Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار الف، علی خضریان نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه 29 تیر در صفحه شخصی خود در توئیتر از واردات گندم توسط سعید حجاریان از چهره های با نفوذ جریان اصلاحات خبر داد و اعلام کرد که در همین زمینه از کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی سوال کرده است.

حال این سوال در دستور کار کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس قرار گرفت و کاظم خاوزاری وزیر جهاد کشاورزی باید بعدازظهر روز سه شنبه این هفته با حضور در این کمیسیون پاسخگوی  سوال باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خضریان در این طرح سوال خود نوشت؛ «جناب آقای کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی همان گونه که مستحضرید خودکفایی در گندم از جمله دستاوردهای مهم کشور بوده که متأسفانه به دلیل حذف ردیف اعتباری گندم در سال 94 و امتداد این تصمیم تا به امروز هم اکنون شاهد نابودی این دستاورد مهم کشور و مورد مخاطره قرار گرفتن امنیت غذایی مردم هستیم.

ادامه‌دار بودن عدم حمایت‌های لازم و حذف بودجه خودکفایی که در تضاد با سیاست‌های کشور مبنی بر خودکفایی در کالاهای استراتژیک می‌باشد این ذهنیت را پدید می‌آورد که نکند دست‌هایی در کار است تا منافع شخصی را بر منافع ملی ارجحیت داده و به دنبال تغییر مسیر دولت در این زمینه برای کسب سودهای کلان باشند.

اخیراً در این زمینه مطلع شده‌ایم یکی از سیاسیون بنام کشور در چند برهه زمانی مبادرت به واردات گندم نموده‌اند، به همین دلیل از شما می‌خواهیم پاسخگوی عملکرد این وزارتخانه باشید و توضیح دهید به چه دلیل این سیاست غلط همچنان ادامه دارد و آیا رانتی در مورد واردات گندم به برخی اشخاص خاص داده شده است؟»

اما  پسر حجاریان به این مطالب واکنش نشان داد و آنرا یک تهمت دانست و در پاسخ به خضریان نوشت: برکسی پوشیده نیست که هدف از این دست تهمت‌پراکنی‌ها پیشبرد برخی نیات سیاسی و… علیه پدر اینجانب است که تازگی ندارد! اما نظر به حضور شما در نهاد قانون‌گذاری کشور انتظار این است که در انتشار مطالب و سخنان خود الزامات بدیهی قانونی را مبنی بر عدم تخلف از قانون و نقض حقوق افراد از طریق افتراء و نشر اکاذیب رعایت فرمایید.


منبع: الف

کلیدواژه: واردات گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۲۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هندیجان گفت: با حضور کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه ۸ رقم گندم در قالب پروژه PVS (مقایسه ارقام) گنــدم آبــی که در روسـتای چـــم تـنــگ، حوره مرکز جهاد کشاورزی هندیجان شرقی کشت شده بود انجام شد.

علی شکاری افزود: هدف از اجرای این طرح انتخاب بهترین رقم از لحاظ عملکرد و سازگاری با منطقه و تحمل به شوری و آفات و بیماری‌ها می‌باشد.

وی اظهار داشت: ارقام کشت شده شامل آزادگان، اوج، برات، خلیل، داریون، سارنگ، سحر و مهرگان است.

شکاری تصریح کرد: عملیات برداشت این طرح همراه با کیل گیری و نظارت کارشناسان صورت پذیرفت.

وی اضافه کرد: باتوجه به نتایج به دست آمده مشخص شد عملکرد ارقام اوج و خلیل نسبت به دیگر ارقام بالاتر بوده است.

شکاری اظهار داشت: همچنین ارقام خلیل و داریون نسبت به دیگر ارقام به ورس حساس‌تر بودند.

دیگر خبرها

  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • واردات چای از کشور سریلانکا