Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند گفت : تهرانی ها هر ۲۴ روز به اندازه وزن برج میلاد زباله تولید می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نرگس رجایی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند گفت : در تهران به طور متوسط روزانه حدود شش هزار و 500 تن پسماند تولید می شود و این یعنی تهرانی ها در 24 روز به اندازه وزن برج میلاد پسماند تولید می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استفاده از مخازن ۱۱۰۰ لیتری در تهران از اواخر دهه ۷۰ شروع شد و نصب ۵۳ هزار مخزن در اماکن مختلف شهر درگذر زمان با مشکلات زیادی همراه شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند تصریح کرد: در حال حاضر طرح کاپ با هدف حذف و کاهش پدیده زباله گردی، کاهش تولید پسماند و تفکیک در مبدا به طور پایلوت در ۴ منطقه اجرا می شود.

وی ادامه داد : در طرح جدید، انتقال مخازن تفکیک پسماند تر و خشک به ۲۰۰ هزار پلاک ثبتی در تهران پیش بینی شده است.

وی گفت : روند کار بدین شکل است که براساس تعداد واحدها و خانوارها، دو مخزن مشکی و آبی رنگ با ظرفیت های متفاوت به هریک از ساختمان های تحت پوشش ارایه شود و با هماهنگی پیمانکاران مناطق، مخازن مشکی رنگ سه بار در هفته و مخازن آبی رنگ دوبار در هفته تخلیه شوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برج میلاد زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۵۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تهران از پاریس حتما تمیزتر است، گفت: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود