Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@19:47:56 GMT

سوءاستفاده اوباما از قدرت علیه ترامپ ؟

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۴۰۴۴

سوءاستفاده اوباما از قدرت علیه ترامپ ؟

به گزارش افکارنیوز،

اندرو مک کارتی، دادستان ارشد پیشین نیویورک مدعی شد اسنادی به دست آمده است که نشان می‌دهد باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و مقامات اطلاعاتی او در انتخابات ۲۰۱۶ از قدرت اجرایی خود سوء استفاده کرده و در تبانی با ستاد هیلاری کلینتون درباره کارزار انتخاباتی ترامپ تحقیقاتی انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار بین الملل- به گفته مک کارتی، اوباما به دنبال پنهان کردن مدارک و شواهد و تلاش‌های خود در این زمینه بوده است، زیرا می‌داند که این اقدام «شرم‌آور» است. دادستان ارشد پیشین نیویورک در این خصوص گفت «اسناد تازه کشف شده نشان می‌دهد که تحقیقات اف بی آی درباره روابط مشکوک کارزار انتخاباتی ترامپ با روسیه به طور مستقیم نامزد آن زمان (ترامپ) را هدف قرار داده بود.»

مک کارتی که جمهوری خواه و منتقد دیرینه باراک اوباماست در مطلبی که در این خصوص در روزنامه «نشنال ریویو» منتشر کرد، نوشت: «افرادی که این جاسوسی سیاسی را مجاز کردند اگر در ماه نوامبر معاون اوباما به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود دوباره بر سر کار می‌آیند. علی رغم آنکه هنوز از آن‌ها در این خصوص به طور جدی سوال نشده است.»

تحقیقات اف بی آی در اواخر ژوئیه ۲۰۱۶، با رمزکد «Crossfire Hurricane» با توجه به موردی که از سوی دولت استرالیا اعلام شده بود آغاز شد. در آن زمان دولت استرالیا اعلام کرد جورج پاپادوپولوس، معاون تبلیغاتی ترامپ در وضعیتی که حالت عادی نداشته چندین بار تکرار کرده است روسیه در هک کردن ایمیل‌های هیلاری کیلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶، نقش داشته است.

مک کارتی اضافه کرد «هم دولت اوباما و هم اف بی آی می‌دانستند که آن‌ها از قدرت اطلاعاتی و اجرایی برای نظارت بر مخالفت سیاسی رئیس جمهور استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌دانستند که اگر این امر علنی شود، به درستی سوءاستفاده از قدرت تلقی می‌شود.»

ترامپ پس از به قدرت رسیدن متهم شد که از حمایت روسیه برای پیروزی در انتخابات سوءاستفاده کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا کلینتون اوباما ترامپ اوباما رئیس جمهور هیلاری کلینتون آمریکا ترامپ مک کارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که رزمایش‌های چهارماهه ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه ثابت می‌کند که این ائتلاف نظامی برای درگیری احتمالی با مسکو آماده می‌شود.

به گزارش رویترز، زاخارووا شنبه اتهامات ناتو در مورد حملات ترکیبی روسیه در کشور‌های عضو این ائتلاف نظامی را رد کرد و آن را انتشار «اطلاعات غلط» به منظور منحرف کردن توجهات از فعالیت‌های ناتو دانست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که ناتو با حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی از اوکراین جنگی ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حال حاضر، بزرگترین رزمایش ناتو بعد از جنگ سرد، در نزدیکی مرز‌های روسیه در حال برگزاری است. در سناریوی آنها، اقدامات ناتو علیه روسیه با استفاده از تمام ابزار‌ها از جمله تسلیحات متعارف و ترکیبی، در حال تمرین است.

وی تاکید کرد: باید قبول کنیم که ناتو با جدیت در حال آماده شدن برای مناقشه احتمالی با ماست.

ناتو بهمن ماه گذشته رزمایش «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» را با مشارکت بیش ۹۰ هزار نیروی نظامی از ایالات متحده و کشور‌های هم پیمان ناتو آغاز کرد و این مانور تا اواخر ماه مه (اوایل خرداد) در اروپا و اقیانوس اطلس شمالی ادامه داشت.

ناتو در بیانیه خود اشاره‌ای به نام روسیه نکرده، اما در سند راهبردی اصلی آن از مسکو به عنوان مهم‌ترین تهدید علیه امنیت اعضای این پیمان یاد شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • یک جنگ سرد جدید؟ جنگ جهانی سوم؟ / چگونه می توانیم در این «عصر سردرگمی» حرکت کنیم؟
  • تصاویری از عملیات موفق حماس علیه پایگاه نظامیان صهیونیست | قدرت موشک‌های کوتاه برد رجوم را ببینید + ویدئو
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • هیچ مماشاتی با اعمال قدرت علیه ایران در کار نیست | عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد