Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان گفت: تسهیلات ارزان‌قیمت برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این استان پرداخت و مجوز صدور برای افراد متقاصی صادر می‌شود. - اخبار استانها -

سیدامین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به مفهوم بوم‌گردی، اظهار داشت: بوم‌گردی یکی از خدمات حوزه گردشگری‌ست و به‌معنای تأسیسات و اقامتگاه‌های ارزان‌قیمتی‌ست که در کنار بافت‌های تاریخی روستاها و جاذبه‌های عشایری ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افرادی که علاقه دارند با زندگی عشایر و روستاییان آشنا شوند معمولاً یک تا دو روز را در این اقامتگاه‌ها با هزینه‌های اندک مستقر می‌شوند.

لرستان 32 نشان ملی در زمینه صنایع دستی دارد؛ فعالیت 52 رشته صنایع دستی در استان صادرات محصولات صنایع دستی لرستان به بیش از 250 هزار دلار رسید بروجرد در حوزه صنایع دستی به ثبت جهانی می‌رسد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه در حال حاضر هفت بوم‌گردی با ظرفیت 319 نفر و اشتغال 25 نفر در استان لرستان فعال است، عنوان کرد: هفت واحد دیگر در حال ساخت است که به‌زودی تجهیز می‌شوند ضمن اینکه برای 40 مورد هم مجوز در روستاهای هدف گردشگری صادر شده‌است.

وی بیان کرد: برای افرادی که بتوانند در روستاهایی که قابلیت گردشگری دارند و در کنار جاذبه‌های گردشگری و بافت‌های فرسوده واقع شده‌اند اقامتگاه‌هایی با سبک و سیاق قدیمی ایجاد کنند، مجوز صادر می‌کنیم و نیز تسهیلات ارزان‌قیمت را در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد:  بوم‌گردی درآمدخوبی دارد و افرادی که در این حوزه فعال هستند از کار خود راضی هستند به‌طوری‌که هر کسی که اولین تأسیسات را در مناطق گردشگری ایجاد کرده به‌دنبال آن است که دومین اقامتگاه را هم در مناطق دیگر ایجاد کند و کار خود را گسترش دهد.

انتهای پیام/648/ ت

R41450/P/S6,72/CT1 بیشتر بخوانید... رئیس کمیسیون گردشگری اتاق مازندران: ۷۰ درصد کسب و کارهای صنایع دستی مازندران راکد شد اشتغال پایدار روستایی با توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی ایجاد می‌شود صنایع دستی مثال عینی اقتصاد مقاومتی است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... رئیس کمیسیون گردشگری اتاق مازندران: ۷۰ درصد کسب و کارهای صنایع دستی مازندران راکد شد اشتغال پایدار روستایی با توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی ایجاد می‌شود صنایع دستی مثال عینی اقتصاد مقاومتی است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ‌طوفان شدید دلگان را درنوردید / خسارت به تیرهای برق، مغازه‌های شهر و لوله‌های آب + تصاویر ۲ ساعت فعالیت ادارات در خوزستان به وضعیت عادی بازگشت ۳ گزارش|«مشکلات اقتصادی» اصلی‌ترین مانع ازدواج جوانان/ تهیه جهیزیه ناممکن شده است ۴ گزارش| بی‌آبی در کنار کوه‌های دنا / مردم روستای «توت‌نده» ‌آب آشامیدنی ندارند ۵ محرومیت در قلب منطقه نفتی ایران/ ۸۰ درصد ‌جوانان رامشیری بیکارند / مردم ‌آب شرب ندارند ۶ طرح‌‌ مجلس برای حمایت‌ از ‌‌اقشار آسیب‌پذیر/ پیش‌بینی بسته‌های یارانه‌ای ‌برای حمایت از ۴ دهک کم‌درآمد‌ ۷ وعده ۱۰ ساله مسئولان برای تعیین تکلیف مسکن مهر اهواز کی محقق می‌شود؟+ اسناد ۸ توصیه پزشکان به افراد دارای بیماری زمینه‌ای/ در شهریورماه واکسن آنفلوآنزا تزریق کنید مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| گرانی‌ افسارگسیخته در گیلان/ عرصه ‌بر مردم تنگ شده/ دولت ترمز قیمت‌ها ‌را گم کرده است پهلوگیری ‌۲۸۷ ‌‌شناور بالای یک هزار تن در بنادر غرب هرمزگان / تخلیه و بارگیری ۲ هزار و ۶۹۲ "TEU‌" کانتینر‌ گزارش|قطع راه ارتباطی ۶۰۰۰ نفر در "کاجو" ادامه دارد / افزایش روستاهای مسدود به ۳۵ روستا ‌تا امروز گزارش| تیغ "کرونا" زیر گلوی مشاغل استان اردبیل/ بانک‌ها برخلاف وعده مسئولان با مردم همکاری ندارند مهمترین اخبار تسنیم پهلوگیری ‌۲۸۷ ‌‌شناور بالای یک هزار تن در بنادر غرب هرمزگان / تخلیه و بارگیری ۲ هزار و ۶۹۲ "TEU‌" کانتینر‌ اختصاصی تسنیم|بازپرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ۳ ساله شد/همتی: برای آغاز پرداخت وام ودیعه منتظر اعلام اسامی هستیم تشدید محاصره ملت جنگ زده یمن در سایه سکوت بین‌المللی گزارش| ایران چگونه با هدایت امام خامنه‌ای تبدیل به کشوری "دانش‌بنیان" شد قرارداد غیرقانونی آمریکا با «قسد» برای سرقت نفت سوریه درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقامتگاه های بوم گردی اقامتگاه ها ارزان قیمت صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۳۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران

محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه نمایشگاه اکسپو تهران از امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی پایتخت آغاز به کار می‌کند افزود: این نمایشگاه بین‌المللی از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه برپاست و فارس تنها استان در کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در قالب غرفه‌ای ۱۰۲ متری و به‌صورت کاملاً تخصصی محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در راستای حمایت از توسعه و ترویج و فروش صنایع‌دستی استان، تفاهم‌نامه‌ای با یکی از شرکت‌های حوزه اقتصاد صنایع‌دستی کشور در فارس منعقدشده است که در قالب آن زمین نمایشگاهی به وسعت ۱۰۲ متر در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرارگرفته است.

او بابیان اینکه غرفه سازی، اسکان و ایاب و ذهاب هنرمندان به عهده این شرکت است گفت: از ۲۶ هنرمندی که در این نمایشگاه حضور دارند ۶ هنرمند دارای مدرک درجه‌یک هنری می‌باشند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ۳۰ رشته تخصصی صنایع‌دستی فارس شامل دست بافته‌های داری، منبت، معرق، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، گره چینی و حصیربافی و ... در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

به گفته ثابت اقلیدی برای معرفی بیشتر داشته‌های فرهنگی و صنایع‌دستی این استان در نمایشگاه اکسپو تهران، کلیپ‌های مستند ۵ دقیقه‌ای و کاتالوگ دوزبانه و مترجمین به زبان‌های چینی، فرانسوی، عربی و انگلیسی و... پیش‌بینی‌شده است.

 او همچنین با اشاره به اینکه تجهیز قسمتی از پاویون جمهوری اسلامی هم در اکسپو تهران با المان‌های صنایع‌دستی استان فارس، چون خاتم و منبت است افزود: بی‌تردید برگزاری این رویداد بین‌المللی تأثیر به سزایی در معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی فارس و رونق گردشگری استان خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی