Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@23:55:53 GMT

بنیاد شهید امتیازات شهدای سلامت را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۴۲۴۲

بنیاد شهید امتیازات شهدای سلامت را اعلام کرد

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: شهدای سلامت موضوع «آیین‌نامه تعیین مصادیق و امتیازات شهید خدمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» با حفظ عنوان «شهید خدمت» از مزایا و امتیازات افراد «در حکم شهید» برخوردار می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید اوحدی با اشاره به تدوین و ابلاغ «آیین‌نامه اختصاصی تعیین مصادیق و امتیازات شهید خدمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، گفت: بعد از گردش کار وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خدمت مقام معظم رهبری موضوع شهدای حوزه سلامت در جلسه شورای عالی امنیت ملی تصویب و به تأیید مقام معظم رهبری رسید و حسب تبصره ۳ مصوبه فوق، آیین‌نامه اجرایی شهید خدمت با مزایای «در حکم شهید» توسط ستاد ملی مدیریت کرونا تدوین و در تاریخ ۹۹/۵/۴ تصویب و به تأیید رییس‌جمهور محترم رسید و در تاریخ ۹۹/۵/۷ توسط رییس سازمان اداری و استخدامی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون رییس جمهور ادامه داد: در همین راستا کمیته‌ای در سطح ملی با مسئولیت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رییس سازمان اداری و استخدامی و رییس سازمان برنامه و بودجه تشکیل می‌شود.   رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص کمیته‌های استانی نیز گفت: این کمیته‌ها نیز در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مرکز استان و با عضویت مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و رییس دانشگاه تشکیل می‌شود و مسئولیت کمیته استانی بر عهده رییس دانشگاه مزبور است.   معاون رییس جمهور افزود: شهدای خدمت موضوع «آیین‌نامه تعیین مصادیق و امتیازات شهید خدمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» با حفظ عنوان «شهید خدمت» از مزایا و امتیازات افراد «در حکم شهید» موضوع ماده ۳ آیین‌نامه تعیین و احراز مصادیق عملی شهید، در حکم شهید و سایر مصادیق ایثارگری مصوبه هیئت وزیران برخوردار می‌شوند. مصادیق شهدای خدمت پس از تشکیل پرونده و بررسی در کمیته استانی به کمیته ملی پیشنهاد و پس از احراز نهایی در کمیته ملی تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می‌گیرند.   وی افزود: پزشکان و فعالان عرصه سلامت در این برهه تاریخی کشورمان با تأسی به فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه خدمت حضور دارند و تلاش‌های ماندگار فعالان حوزه درمان هرگز فراموش نمی‌شود. وظیفه همه ما نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است تا ان‌شاءالله شاهد برطرف شدن بیماری کرونا از کشور باشیم.   منبع: میزان انتهای پیام/    

منبع: دانا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران درمان و آموزش پزشکی رییس سازمان حکم شهید رییس جمهور آیین نامه شهید خدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند

عباس مسجدی در جلسه شورای معاونین سازمان که با حضور دکتر سیدرضا مظهری رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: امکان دسترسی برخط به پرونده‌های بیمارستانی افرادی که برای تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند یکی از درخواست‌های جدی سازمان در سال‌های گذشته بود که خوشبختانه با همکاری مناسب وزارت بهداشت به تازگی امکان تبادل الکترونیک پرونده‌های بیماران محقق شده است.

وی افزود: درخواست پرونده‌های بیمارستانی از برخی مراجعین پزشکی قانونی که برای اعلام نظر کارشناسی نیاز به تکمیل پرونده دارند وقت زیادی از مردم تلف می‌کند، اما خوشبختانه با فراهم شدن امکان تبادل الکترونیک این پرونده ها، ضمن عدم نیاز به مراجعه حضوری مراجعین به مراکز درمانی برای دریافت تصاویر پرونده‌های بالینی، از اطاله دادرسی جلوگیری و سرعت در اظهار نظر کارشناسی افزایش می‌یابد.

دکتر مسجدی با اظهار امیدواری در خصوص ادامه دار بودن اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: فراهم شدن این امکان برای کارشناسان سازمان در راستای پاسخدهی سریع­تر به مراجعین و تسهیل ارائه خدمت به آنان بسیار مهم است و مراجعین سازمان نیز که عمدتا افراد متألم و آسیب دیده هستند، از آن منتفع خواهند شد لذا امیدواریم زین پس همکاری‌های بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی کشور برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم تداوم داشته باشد.

پیگیری‌های پزشکی قانونی برای تسهیل امور مراجعین قابل تقدیر است

در ادامه این جلسه دکتر سید رضا مظهری رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیگیری و مطالبه پزشکی قانونی برای راه اندازی و فعال شدن سامانه دسترسی به پرونده‌های بیمارستانی مراجعین به منظور تسهیل امور مردم قابل تقدیر و قدردانی است.

وی افزود: موضوع تبادل اسناد بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی یکی از اهداف برنامه رگلاتور-اپراتور وزارت بهداشت در قالب برنامه پنج ساله هفتم است که به صورت پروژه‌ای مشترک با پزشکی قانونی اجرا خواهد شد.

دکتر مظهری اظهار داشت: در حال حاضر تمام زیر ساخت‌های لازم برای برقراری این تبادل فراهم شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان ماه جاری (اردیبهشت ۱۴۰۳) امکان این دسترسی در مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور فراهم شود.

به گفته رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب این اقدام و از طریق این سامانه کارشناسان پزشکی قانونی که در خصوص میزان و نوع خسارت و آسیب‌های وارد شده به مراجعین اظهار نظر کارشناسی می‌کنند، می‌توانند به جزئیات پرونده‌های بیمارستانی و مراحل درمان او دسترسی داشته باشند و به این واسطه، پاسخدهی در زمان سریع تری به مردم صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه معاونین و جمعی از مدیران کل سازمان پزشکی قانونی کشور و دکتر حسن واعظی رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