Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:19:13 GMT

قریب ۳۰ هکتار مرتع در اراضی شهرستان ماهنشان سوخت

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۲۵۸۱

قریب ۳۰ هکتار مرتع در اراضی شهرستان ماهنشان سوخت

محرمعلی عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی که در منطقه‌ای صعب‌العبور و دره‌ای رخ داد تا پاسی از شب ادامه داشت و در نهایت پس از قریب پنج ساعت تلاش بی وقفه عوامل محیط بانی و  منابع طبیعی، اطفا و مهار شد.

وی اظهار داشت: حضور به موقع و تلاش بی وقفه عوامل امدادی باعث شد تا از گسترش و سرایت آتش به دیگر بخش های این منطقه جلوگیری شود اما متاسفانه تعدادی از خزندگان،  پرندگان و حشرات، زنده زنده در آتش ایجاد شده بر اثر سهل انگاری گردشگران طبیعت، سوختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی افزود: روز جمعه که مصادف با عید قربان بود قریب یک هزار خودرو در این منطقه که عمدتا مرتعی است مشاهده می شد که خبر از حضور خیل گردشگران طبیعت را می داد و به احتمال بسیار علت وقوع این آتش سوزی نیز سهل انگاری گردشگران بود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان گفت: این منطقه در مسیر کریدور مهاجرتی قوچ و میش ارمنی است و با توجه به امن بودن منطقه، این گونه جانوری شاخص استان به منظور تغذیه بی دغدغه در این محل اتراق کرده و همچنین به علت صخره‌ای بودن آن، زادآوری نیز می‌کنند.

عزیزی از گردشگران طبیعت، چوپانان و شکارچیان خواست در صورت برافروختن آتش در دامان طبیعت، مواظب گسترش حریق باشند و قبل از ترک محل نیز از خاموش بودن آن مطمئن شوند. 

به گزارش ایرنا، از ۱۰ خرداد ماه امسال تاکنون بیش از ۳۵۰ هکتار از پوشش گیاهی، مراتع، گندم‌زار و باغات این استان در آتش سوخت. که بزرگترین این آتش سوزی ها با ۲۲۰ هکتار مربوط به مراتع اراضی روستاهای لهنه و زرده در شهرستان طارم بود که اواخر خرداد ماه امسال اتفاق افتاد.

تا به امروز بیش از ۴۵ مورد آتش سوزی در مراتع، گندم‌زارها و باغات این استان، روی داده است که بیشترین این آتش سوزی ها مربوط به مراتع بوده است که حریق روی داده در باغات بسیار پایین و در گندم‌زارها نیز نزدیک به ۱۱ هکتار است.

برچسب‌ها آتش سوزی مراتع اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان زنجان پروندهٔ خبری آتش در کمین جنگل ها و مراتع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی مراتع اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان زنجان آتش سوزی مراتع اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان زنجان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند