Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سفیر اتریش در ایران با تأکید بر اینکه کشور اتریش هیچ‌گاه در تاریخ خود با ایران رابطه استعماری نداشته است، گفت: به دنبال گسترش همکاری در بخش کشاورزی، گردشگری و ... با چهارمحال و بختیاری هستیم.

اشتفان شلتس ۱۲ مردادماه در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مردم کشور ایران در مواجه با ویروس کرونا و محدویت‌های تجاری مدیریت بسیار خوبی داشتند، اظهار کرد: مردم ایران در راستای تحول و نوسازی به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کردند و علاوه بر استمرار بخش دولتی، گسترش بخش خصوصی را در دستور کار قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر اتریش در ایران با بیان اینکه روابط بین کشور ایران و اتریش از دیرباز وجه تمایزهای بسیاری با سایر کشورهای اروپایی داشته است، خاطرنشان کرد: روابط ایران و اتریش قدمت ۷۰۰ ساله دارد و این روابط مستند است، همچنین این دو کشور حدود ۱۶۰ سال روابط دیپلماتیک با هم دارند.

وی با تأکید بر اینکه کشور اتریش هیچ‌گاه در تاریخ خود با ایران رابطه استعماری نداشته است، عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رئیس‌جمهور اتریش اولین رئیس‌جمهوری بود که از غرب به ایران سفر کرد و در تعهدنامه برجام و رفع تحریم این کشور مبادلات خود برای اولین کشور آغاز کرد.

شلتس حضور نماینده اقتصادی اتریش در چهارمحال و بختیاری را نشان‌دهنده عزم این کشور برای گسترش همکاری بین اتریش و این استان عنوان کرد و گفت: متأسفانه ویروس کرونا این سفر را تأخیر انداخت، اما به دنبال همکاری بر اساس وجه اشتراک‌های کشور اتریش و این استان هستیم.

سفیر اتریش در ایران با بیان اینکه حوزه آب مورد توجه همکاری‌ها در چهارمحال و بختیاری است، بیان کرد: اتریش نیز مانند این استان آب مازاد تولیدی خود را در اختیار کشورهای همسایه قرار می‌دهد و به طور میانگین حدود ۹۵ درصد آب اتریش واگذار می‌شود.

وی افزود: ما یک تجربه مدیریتی ۱۰۰ ساله در حوزه آب داریم، مدیریت منابع آب در کشور اتریش بسیار مفید واقع شده است، دولت‌ها در بخش سیاسی تلاش می‌کنند حوزه آب در اختیار بخش دولتی باقی بماند، آب یک گنج با ارزش است که بخش اقتصادی نیز وابسته به مدیریت صحیح در این حوزه است.

شلتس با اشاره به همکاری اتریش و ایران در بخش کشاورزی، یادآور شد: می‌توان در بخش صنایع‌ تبدیلی، بسته‌بندی و حمل و نقل صنایع غذایی به اقتصاد پایدار در بخش کشاورزی کمک کرد، خوشبختانه طی بازدیدی که از بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری صورت گرفت، بهره‌برداری در این بخش بر اساس معیارهای حفاظت از محیط‌زیست صورت می‌گیرد.

سفیر اتریش در ایران در ادامه با بیان اینکه ۱۴.۹ درصد تولید ناخالص ملی اتریش مربوط به بخش کشاورزی است، عنوان کرد: به طور مثال ما در حوزه گردشگری در کشورمان در یک شب اقامت ۵۰ میلیون نفر را داشتیم، این در حالی است که جمعیت اتریش حدود ۸ میلیون نفر است.

وی اضافه کرد: کشور اتریش از منابع‌زیرزمینی برخوردار نیست، اما با استفاده از طبیعت بکر و تلاش مردم توانسته است به رفاه نسبی برسد، گردشگری باتوجه به منابع آب می‌تواند زمینه همکاری این دو کشور را در چهارمحال و بختیاری فراهم کند.

شلتس در ادامه بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه با شهرداری تهران مقرر شد کنسرت موسیقی در فضای باز و به صورت زنده در پارک‌های تهران برگزار شود و این کنسرت در وسایل حمل و نقل عمومی به صورت زنده پخش شود، این آمادگی وجود دارد که برنامه‌هایی برای نزدیکی فرهنگی در دوکشور برگزار شود.

سفیر اتریش در ایران در پایان در خصوص همکاری علمی بین کشور ایران و اتریش، توضیح داد: در ایام کرونا وبینارهایی بین اساتید و دانشمندان این دو کشور برای تبادل یافته‌های علمی برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری سفیر اتریش در ایران همکاری دوجانبه چهارمحال و بختیاری سفیر اتریش در ایران بخش کشاورزی کشور اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۴۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر

یعقوب شکوهی اظهار داشت: بیشترین بارش سامانه اخیر استان مربوط به شهرستان اردل با حدود ۵۳ میلی‌متر بود که باعث بروز خسارت در برخی مناطق این شهرستان شد و هم‌اکنون کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه یه لایروبی و بازسازی نیاز دارد.

وی با اشاره به ریزش سنگ و رانش زمین در بخش‌هایی از شهرستان اردل مانند جاده‌های بخش میانکوه و تنگ درکش‌ورکش، افزود: البته هیچ‌کدام از جاده‌های این شهرستان بسته نشد و تلاش راهداران برای ربزش‌برداری و پاکسازی محور‌های ارتباطی ادامه دارد.

شکوهی به رعایت نکردن تقویم کوچ و اقدام عشایر شهرستان اردل نسبت به کوچ زودهنگام قبل از ۲۵ اردی‌بهشت‌ماه اشاره و اضافه کرد: در این بارندگی تعدادی از عشایر اردل با مشکل مواجه شدند.

وی یادآور شد: البته از طریق مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری، مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان و فضای مجازی اطلاع‌رسانی به عشایر مبنی بر خودداری از کوچ زودهنگام قبل از ۲۵ اردی‌بهشت‌ماه انجام شده بود.

بیشتر بخوانید
تخلیه آب از منازل مسکونی در شهرستان کیار

شکوهی اظهار داشت: این در حالی است که تعدادی از عشایر شهرستان اردل تقویم کوچ را رعایت نکرده‌اند و بدون توجه به هشدار‌ها و اخطار‌ها از خوزستان به سمت چهارمحال و بختیاری کوچ را آغاز کردند.

وی گفت: به‌همین منظور حدود ۱۰ درصد از عشایر دیناران شهرستان اردل در مسیر کوچ از خوزستان به چهارمحال و بختیاری دچار مشکل شدند که در همین راستا ساعت ۲ بامداد شنبه به‌همراه جمعیت هلال‌احمر و اداره امور عشایر در منطقه حضور یافتیم و مواد غذایی و نایلون برای پوشش کف و روی چادر‌ها بین این عشایر توزیع شد.

شکوهی به مطلوب شدن شرایط آب و هوایی شهرستان اردل برای روز شنبه اشاره و تاکید کرد: خدمت‌رسانی و کمک‌رسانی به عشایر دارای مشکل به‌علت کوچ ادامه دارد و قرار است نیرو‌های امدادی به دنگان دیناران این شهرستان اعزام شوند.

وی با اشاره به درخواست کمک تعدادی از عشایر گرفتار در پلاک زیر سه‌راهی شلیل، افزود: خدمت‌رسانی و کمک‌رسانی به این عشایر انجام خواهد شد.

شکوهی تصریح کرد: البته در روز جمعه عشایر دو سه نقطه این شهرستان از جمله عشایر میانکوه و دره‌شور درخواست کمک داشتند که کمک‌رسانی به آنان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام داد.

وی یادآور شد: این در حالی است که مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با حضور در خوزستان به عشایر برای رعایت تقویم کوچ و خودداری از کوچ زودهنگام قبل از ۲۵ اردی‌بهشت‌ماه هشدار داده بود.

شکوهی اظهار داشت: خسارت‌های ناشی از بارندگی‌های اخیر در شهرستان اردل به‌زودی و پس از ارزیابی‌های کارشناسی جمع‌بندی و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری