Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:39:13 GMT

جشنواره تئاتر مقاومت، آیینه‌دار همدلی ملت ایران است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۲۶۶۹

جشنواره تئاتر مقاومت، آیینه‌دار همدلی ملت ایران است

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دبیر و شورای مدیران جشنواره تئاتر مقاومت دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، در این دیدار که در محل معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، سید مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تمجید و تجلیل از زحمات ستاد برگزاری این جشنواره، خواستار ترویج روحیه همدلی و ایثار در اقشار و آحاد گوناگون جامعه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با بیان اینکه ملت ما در طول تاریخ هیچ‌گاه منفعل نبوده و همیشه تهدید‌ها را برای خود به فرصت تبدیل کرده‌ است گفت: جشنواره تئاتر مقاومت باید زمینه‌ساز ترویج روحیه ایثار و فداکاری در جامعه باشد و ما باید بتوانیم بهترین بهره را از ظرفیت والای ایجاد شده در بستر دفاع مقدس برای شرایط امروز کشور ببریم.

وی همچنین گفت: ملت ما همیشه در همه صحنه‌ها ابتکار عمل مثال‌زدنی از خود نشان داده‌ و توانسته‌ است از سخت‌ترین مشکلات و صعب‌العبورترین راه‌ها به سلامت گذر کند. جشنواره تئاتر مقاومت باید این غیرت و حمیت ملی را در صحنه تئاتر، با بیان اثربخش و زیبای هنر به جامعه ارائه دهد.

وی اظهار امیدواری کرد جشنواره تئاتر مقاومت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری کشور بتواند با تزریق روحیه امید و نشاط و خودباوری به اهداف عالیه خود دست پیدا کند.

سید مجتبی حسینی همچنین بر لزوم همکاری و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این جشنواره مهم کشور در حوزه هنرهای نمایشی تأکید کرد.

در آغاز این دیدار حمید نیلی دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت نیز با بیان اینکه جشنواره مقاومت پس از سال‌های پرافتخار دفاع مقدس، اینک علاوه بر این گنجینه گران‌بها شاهد تزریق مضامین متنوع و گسترده‌ای در موضوعات جشنواره است گفت: امروزه شاهدیم که با بسط موضوعی و روزآمد کردن مفاهیم مقاومت، ظرفیت بالایی در حوزه هنرهای نمایشی کشور ایجاد شده و این تحولِ مضمونی باعث شده تاکنون بیش از 1200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

نیلی همچنین افزود: جریان تئاتر مقاومت در کشور زنده است، چرا که در پایش سراسری که ضمن برگزاری جایزه بزرگ سرو و تقدیر از فعالان حوزه تئاتر دفاع مقدس انجام شد، شاهد ارسال بیش از 280 اثر از سراسر کشور بودیم که بدون هیچ چشم‌داشتی و با عشق به فرهنگ دفاع مقدس تولید شده بودند. این گنجینه گران‌بها را باید با ساماندهی و کیفی‌سازی در سطح ملی مطرح کنیم و این موضوع اساسی را وظیفه خود می‌دانیم.

در این دیدار قادر آشنا مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی ضمن قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران و بانیان این جشنواره مهم ملی، بر لزوم همکاری اداره‌کل هنرهای نمایشی با جریان تئاتر مقاومت در کشور تأکید کرد.

در این دیدار توحید معصومی دبیر اجرایی جشنواره، جواد تمدنی مدیر روابط عمومی، امیرحسین شفیعی مدیر بخش صحنه‌ای، داریوش نصیری مدیر بخش خیابانی و محیطی و امیر کلاته مدیر اداری و پشتیبانی جشنواره نیز حضور داشتند. 

