Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دانشگاه تهران، توجه به امر تألیف و ترجمه کتاب توسط دانشجویان از جمله اقداماتی است که نه فقط آنها را در مسیر فراگیری دانش کمک خواهد کرد، بلکه ذهن کاوشگر آنها را نظم خواهد بخشید و خلاقیت‌های آنها را برای استفاده دیگران ثبت و ضبط خواهد کرد.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در راستای توجه به آثار و تولیدات فرهنگی دانشجویان و ترغیب آنها به مطالعه کتاب، نه‌ فقط به عنوان امری تکلیفی و در حوزه کتاب‌های درسی بلکه در گستره وسیع آثار ادبی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی اقدام به برگزاری چهارمین دوره جشنواره ملی کتاب سال فرهنگی دانشجویان و اولین دوره بین المللی این جشنواره را در حوزه های دینی، اخلاقی و تربیتی، هنری و ادبی و اجتماعی و سیاسی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همچنین در خصوص شرایط شرکت در جشنواره آمده است که شرکت‌کنندگان باید دانشجوی رسمی یکی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سایر دانشگاه­های جهان مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند، کتاب‌هایی برای داوری پذیرفته می‌شوند که از اول اسفند ۱۳۹۷ تا پایان بهمن ۱۳۹۹ (۲۰۲۱- ۲۰۱۸) به یکی از زبان­ های فارسی، عربی یا انگلیسی منتشر شده باشند، هم‌زمانی دوره تحصیل دانشجو با تاریخ انتشار کتاب ضروری است.

براین اساس کتاب‌های فارسی باید با مجوز نشر رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت کاغذی منتشر شده باشند، در مورد کتاب‌های عربی و انگلیسی باید توسط ناشر معتبر به‌صورت کاغذی منتشر شده باشند همچنین کتاب‌ها می‌تواند تألیف یا ترجمه شرکت‌کننده باشد و محدودیتی برای تعداد آثار وجود ندارد.

علاقه‌مندان می‌توانند پس از مراجعه به سامانه جشنواره و تکمیل فرم ثبت‌نام و فرم تحویل آثار به یکی از شیوه‌های ارسال از طریق پست سفارشی به دبیرخانه جشنواره اصل آثار خود و تحویل حضوری آثار در ساعات اداری به دبیرخانه را برای شرکت در جشنواره ارسال کنند.

سومین همایش ملی دانشگاه اخلاق‌مدار

دست‌یابی به زیست سالم و متعالی، وظیفه همه ارکان سازمان اعم از مدیران و دیگر کارکنان و ذی‌نفعان است که مراکز علمی بدلیل خصیصه دانش محوری در این باره مسئولیت جدی‌تری دارند،  از این‌رو اخلاق حرفه‌ای و مسوولیت‌پذیری سازمانی از وظایف کلیدی در نظام آموزش عالی در سطح جهان است که تبیین صحیح و ترویج اثربخش آن‌ها از جمله مسایل بنیادین در تعالی علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بحساب می‌آید.

 ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت، گسترش نسل جدید دانشگاه‌ها با رویکرد دانش بنیان، درهم تنیدگی ابعاد مختلف آموزش، پژوهش و دانشجویی ضرورت دستیابی به سمت دانشگاه فضیلت‌مدار را موجب می‌شود.  

دانشگاه تهران در جایگاه نماد آموزش عالی ایران در برنامه سوم خود ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسوولیت‌پذیری اجتماعی را یکی از اهداف سه‌گانه خویش قرار داده، و اقدامات گوناگونی را در این باره تاکنون به انجام رسانده است.  در این راستا معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، سومین همایش ملی دانشگاه اخلاق‌مدار را در آذر ۱۳۹۹ برای تحقق اهداف ترویج فرهنگ مسوولیت‌پذیری اخلاقی به‌عنوان بنیادی‌ترین پایه در اخلاق حرفه‌ای، تبیین و گسترش اخلاق حرفه‌ای در سطح دانشگاهیان برگزار می کند.

ارایه‌ راهکارهای عملی برای تقویت و ترویج اخلاق در بین اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان، ترویج اخلاق در آموزش، پژوهش، فضای مجازی و مسوولیت‌های اجتماعی نسبت به جامعه، طراحی الگوی مسئولیت‌پذیری اخلاقی دانشگاهی و نقش‌آفرینی دانشگاه در تعالی اخلاقی جامعه از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

 همچنین محورهای همایش مبانی، مؤلفه‌ها و ویژگی‌های دانشگاه اخلاق‌مدار، اخلاق حرفه‌ای در نظام آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اداری دانشگاه، مسئولیت‌ اخلاقی دانشگاه نسبت به جامعه و راهکارهای عملی رشد اخلاقی دانشگاه است.  

برچسب‌ها دانشگاه تهران کتاب سال دانشجویی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران کتاب سال دانشجویی همایش دانشگاه تهران کتاب سال دانشجویی همایش دانشگاه اخلاق مدار دانشگاه تهران اخلاق حرفه ای دانشگاه ها آموزش عالی کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۲۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشنواره بیتا در یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر امور بانوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت:پنجمین جشنواره بیتا تا فردا شب در حسینیه خیرآباد یزد برپا است.
خانم مردای افزود: این جشنواره شامل ۵۰ غرفه مشاغل خانگی و ۲۰ غرفه فرهنگی، آموزشی، پایش سلامت، عفاف و حجاب و جوانی جمعیت می‌باشد.
وی ادامه داد:ایجاد نشاط اجتماعی و رونق کسب و کار مشاغل خانگی از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری