Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - سفیر اتریش در ایران گفت: ‌دنبال راه‌حلی هوشمند‌ برای برقراری تعامل بین دانشمندان ایرانی و اتریشی در شرایط کرونایی‌ هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، اشتفان شولتز، ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه احترام عمیق خود را در تحمل بحران حوزه سلامت که کل کشور را در برگرفته و محدودیت تجاری و بلوکه شدن تجارت را به شما اعلام می‌کنم، اظهار داشت : شما با اراده در راستای تحول اقتصاد  و به تأسی از سخنان مقام معظم رهبریتان حرکت می‌کنید که یک بعد سخنان ایشان در راستای حفظ و استقرار نظام اقتصادی و یک بعد دیگر در راستای افزایش اقتصاد در بخش خصوصی بود که این مسیر را با اراده مضاعف طی می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روابط بین دو کشور ایران و اتریش، روابطی است که در کشورهای دیگر کمتر دیده می‌شود که این روابط شامل 700 سال ارتباط مستقیم، 500 سال شراکت و بیش از 160 سال روابط دیپلماتیک حاکم بین این دو کشور است.

سفیر اتریش: زمینه برگزاری مسابقه دوستانه بین تیم‌های فوتبال ایران و اتریش فراهم می‌شودسفیر اتریش در ایران‌: علاقمند به تداوم روابط دیپلماتیک با ایرانیم / حفظ و تداوم برجام برایمان مهم استسفیر اتریش در ایران: دولت اتریش علاقه زیادی به حفظ برجام دارد / اروپا به وعده‌های اقتصادی‌اش عمل کند

سفیر ‌اتریش بیان کرد: اتریش در تاریخ خود هیچ ادعای استعمارگری با کشورهایی از جمله ایران ندارد و تاسیس دانشگاه در ایران در سال 50 و فعالیت‌های دیگر که به کمک دانشمندان اتریشی در این کشور اتفاق افتاده و سفر سفیر اتریش بعد از انقلاب اسلامی و بعد از رفع تحریم‌ها به عنوان اولین سفیر کشورهای خارجی به ایران، نشان دهنده اعتماد عمیق است و نشان‌دهنده این است که روابط بین دو کشور قابل پیش بینی بوده است.

شولتز تصریح کرد: سفر به این استان درخواست دیرینه من بود اما کرونا به مشکلات موجود برای تحقق‌نشدن این سفر اضافه شده بود و اکنون حضور من به عنوان سفیر اتریش، نشانه و درخواست آغاز همکاری بین اتریش و استان شما است.

وی تصریح کرد: ملاقات با استاندار، شهردار و رئیس اتاق بازرگانی این استان و گفت‌وگوهای اولیه، ذهنیت‌ها را برای همکاری خاص به وجود آورد که باید با وجه اشتراک بین دو کشور بررسی و همکاری مشترک شکل داده شود.

سفیر اتریش با بیان اینکه گام اول همکاری‌های مشترک بین اتریش و این استان حوزه آب است، بیان کرد: اتریش نیز مانند استان شما از نظر تولید آب ظرفیت بالایی دارد و 95 درصد آب تولیده شده آن به کشورهای اطراف اتریش واگذار می‌شود، مدیریت منابع و دقت مصرف آب آنقدر مفید بوده است که به این مرحله رسیده‌ایم و این نتیجه صد سال تحقیق در زمینه آب و یکی از دلایل عمده‌ای است که اتریش تلاش می‌کند تا اروپا آب را خصوصی‌سازی نکند و همچنان در اختیار بخش خصوصی باقی بماند.

شولتز با اشاره به اینکه به اعتقاد ما، آب گنج بسیار خوبی است که به خوبی باید مدیریت شود، زیرا که بخش‌های مختلف اقتصادی وابسته به این حوزه است، به حوزه دیگری که مورد علاقه طرفین است اشاره کرد و گفت: حوزه کشاورزی پایدار و اقتصاد کشاورزی، حوزه دوم است که در این حوزه خاص صنایع تبدیلی، صنایع بسته‌بندی و حمل و نقل می‌تواند مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: روز گذشته از باغ بادام و مراکز پرورش ماهی که بر اساس معیارهای محیط زیستی، تولید می‌کنند بازدید شد و آنچه که ما را تحت تاثیر قرار داد همزمانی توجه به محیط زیست در کنار استفاده حداکثری از کشاورزی و محصولی که به بار می‌نشیند است.

سفیر اتریش، حوزه سوم مورد توجه را حوزه گردشگری پایدار با توجه به منابع آب و محیط زیست پایدار دانست و تصریح کرد: 15 درصد تولید خالص ملی اتریش در حوزه گردشگری به دست می‌آید که در سال گذشته 50 میلیون نفر اقامت در کشور  وجود داشت و این در صورتی است که اتریش 8 میلیون جمعیت دارد.

وی افزود: اتریش به عنوان کشور کوچکی است که از ذخایر منابع طبیعی برخوردار نیست لذا با تلاش مردم آن توانسته به رفاه نسبی خوب برسد.

شولتز با بیان اینکه علاوه بر این سه حوزه مطرح شده حوزه دیگری مورد علاقه طرفین قرار گرفته است که همه این حوزه‌ها را در بر می‌گیرد و آن حوزه، حوزه فرهنگ است، اظهار کرد: اتریش تنها کشوری است که در ایران انجمن فرهنگی دایر کرده و تاکنون 130 برنامه در مناسبات فرهنگی برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: خواسته ما این است که در آینده نیز چند برنامه فرهنگی به منظور ارتباط بیشتر فرهنگی در این استان برگزار شود، همچنین اخیراً در تهران توافقنامه‌ای امضاء و مقرر شد کنسرت‌های موسیقی زنده در پارک‌های مختلف و عمومی تهران اجرا شود.

شولتز در پایان به همکاری علمی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونا دنبال راه‌حل هوشمند هستیم تا بین دانشمندان ایرانی و اتریشی در شرایط کرونایی ارتباط علمی برقرار شود.

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری: کرونا و آمریکا دو ویروسی هستند که ما با آن درگیریم

الله کرم نصیری، در ادامه این جلسه اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری در جنوب غرب ایران واقع شده و منشاء رودهای خروشان در این استان است که 11 الی 12 درصد آب کشور را از رودخانه زاینده‌رود و کارون تامین می‌شود.

وی ادامه داد: این استان یک میلیون جمعیت دارد که افراد این استان در ابتدا روستایی و عشایر نشین بودند و کم کم زندگی نو و صنعتی را آغاز کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شرایط اقتصادی خوبی در استان حاکم است و واحدهای تولیدی و کارگاه‌های کوچک و بزرگ در استان گسترده هستند، تصریح کرد: محصولات صنایع دستی، فولاد، محصولات کشاورزی و میوه‌های سر درختی از جمله بادام و هلو در این استان به وفور دیده می‌شود، همچنین در این استان 50 شهر، 10 شهرستان و قریب به 750  روستا با مساحت 16 هزار کیلومتر مربع پراکنده است. 

نصیری گفت: قریب بر 20 هزار تن بادام در استان تولید و پنجاه هزار تن صادر می‌شود که همین موضوع می‌تواند مبنای همکاری مشترک این استان با کشور اتریش باشد.

وی تصریح کرد: استان در گذشته نیز از کشور اتریش صنایع پیشرفته وارد و مواد صنعتی، کشاورزی و سایر مواد را صادر می‌کرد.

نصیری ادامه داد: با همه این اوصاف، دنیا دچار بیماری کووید 19 شده و این موضوع اقتصاد ما را تحت تأثیر خود قرار داده است که علاوه بر ویروس کرونا با ویروس آمریکا و ترامپ نیز مواجه هستیم. اتریش با داد و ستد در کشورهای اطراف از جمله ایران یک رابطه خوشی را در ذهن ایرانیان به جای گذاشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: درخواست ما ایرانی‌ها از جامعه بزرگ اروپا و کشور اتریش این است که در سیاست‌های استکباری، آمریکا را همراهی نکنند زیرا که ایران روی اعتقاد و دفاع از مردم خود ایستاد و در جنگی که به کشور ما تحمیل کردند مردم قهرمانانه دفاع و 250 هزار شهید را در این راه دادند.

نصیری گفت: آمریکا تحریم‌هایی را ایجاد کرده که داروهای خاصی که بیماران سرطانی ما نیاز داشتند نیز دیگر به دست ما نمی‌رسد لذا انتظار داریم کشور اتریش در این زمینه به ما کمک کند.

وی در پایان گفت: مردم ما دردها و سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشتند که قطعا از پس این سختی‌های اقتصادی نیز بر خواهند آمد.

انتهای پیام/7540/ش

R7540/P/S6,54/CT7 بیشتر بخوانید... سفیر اتریش: ایران باید از منافع اقتصادی برجام برخوردار شود سفیر اتریش: تحریم‌های آمریکا علیه ایران ‌را غیرحقوقی می‌دانیم/خواهان همکاری ‌با ایران هستیم سفیر اتریش: ایران باید از مزایای اقتصادی ‌برجام بهره‌مند شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... سفیر اتریش: ایران باید از منافع اقتصادی برجام برخوردار شود سفیر اتریش: تحریم‌های آمریکا علیه ایران ‌را غیرحقوقی می‌دانیم/خواهان همکاری ‌با ایران هستیم سفیر اتریش: ایران باید از مزایای اقتصادی ‌برجام بهره‌مند شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ‌طوفان شدید دلگان را درنوردید / خسارت به تیرهای برق، مغازه‌های شهر و لوله‌های آب + تصاویر ۲ ساعت فعالیت ادارات در خوزستان به وضعیت عادی بازگشت ۳ گزارش| بی‌آبی در کنار کوه‌های دنا / مردم روستای «توت‌نده» ‌آب آشامیدنی ندارند ۴ پهلوگیری ‌۲۸۷ ‌‌شناور بالای یک هزار تن در بنادر غرب هرمزگان / تخلیه و بارگیری ۲ هزار و ۶۹۲ "TEU‌" کانتینر‌ ۵ زلزله ۴.۱ ریشتری سنگان را لرزاند ۶ گزارش|«مشکلات اقتصادی» اصلی‌ترین مانع ازدواج جوانان/ تهیه جهیزیه ناممکن شده است ۷ وعده ۱۰ ساله مسئولان برای تعیین تکلیف مسکن مهر اهواز کی محقق می‌شود؟+ اسناد ۸ گزارش ویدئویی| گرانی‌ افسارگسیخته در گیلان/ عرصه ‌بر مردم تنگ شده/ دولت ترمز قیمت‌ها ‌را گم کرده است مهمترین اخبار استانها گزارش| لبیک مداحان و شعرای اصفهانی به فرمایشات ‌مقام معظم رهبری / در ماه محرم تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم اختصاصی| توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت درباره برگزاری مراسم‌های ماه محرم انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات در اهواز / کشف ۴۰ قبضه سلاح شکاری غیر‌مجاز از متهمان لبیک آستان قدس رضوی به مطالبه زائران / نصب سایبان در صحن‌های حرم منور رضوی+فیلم مهمترین اخبار تسنیم روحانی: حرکت در مسیر رونق و جهش اقتصادی کشور می‌بایست مبتنی بر واقعیت‌ها باشد نمکی: در کوتاه‌‌تر از ۲ ماه از واردکننده تجهیزات پزشکی به تولیدکننده و صادرکننده تبدیل شدیم جزئیات اقدامات بانک مرکزی برای مهار تورم/ آثار کرونا بر اقتصاد ایران مشخص شد/ بانک مرکزی: نرخ ارز تعدیل می شود درخواست فلسطین از دادگاه کیفری بین‌الملل برای تحقیق درباره جنایات رژیم صهیونیستی ارتش یمن یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی را ساقط کرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سفیر اتریش در ایران چهارمحال و بختیاری شرایط کرونا کشور اتریش تحریم ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • نامه ویکتور فرانکل (روانپزشک اتریشی) به معلمین سراسر دنیا (فیلم)
  • علم و فناوری دانشمندان ایرانی عامل موفقیت عملیات «وعده صادق» بود