راه‌یابی 37 متن به بخش دانشجویی جشنواره تئاتر مقاومت

انتهای پیام/ 

R1539/P/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط تئاتر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط تئاتر پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ خسرو سینایی کارگردان پیشکسوت سینما درگذشت ۲ واکنش مداحان به سخنان رهبر انقلاب درباره عزاداری محرم/ فرمایش رهبری فصل‌الخطاب است ۳ نصر۶؛ پاسخ ارتش به شرارت های آمریکا در خلیج فارس و نابودی رویای «سیف سعد» صدام ۴ حدیث غدیر| تبعات رویگردانی از پیام غدیر در بیان امام کاظم (ع) ۵ ساخت مستند حیات وحش از منطقه‌ای که فقط هفت نفر واردش شده‌اند/ ماجرای دستمزد یک دهمی برای ۲ پروژه یکسان + عکس ۶ برنامه جدیدی برای سخنگویان/ وقتی مسئولان پاسخگوی رادیو گفت‌وگو می‌شوند ۷ برگزاری اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی در تالار رودکی ۸ هیئت‌های مذهبی حفظ سلامتی را وظیفه شرعی می‌دانند/ عزای بر سیدالشهداء عامل حیات روحانی انسانهاست مهمترین اخبار فرهنگی شورای ساختی که با اشتباهات ناتمامش رو به زوال می‌رود صدابردار ذات صدا را نمی‌تواند تغییر دهد/ بسیاری از خوانندگان مدیونِ صدابرداران‌اند حسینی قمی: برای عید غدیر چه کرده‌ایم؟/ عالم سنّی که در مدح امام علی(ع) کتاب نوشت الیور استون سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا را زیر سؤال برد مهمترین اخبار تسنیم وزیر کشور:‌ عزاداری ماه محرم را به نحو احسن برگزار می‌کنیم دستاورد ۴ماهه ستاد راهبری جهش تولید در سازمان برنامه چه بود؟ کارگروه ویژه جای ستاد را می‌گیرد؟ عراق| منع ورود زائران به کربلای معلی تا ۱۳ محرم شاخص بورس تهران بر بام ۲ میلیون واحد نشست رونمایی از گزینه جدید برای وزارتخانه بی‌وزیر/۱۰ روز مهلت برای "وزیر دار" شدن وزارت صمت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تئاتر تئاتر جشنواره تئاتر مقاومت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای نمایشی ترین اخبار دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به دعوت رسمی وزارت فرهنگ، علوم، ورزش ارمنستان ظهر چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برای امضا تفاهم‌نامه فرهنگی و برنامه مبادلات بین کشور ارمنستان و ایران، وارد ایروان شد و مورد استقبال سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران، محمد اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان و پاپویان رییس مرکز امور بین‌الملل و دیاسپارهای وزارت فرهنگ ارمنستان قرار گرفت.

پاپویان در ابتدای این سفر ابراز امیدواری کرد در با امضای برنامه مبادلات، روابط فرهنگی بین دو کشور را مستحکم‌تر کنند، برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرایی‌تر شود و روابط دو کشور دوست و برادر ایران و ارمنستان مستحکم و عمیق‌تر شود.

در نخستین روز این سفر، ایمانی‌پور مهمان سفیر جمهوری اسلامی ایران بود. رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این ضیافت که با حضور جمعی از کارشناسان سفارت برگزار شد با مسائل فرهنگی و موضوعات جاری ارمنستان آشنا شد و راهکارهای توسعه روابط فرهنگی به‌ویژه در حوزه آموزش زبان فارسی، گسترش روابط دانشگاهی و همچنین گسترش فعالیت‌های فرهنگی ازجمله موضوع کتاب و انتشارات، ترجمه و نیز تبادلات بین دانشگاهی و هنری مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور ضمن ملاقات با مسؤولان فرهنگی و سیاسی ارمنستان، با وزیر امور فرهنگ، علوم، ورزش ارمنستان، معاون وزیر امور خارجه ارمنستان و اسقف اعظم کلیسای جامع آچمیادزین ملاقات خواهد کرد. همچنین دیدار با رئیس دانشگاه دولتی ایروان و ملاقات با اساتید و دانشجویان ایران‌شناسی و زبان ادبیات فارسی از دیگر برنامه‌های سفر ایمانی‌پور به ارمنستان است.

کد خبر 6095459 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • گشایش نمایشگاه مشق همدلی در قم
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین برانگیز است
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد