Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرگز گفت: پرونده مربوط به بذرهای نامرغوب در دادسرای این شهرستان باز است و برای ادامه رسیدگی منتظر نظر کارشناس هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، محمد طالبی‌چاری افزود: براساس اعلام  کشاورزان منطقه 70 درصد زمین‌های زیرکشت گندم این شهرستان سبز نشده و  علت آن را بذر نامرغوب می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طالبی‌چاری افزود: در این باره پرونده تشکیل شد و از آن جا که این موضوع تعداد زیادی کشاورز و زمین‌های گسترده‌ای را شامل می‌شود، نیازمند کار کارشناسی و علمی است.
وی گفت: کارشناس تعیین شده برای پرونده اعلام کرده برای اعلام نظر علاوه بر حضور میدانی در مرحله داشت محصول، نیازمند عکس‌های هوایی و کمک گرفتن از تعداد بیشتری از کارشناسان است ضمن اینکه باید با مراجعه به جهادکشاورزی مدارک و مستندات آنها را نیز بررسی کند که زمان‌بر است.
دادستان عمومی و انقلاب بندرگز با بیان اینکه هنوز مساحت اراضی خسارت‌دیده مشخص نشده است، افزود: جهادکشاورزی معتقد است اختلاف تولید گندم در شهرستان نسبت به سال قبل ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تن است اما عدد دیگری هم که به ما اعلام شده حدود ۸ هزار تا ۱۰ هزار تن است که باید بررسی شود.
طالبی‌چاری با تأکید بر اینکه نمی‌توان درباره علت خسارت به گندمزارهای این شهرستان بدون نظر کارشناسی قضاوت کرد، گفت: اگر به این نتیجه برسیم که افرادی عالمانه و عامدانه و برخلاف مجوزهای قانونی بذرهای نامرغوب بین کشاورزان منطقه توزیع کرده‌اند با کارگزاری یا شرکت توزیع کننده بذر یا مسوولان اداره‌هایی که در این موضوع دخیل بودند، برخورد خواهیم کرد.
انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: گندم استان گلستان کارشناسی گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۴۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان

به گزارش قدس آنلاین، فریبا ولی‌پور در خصوص تامین مسکن طرح جوانی جمعیت، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت در بحث طرح جوانی جمعیت، اهدای مسکن به خانواده‌های دارای سه قلو و چندقلوست.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: در آخرین جلسه قرارگاه جمعیت و با تاکید استاندار وقت واگذاری زمین با اولویت‌ خانواده‌های دارای سه قلو بود و در این خصوص راه و شهرسازی لرستان این مهم را نیز در اولویت قرار داد.

ولی‌پور بیان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و توپوگرافی در برخی از شهرهای استان با کمبود زمین مواجه هستیم و در این راستا راه‌ وشهرسازی لرستان قول داد که در بهار امسال این مشکل تامین زمین برای طرح جوانی جمعیت محقق شود.

وی اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها اجرایی دارای زمین‌هایی هستند که نیازمند تغییر کاربری بوده و چنانچه این مهم محقق شود بخشی از مشکلات تامین مسکن برای جوانی جمعیت برطرف خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، تصریح کرد: با توجه به شرایط توپوگرافی لرستان، ایجاد شهرک و یا شهرک جدید ضروری است و امیدواریم با همکاری استاندار لرستان و راه و شهرسازی استان مشکل تامین زمین برای این خانواده‌ها مرتفع شود.

وی در خصوص طرح نفس و حمایت از مادران باردار، گفت: در لرستان ۱۳۲ نفر از مادران باردار از انجام سقط انصراف دادند و تعداد تولدهای تحت عنوان "نفس" در استان هفت مورد گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ جزئیاتی جدید از پرونده‌های چای دبش و باغ ازگل
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی