Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه مقصودی با اخطاری با استناد به اصل ۴۵ قانون اساسی گفت: این اصل دریاها، معادن، کوه‌ها، جنگل‌ها، مراتع و همه آن چه که به عنوان منابع ملی و اراضی طبیعی به حساب می‌آید را مشخص کرده است؛ امروز شاهد هستیم که در شمال کشور عده‌ای ادعا می‌کنند که اماکن و مراتع موقوفه است؛ طبق اصل ۴۵ هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با یادآوری بیانات رهبری انقلاب درباره کوه خواری، جنگل خواری، زمین خواری و دریاخواری یادآور شد: حراست و نگهداری از مراتع واجب است، به این مسئله رسیدگی کنید ادعای موقوفی بودن مراتع دماوند براساس ماده یک قانون ملی شدن جنگل‌ها بی اساس است.

نماینده بروجرد با اشاره به قانون ملی شدن جنگل‌ها در سال ۱۳۴۲ افزود: بنابراین قانون، تمامی اراضی جنگلی  و مراتع، اموال عمومی به حساب می‌آید و متعلق به دولت است مگر از این که قبل از تاریخ ۴۲ به تملک کسی درآمده باشند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات کشاورزان حوزه انتخابیه خود اظهار کرد:  کشاورزانی را داریم که برای زمین خود بنچاق، سند یا قباله دارند اما منابع طبیعی مالکیتی برای آنها قائل نیست؛ وقتی به منابع طبیعی انتقاد می‌کنیم اجبار دولت را مطرح می کنند و می‌گویند هر چقدر کشاورز شکایت کند ما روی آن اعتراض می‌کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی وشوراها گفت: بدون شک قوه قضاییه به ماجرای کوه دماوند رسیدگی می‌کند تا دیگر شاهد این رفتارهای ظالمانه نباشیم.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی بروجرد نماینده مجلس شورای اسلامی قانون اساسی قوه قضاییه کوه دماوند پروندهٔ خبری شکل گیری مجلس یازدهم مجلس یازدهم و اولویت های آن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بروجرد نماینده مجلس شورای اسلامی قانون اساسی قوه قضاییه کوه دماوند مجلس شورای اسلامی بروجرد نماینده مجلس شورای اسلامی قانون اساسی قوه قضاییه کوه دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۴۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟

کاربران فضای مجازی غرب مازندران متنی کوتاه با عنوان " فاجعه‌ای دیگر در البرز مرکزی؛ قطع درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر" منتشر و اعلام کردند ۴۰ اصله درخت قطور و پهن پیکر در اراضی روستای منجیر این بخش توسط افرادی ناشناس قطع شده است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس در خصوص این خبر گفت: محل قطع این درختان در مستثنیات اشخاص در نزدیکی ساختمان اداره محیط زیست منطقه قرار داشت که پارسال با مجوز اداره منابع طبیعی قطع شده است.

عبدالله شمس با تاکید بر حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی از سوی همگان از اهالی منطقه و همیاران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی