Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرحمن حواشی گفت: کمک مومنانه ابتکاری خاص است از سوی مقام معظم رهبری پس از شیوع بیماری کرونا برای دستگیری از همنوع مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، تاخت و تاز بی رحمانه کرونا 6 ماه متوالی ادامه دارد و هنوز هم پایانی برایش قابل تصور نیست، این ویروس کوچک مشکلات بزرگی را به ایجاد کرده و بحران ناشی از آن همه کشور و حتی جهان را فرا گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به رغم مشکلات بزرگی که کووید 19 به همراه داشت واژگان جدیدی وارد فرهنگ ایرانی و اسلامی شد، کمک مومنانه که پس از نیمه شعبان و در پی فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر دستگیری از همنوع جان تازه ای به انسانیت بخشید.

رزمایشی که در چندین مرحله برگزار شد و امید را در دل های نیازمندان زنده نگه داشت، به علاوه سبب جهت دهی کمک های مومنان به نیازمندان شده است.

چهره های فرهنگی سیستان و بلوچستان هم از این رزمایش استقبال کردند و انجام آن را قدمی در تبلیغ دین اسلام و فرهنگ والای ایرانی اسلامی می دانند.

لبیک مردم برای همدلی و همراهی

عبدالرحمن حواشی، شاعر بومی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: کمک مومنانه واژه ای خاص است از سوی مقام معظم رهبری پس از شیوع بیماری کرونا برای دستگیری از همنوع مطرح شد.

وی ادامه داد: واژه کمک مومنانه از سوی مقام معظم رهبری در برهه ای از زمان مطرح شد که فضای جامعه ما به دلیل تحریم و شیوع بیماری کرونا نیازمند همدلی و مواسات زیادی بود و این ابتکار سبب جهت دهی به کمک های جهادی مردم شد.

این شاعر بومی ادامه داد: بر این اساس مردم هم دعوت رهبر خود را لبیک گفتند و پای کار آمدند و تا امروز که چندین ماه از شیوع کرونا می گذرد در چندین مرحله کمک های مومنانه خود را به دست نیازمندان رساندند.

حواشی تصریح کرد: کمک مومنانه بخش های مختلفی را شامل می شود که از جمله می توان عدم دریافت اجاره بها توسط صاحبخانه، بسته های معیشتی و کمک های مالی و ... اشاره کرد.

وی بیان کرد: بنابراین لازم است هرکس هر آنچه در توان دارد برای کمک به نیازمندان انجام دهد و در این اقدام خداپسندانه انسانی و دینی شریک شود.

کمک مومنانه در تاریخ ثبت می شود

شاعر بومی سیستان و بلوچستان گفت: کمک مومنانه واژه ای است که برای همیشه در تاریخ ثبت می شد و آیندگان خواهند دانست که با استفاده از این کلید واژه ایرانیان برای دستگیری از همنوعان خود در زمان شیوع بیماری کرونا و تحریم های ظالمانه چه اقدامات خوبی انجام دادند.

حواشی افزود: این واژه که به طور خاص برای کشور خودمان استفاده می شود می تواند در تبلیغ دین و آیین اسلام و فرهنگ ایرانی موثر باشد و انسانیت را رواج دهد و دلگرمی برای نیازمندان در پی دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شیوع بیماری کرونا مقام معظم رهبری کمک مومنانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۴۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

ایسنا/کردستان رییس شورای شهر سنندج گفت: سنندج مهد عقلانیت و آزاد اندیشی است.

 عزت رضایی عصر امروز در آئین افتتاحیه برنامه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی هفته سنه در پردیس سینما بهمن سنندج اظهار کرد: سنندج، شهر شعر و موسیقی، شهر خلاق موسیقی جهان، شهر آزاداندیشی و زادگاه مستوره اردلان نخستین زن تاریخ نویس جهان اسلام و شهر مفاخر علم و ادب و هنر و فرهنگ است.

وی افزود: سابقه سکونت در شهر سنندج به گذشته‌های دور باز می‌گردد و سنندج فعلی در دوره صفوی و در روزگار شاه صفی در سال ۱۰۴۶ هجری قمری توسط سلیمان خان اردلان پایه‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه استاد سلطانی پژوهشگر و نویسنده مطرح و نام آور کشورمان به بهترین شیوه در مورد تاریخ و فرهنگ سنندج صحبت کردند گفت: صحبت در مورد سنندج در حضور چنین اساتیدی انار به اورامان بردن است از این رو تنها به بیان گوشه‌ای از برنامه‌های هفته سنه بسنده می‌کنم.

رئیس شورای شهر سنندج تصریح کرد: در بیان جایگاه تاریخی و فرهنگی سنندج همین بس که سنندج زادگاه اساتید و اسطوره‌ها و بزرگ مردانی همچون استادان عندلبی‌ها، یوسف زمانی‌ها و قطب‌الدین صادقی‌ها است که تکیه‌گاه فرهنگ و هنر ایران است.

وی با بیان اینکه سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی در ایران است، گفت: سنندج از دموکرات ترین شهرهای در ایران است که نقش مهمی در پازل هنر و فرهنگ این سرزمین کهن داشته و دارد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود