Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سيدابراهيم رييسي، محمدباقر قاليباف، محسن رضایی، سعيد جليلي، پرويز فتاح، عليرضا زاكاني، مهرداد بذرپاش، علي نيكزاد و محمد قمي» چهره هایی هستند که گفته می شود؛ خروجی جلسات تصمیم گیری بخشی از اصولگرایان در «شاجا» (شورای ائتلاف جریان ارزشی انقلاب) به منظور کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در سال 1400 هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند برخی افراد دیگر را هم برخی گروه های دیگر جریان اصولگرایان مورد بررسی قرار داده اند.

به گزارش «تابناک»، 10 ما دیگر موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دوره سیزدهم بیشتر زمان باقی نیست و اصولگرایان که انتخابات مجلس یازدهم را با نتیجه قاطعی از رقیب خود یعنی اصلاح طلبان برده اند، اکنون به دنبال تکمیل پیروزی خود با غلبه بر رقیب در انتخابات 1400 هستند؛ از این رو با جدیت و امیدواری زیاد رایزنی های اصولگرایان برای رسیدن به یک کاندیدای قابل و توانمند دنبال می شود.

9  گزینه اصولگرایان برای ریاست جمهوری

«شوراي ائتلاف جريان ارزشي انقلاب» يا «شاجا» که یکی از جریانات اصولگرای پیگیر انتخابات ریاست جمهوری است از بررسی چهره هایی نظیر «سيدابراهيم رييسي، محمدباقر قاليباف، محسن رضایی، سعيد جليلي، پرويز فتاح، عليرضا زاكاني، مهرداد بذرپاش، علي نيكزاد و محمد قمي» سخن به میان آورده است تا استمزاجی در این زمینه در بین سیاسیون و مردم صورت بگیرد و میزان اقبال به این کاندیداها مشخص شود.

برخی چهره های سیاسی و کارشناسان مطرح کردن نام افراد در معرض کاندیداتوری در جریان اصولگرایی را یک رویکرد خوب می دانند که می تواند میزان اقبال جامعه و سیاسیون و جریانات را به این افراد مشخص کند و از طرفی منجر به تصمیم گیری بهتر از سوی اصولگرایان در ارتباط با کاندیداهای مطرح این طیف در اتخابات ریاست جمهوری سال آینده بشود.

مطرح کردن اسامی کاندیداهای اصولگرا رویکرد خوبی است

در همین زمینه، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «تابناک» نظر خود را پیرامون مطرح شدن نام چهره های اصولگرای در معرض کاندیداتوری اینگونه بیان کرده است: طرح اسامی برخی از افراد برای انتخابات ۱۴۰۰ از سوی اصولگرایان رویکرد قابلی قبولی است که می تواند زمینه موفقیت اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری را بهتر فراهم کند.

«محمدکاظم انبارلویی» فعال سیاسی اصولگرا درباره طرح برخی از اسامی به عنوان گزینه های اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: در ابتدا باید بگویم هیچ جلسه‌ای در ائتلاف اصولگرایان و نهادهای اصلی این طیف درباره انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار نشده است و در حال حاضر مباحثی در این راستا در راس مجموعه اصولگرایان مطرح نیست.

وی درباره دلیل مطرح شدن نام برخی گزینه ها از جمله 8 چهره ای که اخیرا اسم شان در یکی از رسانه ها عنوان شده، افزود: گمانه زنی هایی که اخیرا درباره برخی از اسامی مطرح می‌شود مربوط به برخی از تشکل‌های اصولگرا است و از نظر من شیوه بدی هم نیست.

با طرح اسامی کاندیداها می توان فهمید مردم چه کسی را می پسندند

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: این گروه ها و تشکل های اصولگرها این اسامی و گمانه‌زنی‌ها را مطرح می‌کنند تا ببینند این رویکرد چه بازتابی در محافل درون اصولگرایی و بیرون اصولگرایی پدید می‌آید.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به اینکه اصولگرایان با طرح این اسامی به دنبال انجام نظرسنجی در بین مردم هستند تاکید کرد: قطعا همین است و اصولگرایان می خواهند بدانند نظر مردم و گروه هایی که دست اندکار و تصمیم گیر درباره انتخابات آینده هستند درباره این افراد و گمانه زنی ها چیست.

دنبال یک رئیس جمهور و یک دولت جوان هستیم

انبارلویی در پاسخ به این سئوال که رویکر اصولگرایان در انتخابات 1400 چه خواهد بود؟ خاطرنشان کرد: به هر حال اصولگرایان در وضعیت فعلی به فکر این هستند که یک رئیس‌جمهور جوان و یک دولت جوانی را در سال ۱۴۰۰ بر سر کار بیارند که بتواند پاسخگوی مطالبات معیشیتی مردم باشد.

وی درباره اینکه آیا اصولگرایان با افرادی که اسامی شان به عنوان نامزد مطرح شده رایزنی کردند گفت: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم و باید از خود گروه هایی که این اسامی را مطرح می کنند سوال کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: درباره اینکه این دست حرکات مقبول جامعه روحانیت یا مدرسین است بنده اطلاعی ندارم و باید از خود دوستان جامعتین در این باره سوال کرد اما از نظر من این حرکت مقبول بوده و سبب می ‌شود تا اصولگرایان برآیندی را از انتخابات آینده داشته باشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 جمشید شارمهد گروه تروریستی تندر خسرو سینایی مهرداد بذرپاش 9 کاندیدای اصولگرایان محمدکاظم انبارلویی انتخابات 1400 گزینه های اصولگرایان رئیس جمهور جوان دولت جوان طرح ترافیک 99 جمشید شارمهد گروه تروریستی تندر خسرو سینایی مهرداد بذرپاش انتخابات ریاست جمهوری گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جو بایدن نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا می‌شود حمله به منزل جو بایدن‎

دیگر خبرها

  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا