Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@09:37:19 GMT

ساخت ۷۵ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۴۱۳۳

وزیر آموزش و پرورش گفت: با توافقاتی که با وزیر راه، مسکن و شهرسازی انجام گرفته بیش از ۷۵ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان احداث شده ا ست و در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  آقای محسن حاجی میرزایی افزود: این واحد‌های مسکونی در اختیار فرهنگیان شاغل و بازنشسته که مسکن ندارند قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی گفت: عملیات ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده و آموزش و پرورش با بودجه اختصاصی و استفاده از تسهیلات بانک مسکن آورده اولیه ساخت این واحد‌های مسکونی را نیز تامین کرده است. آقای حاجی میرزایی همچنین به افزایش رشته‌های هنرستان‌ها درموضوع مسکن و شهرسازی اشاره و تاکید کرد: در موضوع راه و شهرسازی به دلیل تنوع رشته‌ها از جمله راه، ریل، دریا و بندر، آموزش و پرورش می‌تواند آموزش‌های مهارتی خوبی به دانش آموزان ارایه کند.  وزیر آموزش و پرورش از تاسیس هنرستان‌های ویژه مشاغل راه و شهرسازی خبرداد و افزود: طبق قانون باید ۵۰ درصد دانش آموزان دبیرستانی در رشته‌های مهارتی هنرستان‌ها مشغول به تحصیل شوند که تاسیس این هنرستان‌ها می‌تواند کمک بزرگی در این باره باشد.  وی گفت: ایجاد رشته‌های جدید مهارتی با هدف حذف کنکور و مشکلات زیادی که برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است گام بسیار خوبی خواهد بود. برچسب ها: مسکن ، وزارت آموزش و پرورش ، فرهنگیان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مسکن وزارت آموزش و پرورش فرهنگیان آموزش و پرورش هنرستان ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی

رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: طرحی قرار است از مهر امسال اجرا شود که راتبه معلمی نام دارد. در این طرح از ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای جذب دانشجومعلم استفاده خواهد شد.

برزویی گفت: آیین‌نامه راتبه معلمی تا یک ماه آینده برای تصویب به شورای عالی آموزش ارسال می‌شود که از مهر امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند فراخوان خواهند شد به‌طوریکه دانشجویانی که دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یکسری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعددی که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند که از سال دوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد.

برزویی گفت: این دانشجویان علاوه بر درس‌های که در دانشگاه مبدا می‌گذرانند درس‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را نیز خواهند گذراند.

وی گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد درسی که شامل تربیتی و مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان است، این دانشجویان طی خواهند کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشجویان دو مدرکی خواهند بود که هم از دانشگاه اصلی مدرک خواهند گرفت و هم از دانشگاه فرهنگیان مدرک دریافت خواهند کرد و این کار مشترکی بین دو دانشگاه خواهد بود.

برزویی گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال اول اجرای این طرح ۱۰ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان شود. به گفته برزویی، این دانشجویان جذب و استخدام دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و همچنین از معافیت سربازی و دیگر مزایای دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.

منبع: پانا

دیگر خبرها

  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه