بر تردد این تانکرها در مسیرها دارای ممنوعیت بیشتر کند.

حمیدی ادامه داد: پسماند شهرها و روستاهای استان نیز از دیگر عوامل آلودگی خاک استان است، به نحوی که از حدود ۱۷۰۰ روستای استان فقط ۸۰۰ روستا دارای جایگاه زباله منطبق بر شرایط لازم هستند.

وی اضافه کرد: شهرداری‌های استان کردستان نیز مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند که این یکی از آسیب‌های جدی حوزه محیط زیست و خاک و هوا بوده و موجب افزایش سگ‌های ولگرد و مشکلات زیست محیطی و بهداشتی شده است.

شهرداری‌ها مسئله پسماند را در اولویت قرار دهند

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: مشکل زباله و پسماند تا زمانی که در اولویت شهرداری‌ها قرار نگیرد این مشکل حل نخواهد شد.

حمیدی گفت: بحث تفکیک از مبدا زباله باید نهادینه شود و اگر مدیریت پسماند به صورت سامانه‌ای صورت گیرد قاعدتاً مشکلاتی همچون افزایش سگ‌های ولگرد و سایر مشکلات بهداشتی کمتر می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر شهرداری‌های استان مسئله دفع اصولی زباله و پسماند را رعایت نکنند به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

کد خبر 747167

دیگر خبرها

  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • ساخت تونلی ۱.۵ برابر برج میلاد به دست مهندسان ایرانی
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند