Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@02:33:47 GMT

فریاد اعتراض در مجلس؛ چرا دهن نماینده را گچ می گیرید

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۶۰۳۹

«چرا دهان نماینده را گچ می گیرید» این فریاد اعتراضی نماینده بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی است در واکنش به اینکه هیات رییسه به او اجازه بیان تذکرش را نداد.

به گزارش تابناک نشست علنی مجلس شواری اسلامی بعد از یک هفته تعطیلی برای سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه امروز تشکیل شد، جلسه ای با دستور کار انتخاب ناظران در مجامع و شوراها و همچنین بررسی طرح دوفوریتی اصلاح ماده (۵۴) مکرر قانون مالیاتهای مستقیم یا موسوم به مالیات بر خانه های خالی، طرح دوفوریتی الحاق یک بند به تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور یا همان اختصاص قیر رایگان و رسیدگی به تقاضای عده ای از نمایندگان در مورد تشکیل کمیسـیون ویـژه جمعیت و خانواده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای جلسه محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی با تبریک عید سعید قربان از ایستادگی مردم در برابر انواع فتنه‌های داخلی در دهه‌های دوم و سوم انقلاب و خنثی کردن پیچیده ترین نقشه‌های دشمنان و برقراری نظم جدیدی در منطقه غرب آسیا گفت و مشکلات اقتصادی را نقشه دشمن خواند که حل آن به مثابه امتحان بزرگ کارآمدی و رفع مشکلات معیشتی است.او این را هم توضیح داد که امید به آینده، افراد سست عنصر و ناکارآمد و ناامید و یکجانشین را از صحنۀ مدیریت کشور در عرصه‌های گوناگون کنار گذاشته و نیروی جوان با استعداد خلاق و امیدوار و انقلابی را روی کار می آورد.

قالیباف با ابراز نگرانی از نحونه برگزاری کنکور به عنوان دغدغه این روزهای بخش اعظمی از جامعه گفت که نگران رعایت نشدن پروتکل های دقیق بهداشتی در کنکور سراسری است چون به وعده‌های داده شده در برگزاری کنکور دکترا عمل نشد.او پیشنهاد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک تر شدن هوا را هم مطرح و تاکید کرد که سلامت دانش آموزان خط قرمز مجلس است.

بعد از نطق ابتدایی رییس قوه مقننه، مجلس به بررسی جزئیات طرح مالیات بر خانه های خالی با یک ماده واحده و 10 تبصره ورود کرد که به دلیل طولانی شدن مذاکرات ادامه رسیدگی و تعیین تکلیف به جلسه بعدی مجلس موکول شد؛ سید احسان خاندوزی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در توضیح جلوگیری از احتکار خانه را به عنوان هدف این طرح بیان کرد و گفت که  نرخ احتکار مسکن در کشورمان بیش از استانداردهای بین‌المللی است و عملا موجب عدم عرضه خانه به بازار شده است.  محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی هم این توضیح را داد که این طرح شامل دارندگان خانه مسکونی در شهرها و روستاها می شود که باید صاحبخانه‌ها اطلاعات خود را در سامانه ای ثبت کنند.

در خلال بررسی طرح مالیات بر خانه های خالی محمدرضا صباغیان نماینده بافق و مهریز قصد بیان تذکری را داشت که امیرحسین قاضی زاده چنین اجازه ای را به او نداد با این استدلال که مجلس در حال بررسی این طرح است و باید تذکر در زمان خود و نه در خلال رسیدگی به موضوع دیگری عنوان شود. اتفاقی که با فریادهای اعتراضی صباغیان مواجه شد. او خطاب به هیات رییسه گفت: از عملکرد هیأت رئیسه انتقاد دارم. چرا دهن نماینده را گچ می‌گیرید؟ اجازه حرف زدن در هر موضوعی که باب میل شما نیست را نمی دهید. این کار تنها باعث تحقیر مجلس می شود. نماینده قدرت دارد و نمی توانید آن را بگیرید.

صباغیان با طرح سوالاتی درباره انتخاب رئیس دیوان محاسبات خواستار شفاف سازی در این باره شد و تاکید کرد: اگر این مسائل در مجلس روشن شود و ابهامی باقی نماند دیگر شبکه‌های معاند نمی‌توانند از شرایط سوءاستفاده کنند. اگر نماینده قدرت نداشته باشد مردم نیز قدرت نخواهند داشت.

در نهایت با توجه به تمام نشدن بررسی طرح مالیات بر خانه های خالی فرصتی برای ورود به طرح اختصاص قیر رایگان حاصل نشد و نمایندگان از زمان تذکرات و نطق ها برای بیان مشکلات مردم استفاده کردند. از جمله آن محمود احمدی بیغش نماینده شازند بود که از سایر نمایندگان خواست که از مصاحبه‌های متناقض و متعارض در خصوص کنکور سراسری پرهیز کرده و استرس به جوانان وارد نکنند چون اگر قرار به تعویق کنکور باشد چه تضمینی برای کاهش شیوع کرونا در ماه های دیگر وجود دارد آن هم در شرایطی که طبق گفته کارشناسان و متخصصان علوم پزشکی شدت کرونا در فصل پاییز افزایش می یابد؛ بدانیم وزارت علوم دشمن جوانان نیست، مطمئن باشید مسئولان مربوطه در این وزارتخانه پیش بینی‌های لازم را انجام می دهند پس به دنبال رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور باشید.

تعدادی دیگر هم از وضعیت معیشتی مردم و گران شدن روزانه قیمت کالاهای اساسی گلایه کردند.حبیب آقاجری نماینده بندرماهشهر در این باره گفت: گرانی ها کمر مردم را شکسته است؛ بازار بدون کنترل است و روز به روز قیمت ها بالا می رود و کسی هم پاسخگو نیست. از سوی دیگر ارزش پول ملی در مقایسه با ارزهای خارجی روزانه کم می شود و اقدامی هم صورت نمی گیرد، رییس جمهور و دولت موضوع را پیگیری کنند نه اینکه هر روز برای مردم مشکلات عدیده ای ایجاد شده و از نظر معیشتی در مضیقه باشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 جمشید شارمهد گروه تروریستی تندر خسرو سینایی اعتراض نماینده گچ طرح ترافیک 99 جمشید شارمهد گروه تروریستی تندر خسرو سینایی مالیات بر خانه های خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین گفت: «شهرداری می‌تواند با کشورهای خارجی قرارداد ببندد اما نه قراردادهای پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»   به گزارش عصر ایران؛ احمد علیرضابیگی به روزنامه هم میهن گفت: «شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد. بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.»   علیرضابیگی با اشاره به اینکه تمام این موضوعات سیاسی است، تاکید کرد: «این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آنها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد؛ چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد.   وی افزود: رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آنها  عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمل و نقل فوری- چینی عصبانیت روزنامه شهرداری از افشای قرارداد پنهانی زاکانی قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟

دیگر خبرها

  • پرحاشیه و بی‌کیفیت مثل پرسپولیس - سپاهان/ فقط اعتراض و فریاد!
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد