Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، از صبح چهارشنبه هشتم مرداد تعداد زیادی از اهالی روستای محمدآباد گرگان با علائمی مانند حالت تهوع و اسهال به مراکز درمانی مراجعه کردند که در ابتدا تصور می‌شد آلودگی آب شرب روستا علت این همه‌گیری باشد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این خصوص گفت که از صبح پنجشنبه نهم مرداد نمونه‌گیری از آب شرب روستا انجام شد و تا کنون هیچ نوع آلودگی میکروبی، ویروسی و انگلی در نمونه‌گیری‌های انجام شده مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناهید جعفری افزود: نمونه‌گیری برای بررسی باکتری شیگللا هم امروز انجام خواهد شد. علائم گوارشی نشان می‌دهد عاملی خوراکی سبب این بیماری شده است. بیش از ۵۰ نفر با علائم اسهال، استفراغ و تهوع به مراکز درمانی مراجعه کرده و به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب منطقه‌ای گلستان هم گفت: روز چهارشنبه ساعت سه بعدازظهر به صورت غیررسمی اطلاع یافتیم که در روستای محمدآباد تعدادی از مبتلایان به دل‌پیچه به خانه بهداشت مراجعه کردند.

فاطمه‌سادات حجازی‌نژاد افزود: بنده و تعدادی از همکاران به روستا رفته و مقدار کلر و کدورت آب را چک و کنترل و بازدید جنبی انجام شد. روز پنجشنبه مرکز بهداشت با ما تماس گرفت و اعلام کرد ۵۰ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که ۷۰ درصد آنها دل‌پیچه و ۳۰ درصد آنها اسهال شده‌اند. با هماهنگی بهداشت بازدید مشترک از تأسیسات آب انجام و مشخص شد که مقدار کلر در حد نرمال بوده، آب در شبکه برقرار و کدورت آب هم مشکلی ندارد بنابراین نمونه مشترک میکروبی گرفتیم که ۲۴ الی ۴۸ ساعت زمان لازم داشت. نتایج بررسی‌ها نشان داد آب مشکلی ندارد و سالم است ولی همچنان بازرسی‌ها تا مشخص شدن نتیجه ادامه دارد.

کد خبر 536590 برچسب‌ها استان گلستان آب روستا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گلستان آب روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۳۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است

دریافت 278 MB دریافت 278 MB کد خبر 6088828

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان